صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۸
کد خبر: 9341
گزارشگر: 306
۴۰۸
۰
۰
۱

دانش، تجربه و تخصص کارشناس، کمک کار مقام قضایی برای تحقق عدالت است

دانش، تجربه و تخصص کارشناس، کمک کار مقام قضایی برای تحقق عدالت است
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: مقام قضایی در پرونده های فنی و سخت قضایی و در موضوعات پیچیده تخصصی، علم، تجربه و تخصص کارشناس را برای تحقق عدالت به کمک می گیرد
آسیانیوز / یزد ؛ غلامعلی دهشیری در آیین اعطاء احکام اعضای جدید هیئت مدیره و بازرسان کانون وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه اظهار داشت: از کارشناس به عنوان دانای کار و متخصص و عالم در امور مختلف و پیچیده استفاده می شود تا عدالت استوار و حق به حق دار برسد.
این مقام قضایی، رعایت عدالت، کرامت، شرافت، امانت داری و راز داری را از شاخصه های یک کارشناس خوب و خِبره دانست و گفت: در بسیاری از پرونده ها، مبنای تصمیم قضایی، نظریه کارشناسی است، لذا باید به این رسالت خطیر اهتمام داشت و الزامات آن را رعایت کرد.
وی اطاله دادرسی را یکی از چالش های بزرگ قوه قضاییه ذکر کرد و گفت: اطاله دادرسی، مشکلی مسبوق به سالهای قبل از انقلاب است و یکی از مسائلی که می تواند در کاهش آن نقش داشته باشد، اظهار نظر بموقع و تسریع در ارائه نظریه کارشناسی است.
رئیس کل دادگستری استان یزد از وکلا به عنوان متخصصین در علم حقوق یاد کرد و گفت: ارتباط مستقیم وکلا با مردم بر جنبه اجتماعی این قشر افزوده است، لذا انتظار است این قشر در کنار ارکان حاکمیت در رخدادهای اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومیِ غیر دولتی، نقش ایفا کند و نسبت به نقض حقوق بشر در اقصی نقاط جهان، موضع حق طلبانه خویش را تبیین نماید.
وی نگاه مسئولانه و غیر انتفاعی وکلا در جنبه های مختلف وکالت اصحاب پرونده را ارزشمند برشمرد و بیان داشت: انتظار است وکلا به روشن شدن زوایای تاریک پرونده و اجرای عدالت کمک کنند و در پرونده ها، اولویت خویش را کمک به توافق و تراضی طرفین قرار بدهند.
دهشیری، افزایش دسترسی مردم به نهاد های شبه قضایی را از اولویت های قوه قضاییه در سال جدید اعلام کرد و افزود: ارتباط بیشتر کانون وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه با دادگستری ها و ایجاد زمینه های خدمت خالصانه و بی منت به مردم می تواند در افزایش اعتبار و سرمایه اجتماعی، تأثیر به سزایی داشته باشد.

سید محمد جواد عرفانفر

دانش، تجربه و تخصص کارشناس، کمک کار مقام قضایی برای تحقق عدالت است ,  غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان 

https://www.asianews.ir/u/6a4
اخبار مرتبط
یزد - سیزدهمین همایش گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد محکوم مالی در شهرستان ابرکوه برگزار گردید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید