صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
کد خبر: 9358
گزارشگر: 306
۴۳۵
۰
۰
۱

مفهوم «تربیت» را از «ایجاد مهارت» جدا کنیم / نقادی رمز بقاو تربیت است

مفهوم «تربیت» را از «ایجاد مهارت» جدا کنیم / نقادی رمز بقاو تربیت است
یزد - مدیرکل آموزش و پرورش گفت : ما اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت ماندگار شویم باید مفهوم «تربیت» را از «ایجاد مهارت» جدا کنیم. ما اعتقاد داریم که این نگاه را اگر تغییر بدهیم می‌توانیم مقاومت و پایدار باشیم و در جامعه فرهنگی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم

آسیانیوز / یزد ؛ مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان یزد در اولین نشست مطبوعاتی که با حضور اصحاب رسانه در تالار فرهنگیان یزد برگزار شد با اشاره به بحث تربیت افزود: امروز در یک جامعه‌ی چند صدایی و کثرت‌گرایی هستیم، به طوری که می‌گویند: پذیرش هر آنچه که هست، رد همه اصول و پذیرش تغییرات پی در پی. امروز ما اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت ماندگار شویم باید مفهوم «تربیت» را از «ایجاد مهارت» جدا کنیم. ما اعتقاد داریم که این نگاه را اگر تغییر بدهیم می‌توانیم مقاومت و پایدار باشیم و در جامعه فرهنگی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

 «محمدکاظم رحیمی نژاد» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و همه معلمانی که در جهت اعتلای فرهنگ و ارزش‌های جامعه تلاش می‌کنند اظهار داشت: قطعا آینده هر جامعه‌ای در گرو نوع تلاشی است که این قشر در حوزه فرهنگ انجام می‌دهند و باعث بیمه شدن جامعه می شوند.

وی با بیان اینکه ما باید نگاهمان را تقویت کنیم افزود: نگاهی که همراه با بصیرت است. اگر برای هر رفتار ملاک و شاخص تعریف نکنیم جا می‌مانیم. وجود معیاری لازم است که پشت آن تفکر و تبیین شکل گیرد. توانمندی دیگری به نام «دوری از اجبار» و ایجاد زمینه برای خود انگیختگی در انجام یک رفتار لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه نقادی رمز بقاو تربیت است و معلمان باید نقدپذیری را از کلاس درس شروع کنند ادامه داد: اگر منِ معلم در کلاس، زمینه نقد خود را توسط دانش آموز ایجاد نکردم، باید به همان نسبت خلأ تربیت را احساس کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به حضوری شدن مدارس ادامه داد: با همه مشکلاتی که کرونا در زندگی بشر ایجاد کرده است، هیچ چیز جای معلم و مدرسه را نمی‌تواند بگیرد و باز ثابت شده است که در شرایط کرونا سخت‌ترین کار را معلم‌ها انجام میدهند، کسانی که ارتباط بی جان را با دانش آموز برقرار کردند و با ذهن خود روح در فضای مجازی دمیدند.

رحیمی نژاد ادامه داد: کسی این موضوع را درک می‌کند که هر دو شرایط مجازی و حضوری را تجربه کرده باشد، هرچه که ما قدردانی کنیم کم است.

این مسئول  با بیان اینکه معلم کارمند نیست  و کسی که فرایند آموزش را دنبال می کند معلم است و لذا باید متفاوت از دیگران دیده شود و معلم فراتر از کار مند است ، به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: در شرایطی این موضوع به مجلس ارائه شد و روی این موضوع کار شد و در فاصله ۳ روز به تصویب رسید

وی در رابطه با همکاری آموزش و پرورش با گروه های بسیجی و جهادی دانشگاه فرهنگیان یزد که با اجرای طرح «جهاد تربیتی» بسیاری از دانش آموزان جامانده از تحصیل کمک کردند اظهار داشت: ما باید قدر این دانشجویان را بدانیم که بدون هیچ چشمداشتی حضور پیدا کردند.

رحیمی نژاد افزود: این عزیزان در ایام کرونا با حضور در خانه دانش‌آموزان که وسایل ارتباطی نداشتند، جلوه‌هایی بی‌بدیل را خلق کردند. از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست داریم که این دانشجویان شناسایی شوند و کارهایی که در این ایام انجام دادند را روایت کنند و اینکه در جامعه فرهنگی استان یزد چه کارهایی را خلق کردند. کارشان بسیار ایثارگرانه است و در هر کجا که موقعیت‌هایی پیش بیاید بهترین راهکار کمک گرفتن از گروه‌های جهادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد ضمن تشکر از معلم یار‌ها افزود: تشکر می کنم از کسانی که کمک کردند در این سال برای پر کردن خلا آموزشی به عنوان پدر، مادر، خواهر و برادر که سوختند ساختند تلاش کردند تا آنجایی که ممکن است این خلا را پر کنند.

سید محمد جواد عرفانفر

 مفهوم «تربیت» را از «ایجاد مهارت» جدا کنیم / نقادی رمز بقاو تربیت است , «محمدکاظم رحیمی نژاد» مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان یزد 

https://www.asianews.ir/u/6ak
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید