صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۸ / ۲۳:۴۰
کد خبر: 946
گزارشگر: 2
۹۰۷
۰
۰
۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

اگر با نگاه امنیتی سرمایه گذار خارجی را ببینیم باید دور کشور حصار بکشیم

اگر با نگاه امنیتی سرمایه گذار خارجی را ببینیم باید دور کشور حصار بکشیم
هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفت:اگر با نگاه صرفا امنیتی به سرمایه‌گذاران خارجی بنگریم، باید دور کشور را حصار کشیده و به‌یقین ایجاد یک میلیون و ۲۰۰هزار شغل در سال امکان‌پذیر نخواهد بود.

هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفت:اگر با نگاه صرفا امنیتی به سرمایه‌گذاران خارجی بنگریم، باید دور کشور را حصار کشیده و به‌یقین ایجاد یک میلیون و ۲۰۰هزار شغل در سال امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی با اشاره به تاثیر مثبت سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای استارتاپی در جهت رفع بیکاری، گفت: سرمایه‌گذاری داخلی به تنهایی جواب‌گوی بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی نیست به همین دلیل باید فضا را تا حدودی برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز باز کرد.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دولت باید براساس برنامه ششم توسعه سالی۶۰میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی جذب کند، همچنین بخش دیگری از سرمایه‌گذاری شامل "سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در سهام شرکت‌ها" می‌شود که می‌توانند در قالب استارتاپ‌ها ورود کنند و به‌عنوان کارآفرین خلق‌کننده باشند.
قوامی در رابطه با دلایل مخالفان استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه استارتاپ‌ها مبنی براینکه سرمایه‌گذاران آن‌ها مشخص نیست، هویت مشخصی ندارند و سود پولی که کسب می کنند داخل ایران نمی‌ماند، توضیح داد: اگر با نگاه صرفا امنیتی به سرمایه‌گذاران خارجی بنگریم، باید دور کشور را حصار کشیده و به‌یقین ایجاد یک میلیون و ۲۰۰هزار شغل در سال امکان‌پذیر نخواهد بود.
به گفته نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس، کارآفرینان تابع شرایط اجتماعی (منظور نسبت سود به هزینه) هستند، لذا اگر شرایط اجتماعی برای کارآفرینان مساعد شود تعداد آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با بیان مثالی ادامه داد: "جمشید تاتا" از پارسیان ایرانی مقیم هند، در هندوستان برای طبقه بالا و متوسط خودرو و برای طبقه ضعیف سه‌چرخه‌ای باعنوان "تاتا" تولید می‌کند، درواقع توانسته در تولیدات خود نیاز همه جامعه را پاسخ دهد، لذا اگر هندی‌ها می‌خواستند او را غیرهندی، مهاجر، عامل نفوذی، امنیتی و... بدانند اجازه نمی‌دادند این فرد 3درصد (جی.دی.پی GDPتولید ناخالص داخلی) هند را از آن خود کند، اما جالب است بدانید؛ همین فرد نتوانست در یزد به‌عنوان زادگاهش کاری کند چراکه شرایط اجتماعی برای او در ایران فراهم نبود.
این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا استارتاپ‌ها بیشتر در بخش خدمات سرمایه‌گذاری می‌کنند، بیان کرد: بیشترین مشاغل در بخش خدماتی ایجاد می‌شوند، به‌عنوان مثال (جی.دی‌.پی GDP تولید ناخالص داخلی) آمریکا بیشتر در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت سرمایه‌گذاری شده اما ۸۰ درصد آن صرفا در بخش خدماتی است، به طور کل در کشورهای پیشرفته سهم خدمات در این خصوص برخلاف کشورهای توسعه نیافته بالا است.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است خدمات ایجاد شده در حوزه حمل و نقل استارتاپی، با ایجاد رقابت، انحصار حمل و نقل را شکسته است و این رقابت‌پذیری سبب شده قیمت کاهش پیدا کند و خدمات بیشتری ارائه شود.

https://www.asianews.ir/u/1ea
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید