صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
کد خبر: 9492
گزارشگر: 213
۱۰۵۱
۰
۰
۴
با حضور مدیران آسیانیوز

مراسم عصرانه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران با اصحاب رسانه: خواهان صلح پایدار برای منطقه هستیم

مراسم عصرانه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران با اصحاب رسانه: خواهان صلح پایدار برای منطقه هستیم
سفیر جمهوری آذربایجان در مراسم عصرانه سفارتخانه این کشور در تهران که با حضور گروهی از اصحاب رسانه و از جمله مدیر مسوول روزنامه آسیا و سردبیر آسیانیوز و‌ جمعی از اهالی رسانه برگزار شد، گفت: آذربایجان در راستای صلح پایدار در منطقه تلاش می کند.

به گزارش آسیانیوز، در یکی از آخرین روزهای ماه رمضان، مراسم افطاری سفارت آذربایجان به دعوت علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان و گروهی از اصحاب رسانه در محل سفارت برگزار شد.

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران؛ در مراسم افطاری سفارت خانه این کشور که با حضور گروهی از اصحاب رسانه و از جمله ایرج جمشیدی و نوید جمشیدی، مدیر مسوول و سردبیر روزنامه آسیا و آسیانیوز برگزار شد، گفت: آذربایجان در راستای صلح پایدار در منطقه تلاش می کند.

وی افزود: آذربایجان یکی از کشورهایی است که به ارزش ها و وحدت ارج نهاده و تحفه بخش است.

سفیر جمهوری آذربایجان افزود: سال ۲۰۲۲ در آذربایجان سال شوشا اعلام شده است و امسال ۲۷۰ مین سالگرد شهر شوشا است که توسط پناهلی خان، خان قره باغ بنا و گرامی داشته می شود و ما در سفارت مراسم های خود را در قالب سال شوشا ادامه خواهیم داد.

مراسم افطار سفارت آذربایجان با حضور ایرج جمشیدی و نوید جمشیدی

ایرج جمشیدی و نوید جمشیدی در مراسم افطار سفارت جمهوری آذربایجان

 

این دیپلمات در ادامه با اشاره به اهمیت تاریخ ۲۴ آوریل گفت؛ در ۲۴ آوریل آذربایجان ، ایران و سایر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در سال ۲۰۱۸، به عنوان روز جهانی چند جانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح نامگذاری شده است.

علی علیزاده، در این مراسم که جمعی از سردبیران مطبوعات و  رسانه های خبری حضور داشتند، با سپاسگزاری از حضور خبرنگاران در این میهمانی اظهار داشت: ماه رمضان  مقدس ترین ماه جهان اسلام است و در آذربایجان نیز مانند دیگر کشورهای اسلامی جهان مردم اهمیت به سزایی برای آن قایل هستند.

مراسم افطار سفارت جمهوری آذربایجان

 

وی افزود: موجب خرسندی است که اکنون ساکنان اراضی آزاد شده از اشغال، در ماه رمضان، مانند سایر هموطنان با آرامش به عبادت مشغول هستند. این شهر در سال ۱۷۵۲ بنا شده است. در این شهر اکنون سه مسجد بازسازی می شود و احداث یک مسجد دیگر در مرتفع ترین نقطه شهر آغاز شده است.

 نوید جمشیدی در مراسم افطار سفارت جمهوری آذربایجان asianews

نوید جمشیدی در مراسم افطار سفارت جمهوری آذربایجان

 

وی تصریح کرد: ضمن آرزوی طاعات و عبادات در ماه رمضان ، از خداوند متعال برای همگی تان سلامتی و برای ایران و آذربایجان کشورهای دوست و برادر صلح پایدار و ترقی مسئلت دارم و باور دارم که در سایه تلاش های مشترکمان دوستی فیمابین بیش از پیش تحکیم یابد و تقویت شود./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/6e6
اخبار مرتبط
در گفت و گوی ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا با سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران و هیات دیپلمات این کشور، در خصوص بحران جنگ اوکراین و موضع ایران در قبال آن و نیز گمانه زنی ها درباره چگونگی پایان جنگ و نیز مسایل مهمی درباره روابط و مبادلات تجاری و اقتصادی اوکراین و جمهوری اسلامی و تامین مواد غذایی در وضعیت جنگ بررسی شده است.
به گزارش آسیانیوز، رسانه های چاپی، تصویری و مجازی جمهوری آذربایجان با انعکاس گسترده سفر وزیر امور خارجه ایران به باکو و دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان، در گزارش های خود به تاثیر مثبت این سفر در روابط آتی باکو و تهران و تعاملات ایران و جمهوری اذربایجان در قالب فرمت های همکاری منطقه ای و نیز اجرای طرح های اقتصادی مشترک پرداختند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید