صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۷
کد خبر: 9496
گزارشگر: 306
۴۱۰
۰
۰
۱

سنگ تمام نیکوکاران یزدی در جشن گلریزان این استان

سنگ تمام نیکوکاران یزدی در جشن گلریزان این استان
یزد - جشن گلریزان ستاد دیه استان با حضور مسئولین ، نیکوکاران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار و مبلغ ۱۹ میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از سوی نیکوکاران ، مسئولین و صنعتگران اهدا گردید
آسیانیوز/ یزد ؛ همزمان با بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان ، سیزدهمین همایش جشن گلریزان استان یزد با همکاری سازمان فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی شهرداری یزد  با حضور استاندار ، جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان ، شهردار ، رئیس شورای شهر ، رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی شهرداری یزد ، رئیس دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان ، مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ، ستاد دیه ، مدیر  نمایندگی ستاد دیه استان و جمعی از مسئولین و نیکوکاران در مجتمع فرهنگی ، رفاهی غدیر برگزار گردید .
 
در این آیین مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان به صورت نقد ، مبلغ ۴۲۵ میلیون تومان در قالب چک و مبلغ ۵۷۵ میلیون تومان و در مجموع مبلغ ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین ، صنعتگران و نیکوکاران جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا گردید .
 
در این آیین مهران فاطمی استاندار یزد ضمن تقدیر و تشکر از کلیه عواملی که در برگزاری این جشن زحمت کشیدند با اشاره به حدیثی از حضرت یوسف که زندان را به قبر تشبیه نموده بودگفت : امشب در این مکان شاهد یک رویداد و اتفاق بزرگ هستیم و امید است با دستان پر خیر و برکت نیکوکاران و خیرین استان مبلغ بسیار خوبی در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا گردد .
 
استاندار یزد در ادامه گفت : یکی از زیباترین نتایج برگزاری این گونه آیین ها و همایشات اهدای لبخند و شادی به فرزندان ، مادران و همسرانیست که سرپرست خانواده خود را به دلایل وقوع جرائم غیر عمد و ناآگاهی در قانون در زندان تحمل حبس مینماید و از نعمت خانواده دور است .
 
فاطمی در پایان  افزود : آثار و نتایج کمک به زندانیان جرائم غیر عمد بعد های متفاوتی دارد که از مهمترین و بهترین آنها میتوان به کاهش آسیب های اجتماعی اشاره نمود .
 
غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد نیز در این آیین با اشاره به احدایث و آموزه های دین مبین اسلام گفت : بعد از ادای فرائض ، مهمترین چیزی که موجب نزدیکی به خداوند متعال میگردد خدمت به مردم است و یکی از بهترین خدمات کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد غیر بزه کار است .
 
دهشیری در ادامه گفت: زندان یکی از ضرورت های جامعه است تا بتوان با استفاده از آن افراد خطرناک ، اراذل و اوباش و افرادی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند، در انجا نگه داری شده تا اصلاح گردیده و بعد از گذران مدت حبس خود و تکمیل چرخه اصلاح به جامعه بازگردند و با توجه به این موضوعات زندان جای افرادی که به دلایل غیر عمد و غیر بزهکاری و تنها به دلیل بده کاری درگیر موضوع حبس شدند نیست.
 
این مقام مسئول گفت : با اجرای طرح طبقه بندی ، محکومینی با مدت زمان حبس بالا از متهمینی که به دلایل نداشتن قرار در مدت زمان کوتاه به زندان ورود کردند تلاقی ندارند ،  اما به دلیل نبود مکان و محدودیت در اعتبارات زندان امکان طبقه بندی و تفکیک بین محکومین مالی و کیفری وجود ندارد لذا برگزاری این گونه جشن ها و آیین ها با حضور خیرین و صنعتگران جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار نیاز است .
 
رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی تعداد ۱۹۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد در سالهای گذشته گفت : از این تعداد آزاد شده تعداد ۴۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد تنها با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط کمیته های صلح و سازش ستاد دیه استان صورت گرفته که این خود نشان از زحمت شبانه روزی پرسنل این ستاد دارد .
 
وی در پایان گفت : یکی از مهمترین  برنامه هایی که دستگاه قضایی در سند تحولی خود دارد موضوع کاهش جمعیت کیفری در زندانهاست که این موضوع وابسته به موضوع  افزایش مهارت آموزی است زیرا با فعالیت در این موضوع میتوان تا حد بسزایی از این آسیب ها کاهش داد .
 
در ابتدای این برنامه سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن خیر مقدم به مدعونی و مهمانان حاضر در این آیین گفت : ستاد دیه یک نهاد غیر انتفاعی و مردمی است که بزرگترین سرمایه های این ستاد نیز اعتمادِ مردم ، خیرین و نیکوکاران است .
 
عظیمی در ادامه از سپاه الغدیر استان و سازمان فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی شهرداری یزد به دلیل همکاری در برگزاری این آیین گلریزان تشکر نموده و گفت : این آیین با کمک بسیاری از نهاد ها ، ارگان ها شکل گرفته و امیدواریم تا بتوانیم با جذب کمک های نیکوکاران در این آیین زمینه آزادی تعدادی از محکومین مالی حرائم غیر عمد را فراهم نماییم .
 
ور در پایان گفت:  در سال جدید با توجه به واکسیناسیون سراسری با برنامه ریزی دقیق  جشن های گلریزان را در کلیه شهرستان ها برگزار نموده تا بتوانیم ضمن جذب کمک های خیرین در این ماه پر خیر و برکت ، در زمینه فرهنگ سازی در راستای جلوگیری از ورود افراد به زندان با محومیت های مالی نیز قدم برداریم .
 
گفتنی است اجرای موسیقی ، سرود و  مرشدی  از جمله برنامه های اجرایی در این آیین  گلریزان بود .

سید محمد جواد عرفانفر

سنگ تمام نیکوکاران یزدی در جشن گلریزان این استان  , مهران فاطمی استاندار یزد , غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد , سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد

https://www.asianews.ir/u/6ea
اخبار مرتبط
یزد - سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گفت : به منظور نظارت بر نحوه تولید ، عرضه و فروش لوازم و تجهیزات پزشکی ، گشت مشترکی برگزار گردید
یزد - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: با حضور در صحنه و بررسی های فنی، قاتل در کمتر 4 ساعت شناسایی و دستگیر شد
یزد - در اجرای طرح نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی به خصوص قند و شکر ، از واحدهای تولید قند و شکر بازدید گردید
یزد - رئیس کل و معاو نین دادگستری کل استان در دومین شب از لیالی قدر با حضور در مسجد بیاق خان بازار یزد از مساجد قدیمی و مرکزی یزد پاسخگوی مراجعات مردمی بودند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید