صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
کد خبر: 15301
گزارشگر: 213
۱۵۳۹
۰
۰
۱
قیام مسلحانه در ارتش روسیه

فوری/کودتای واگنر علیه پوتین/لشکر کشی واگنر به سمت مسکو/تصرف شهر دیگر روسیه/گروهی از سربازان روس تسلیم شدند

فوری/کودتای واگنر علیه پوتین/لشکر کشی واگنر به سمت مسکو/تصرف شهر دیگر روسیه/گروهی از سربازان روس تسلیم شدند
بریتانیا اعلام کرد در حالی که دومین شهر روسیه به تصرف واگنر درآمده،برخی از واحدهای واگنر از طریق استان ورنژ به سمت شمال حرکت می‌کنند و تقریباً مطمئنا هدفشان رسیدن به مسکو است.

به گزارش آسیانیوز، وزارت دفاع بریتانیا می گوید که واگنر «به احتمال قریب به یقین» مراکز کلیدی در روستوف-نا-دونو را اشغال کرده است.

تازه ترین ارزیابی اطلاعاتی وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید که برخی از واحدهای واگنر «از طریق استان ورنژ به سمت شمال حرکت می‌کنند و تقریباً مطمئنا هدفشان رسیدن به مسکو است».

به گزارش بی بی سی، این استان در نیمه راه بین پایتخت مسکو و روستوف- نا-د‌نو، شهر جنوبی روسیه قرار دارد که گروه مزدور واگنر مدعی است اکنون کنترل آن را در اختیار دارد.(عصر ایران)

وزارت دفاع بریتانیا می گوید که واگنر «به احتمال قریب به یقین» مراکز کلیدی در روستوف-نا-دونو را اشغال کرده است.

این به روز رسانی این شورش را به عنوان «مهم ترین چالش برای دولت روسیه در زمان های اخیر» توصیف می‌کند و می‌گوید نیروهای گروه واگر «حداقل در دو نقطه از اوکراین اشغالی به روسیه رفتند».

وزرات دفاع بریتانیا می‌گوید در ساعات آتی، وفاداری نیروهای امنیتی روسیه، به ویژه گارد ملی روسیه، کلید وقایع بعدی این بحران خواهد بود.

به گزارش عصر ایران، اعضای یک شرکت پیمانکاری نظامی روسی "واگنر" علیه ارتش روسیه دست به شورش زده اند.

واگنر یک شرکت ارتش خصوصی و پیمانکاری نظامی روسی است که نیروهای آن در اوکراین در کنار ارتش روسیه می جنگند.

کودتای واگنر در روسیه

از مدتی قبل میان واگنر و ارتش - وزارت دفاع روسیه اختلاف به وجود آمده بود. حالا نیروهای واگنر در برخی شهرهای جنوب روسیه دست به شورش مسلحانه زده اند. آنها می گویند برخی مراکز و پایگاه های روسیه را در کنترل خود درآورده اند. موسس و رئیس واگنر ضمن انتقاد از عملکرد وزیر دفاع و فرمانده ارتش روسیه خواستار برکناری این دو است.

در مسکو هم حالت اضطراری ضدتروریستی اعلام و همه برنامه های جمعی در پایتخت روسیه لغو شدند.

خبرهای جدید

13:37 - منابع بی‌بی‌سی می‌گویند واگنر تأسیسات نظامی را در شهر دوم تصرف کرده

منابع روسی اخبار بی‌بی‌سی می‌گویند که نیروهای واگنر کنترل تمام تأسیسات نظامی در شهر ورونژ، واقع در نیمه راه بین روستوف-نا-دونو (جایی که واگنر می‌گوید تحت کنترل نیروهایش است) و پایتخت مسکو را به دست گرفته‌اند. مقامات شهر ورونژ هنوز در مورد این ادعا اظهار نظر علنی نکرده‌اند/ بی بی سی


13:21 - یوگنی پریگوژین ( رهبر واگنر)‌: هیچ کس از نیروهای ما خود را تسلیم نکرد / پوتین به شدت درباره اینکه ما خیانت کردیم اشتباه می کند/ ما ملی گرا هستیم و آنهایی که امروز با ما مخالف می کنند همان هایی هستند که در کنار تفاله ها جمع شده اند/ عصرایران

12:53 - رئیس جمهوری چچن: آنچه روی می دهد شورش و تمرد نظامی و خیانت شنیع است / از رئیس جمهور پوتین حمایت می کنم / آنچه روی می دهد قابل توجیه نیست / عصرایران

12:23 - مشاور رئیس جمهوری اوکراین: دولت پوتین در برابر مقاومت ها،‌ ناتوان است / شورش فعلی، آغاز جنگ داخلی در روسیه دارد/ عصرایران

12:41 - گروه واگنر: تسلیم شدن نظامیان ارتش روسیه در گذرگاه مرزی بوجاییوکا در مرز اوکراین

عکس تسلیم شدن نظامیان ارتش روسیه را گروه واگنر منتشر کرده است/عصرایران

12:40- گروه واگنر از سرنگون کردن یک جنگنده سوخو ارتش روسیه خبر داد و فیلم آن را منتشر کرد. قبل از این هم این گروه از سرنگون کردن یک بالگرد ارتش روسیه خبر داده بود./

https://www.asianews.ir/u/ash
اخبار مرتبط
در حالی که شهر استراتژی روستوف به تصرف گروه واگنر در آمده روسیه اعلام کرد واگنر ماشین نظامی غرب علیه روسیه است.
به دنبال حمله گروه واگنر به روستوف در خاک روسیه، ولادیمیر پوتین اظهار کرد، نیروهای واگنر به یک توطئه جنایتکارانه دست زده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید