صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۶
کد خبر: 20342
گزارشگر: 464
۳۱۵
۰
۰
۱
در واکنش به حملات روسیه به اوکراین؛

فراخوان کمیسر اروپا برای حرکت به‌سوی اقتصاد جنگی

فراخوان کمیسر اروپا برای حرکت به‌سوی اقتصاد جنگی
کمیسیون اروپا در واکنش به حملات روسیه به اوکراین، طرح پیشنهادی خود را برای تقویت صنعت تولید تسلیحات اروپا با هدف تغییر مسیر به «حالت اقتصاد جنگی» ارائه کرد.

به گزارش آسیانیوز؛ به گفته مقامات اتحادیه اروپا، تیری برتون، کمیسر اروپا در امور مرتبط با صنعت، با هدف افزایش ظرفیت تولید تولید‌کنندگان اروپایی تسلیحات، طرحی پیشنهاد‌ی را برای تشویق کشورهای اتحادیه اروپا به خرید بیشتر سلاح از تولیدکنندگان اروپایی تهیه کرده است.

برتون درباره این بسته پیشنهادی گفت: «ما به تغییر پارادایم و حرکت به سوی حالت اقتصاد جنگی نیاز داریم. این یعنی صنعت دفاعی اروپا باید با پشتیبانی ما بیشتر خطر کند.» برتون که خود پیشتر مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات «بول» بود، همچنین افزود که احتمال به قدرت رسیدن دوباره دونالد ترامپ که تعهد واشنگتن به ناتو را زیر سوال برده است، به این معنا است که اتحادیه باید اقدامات بیشتری را برای محافظت از خود اتخاذ کند.

کمیسر اروپا در امور مرتبط با صنعت گفت: «در شرایط ژئوپلیتیک کنونی، اروپا مستقل از نتایج انتخابات متحدانش، باید مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود بر عهده گیرد.»

جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان تهدیدی که از نظر جغرافیایی بسیار به قلمروی اتحادیه اروپا نزدیک است، بسیاری از کشورهای این اتحادیه را بر آن داشته تا بودجه دفاعی خود را افزایش دهند. با این حال، مقامات اروپایی بر این باورند که اقدامات صرفا ملی، کمتر از تلاش‌های گروهی کارایی دارد و خواستار ایفای نقش برجسته‌تر نهادهایی اروپایی هستند.

https://www.asianews.ir/u/eav
اخبار مرتبط
فایل صوتی افسران آلمانی، روابط مسکو و برلین را با تنش روبه‌رو کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید