صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۴
کد خبر: 20546
گزارشگر: 464
۳۱۲
۰
۰
۵
با تعیین تکلیف نامزدهای نهایی

بایدن و ترامپ؛ جدال در شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری

بایدن و ترامپ؛ جدال در شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری
با تعیین تکلیف نامزدهای نهایی در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای شرکت در انتخابات آتی ریاست‌‌جمهوری آمریکا، رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ قطعی شد.


به گزارش آسیانیوز به نقل از یورونیوز، در پایان انتخابات درون‌‌حزبی روز سه‌شنبه ۱۲ مارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی و نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواه، هر کدام به حد نصاب کمینه آرای مورد نیاز دست یافتند و به این ترتیب دو رقیب باید خود را برای بازی برگشت، یعنی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده که در ماه نوامبر برگزار می‌شود آماده کنند.

بایدن تا اواسط هفته، برای به دست آوردن نامزدی حزب متبوعش نیاز به هزار و ۹۶۸ رأی داشت. به گفته مؤسسه تحقیقاتی ادیسون، با آغاز شمارش آرا برای انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت جورجیا در عصر سه شنبه، آرا بایدن از این تعداد فراتر رفت، گرچه هنوز نتایج انتخابات مقدماتی در ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی، واشنگتن و جزایر ماریانای شمالی معلوم نشده است.

پس از اعلام این نتایج بایدن ۸۱ ساله گفت: «ما اکنون در برابر یک انتخاب در مورد آینده کشور قرار داریم. آیا مقاومت کرده و از دموکراسی خودمان دفاع می‌کنیم یا اجازه می‌دهیم دیگران آن را نابود کنند؟ آیا حق تصمیم‌گیری و حفظ آزادی‌های خود را دوباره برقرار می‌کنیم یا به افراط‌گرایان اجازه می‌دهیم تا آن را مصادره کنند؟»

دونالد ترامپ نیز برای قطعی شدن نامزدی‌اش از طرف جمهوری‌خواهان به هزار و ۲۱۵ رأی نیاز داشت که در نتیجه انتخابات مقدماتی روز سه شنبه در چهار ایالت از جمله جورجیا به آن دست یافت. ترامپ پیش از این به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت در نوامبر ۲۰۲۰ متهم شده بود.

ترامپ ۷۷ ساله در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی همرسان کرد، گفت: «برای جشن گرفتن وقت نداریم، در عوض باید تمرکز خود را بر شکست بایدن بگذاریم»، زیرا او «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده» است.

https://www.asianews.ir/u/edQ
اخبار مرتبط
جو بایدن و دونالد ترامپ توانستند با کسب پیروزی‌های فراوان گامی بزرگ را در جهت کسب نامزدی احزاب خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری بردارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید