صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
کد خبر: 20928
گزارشگر: 464
۲۳۱
۰
۰
۱
سامان ششم

آگاهی‌نامه مصوب جبهه ملی

آگاهی‌نامه مصوب جبهه ملی
به گزارش آسیا نیوز، به نقل از پروفسور حسن امین ریاست هیئت اجرایی جبهه ملی سامان ششم یادگار ماندگار معنوی دکتر محمد مصدق ، جبهه ملی مذکور در ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ اطلاعات مندرج در ویکی‌پدیا را تکذیب کرد.

متن آگاهی‌نامه مصوب جبهه ملی به شرح زیر است:

جبهه ملی (سامان ششم) از بدو تأسیس تا امروز بدون وقفه در مسیر نیل به دموکراسی و حاکمیت قانون و پاسداری از منافع ملی، با مشارکت هموندان متعهد و مقاوم به رغم همه محدودیت‌ها و مخاطرات، فعال بوده است و اکنون در پی درگذشت زنده‌یاد دکتر هرمیداس باوند، با انتخاب آقای جمال درودی (باسابقه ترین عضو جبهه ملی در قید حیات)، به ریاست شورا، مهندس کورش زعیم به عنوان سخنگو و پروفسور سیدحسن امین به عنوان ریاست هیئت اجرایی کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شوربختانه، در مدخل «جبهه ملی: سامان ششم» در دانشنامه آزاد ویکی‌پدیا به اشتباه و نادرست چنین نوشته شده است که جبهه ملی سامان ششم در ۷ بهمن ۱۴۰۱ منحل شده و رئیس هیئت اجرایی آن (سیدحسن امین) در آبان ۱۴۰۰ از جبهه ملی سامان ششم اخراج شده است. شورای مرکزی این اطلاعات غلط را قویا تکذیب می‌کند و برای ثبت در تاریخ به‌طور عام و تصحیح ویکی‌پدیا به‌طور خاص، اعلام می‌کند:

اولا، جبهه ملی سامان ششم نه تنها هیچگاه منحل نشده است، بلکه بی‌وقفه و مستمر، از آغاز اعلام موجودیت در آبان ۱۳۹۷ تا امروز، به فعالیت خود ادامه داده است.

ثانیاً، تایید می‌شود که پروفسور سیدحسن امین از بدو خروج از هیئت رهبری اجرایی جبهه ملی سامان پنجم و پیوستن به جبهه ملی سامان ششم تا کنون به‌طور مستمر و لاینقطع عضو شورای مرکزی جبهه ملی سامان ششم بوده است.

انتظار می‌رود این واقعیت‌ها در همه منابع از سوی رسانه‌ها لحاظ و اطلاعات غلط مندرج در ویکی‌پدیا تصحیح شود.»

گفتنی است جبهه ملی تأسیس ۱۳۲۸ قدیمی‌ترین سازمان سیاسی دموکراسی‌خواه خاورمیانه است که در تاریخ سیاسی ایران سه نخست وزیر (دکتر محمد مصدق، دکتر شاپور بختیار و مهندس مهدی بازرگان) از آن برخاسته اند. عدم تصحیح اشتباه راه‌یافته در ویکی‌پدیا راجع به جبهه ملی سامان ششم، نه تنها تحریف تاریخ است، که به دلسردی نیروهای دموکراسی‌خواه منجر می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/ek0
اخبار مرتبط
شورای ششم جبهه ملی به دلیل کهولت سن بعضی از رهبران خود، تغییراتی در پست‌های سازمانی خود انجام داده است تا پویاتر و چابک‌تر شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید