صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 4645
گزارشگر: 213
۱۱۲۷
۰
۰
۱۰
مسعود مردانی تعداد جانباختگان اعلام شده کرونا را غیرواقعی خواند

«مرگ و میر کرونا» از آمار رسمی بسیار «بیشتر» است

«مرگ و میر کرونا» از آمار رسمی بسیار «بیشتر» است
مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه «حداقل تا دو الی سه هفته دیگر، میزان مرگ‌های سه رقمی ادامه داشته باشد»، گفت: تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا از آمار رسمی که اعلام می‌شود، بالاتر است.

به گزارش آسیانیوز، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه «حداقل تا دو الی سه هفته دیگر، میزان مرگ‌های سه رقمی ادامه داشته باشد»، گفت: تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا از آمار رسمی که اعلام می‌شود، بالاتر است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا همچنین درباره نوسان آمار رسمی جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران، گفت که شمار بالایی از بیماران بدحال در موج چهارم‌ در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری شدند و همچنان تعداد بیماران بدحال در این بخش‌ها بستری هستند.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

«دز اول» واکسن در ایران «ایمنی» ندارد؟

واکسن کرونا در ایران تمام شد؛ «خطر» نبود دز دوم

در مذاکرات به جمع بندی نمی رسیم؛ بایدن از فشار حداکثری ترامپ دست بکشد

موساد گفت «سانتریفیوژهای نطنز» دیگر نمی‌چرخند

«سیلی زدن» به امانوئل مکرون چه معنایی داشت؟

ماهیت پورنوگرافی و تاثیر آن بر روابط جنسی
----------------------------------------------------------------------------------


او گفت که در مورد بخشی از این گروه بیماران بدحال به دلیل گسترش ریوی بیماری امکان کمک‌رسانی به آنها را عملی نیست و به همین دلیل این بیماران فوت کرده و می‌بینیم که آمارهای روزانه متفاوت است.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

جزییات «افزایش مستمری‌» بازنشستگان تامین اجتماعی در احکام جدید/مستمری بگیران چقدر حقوق دریافت می کنند؟

تکلیف «دائمی شدن همسان‌سازی» را در «همین چند روز» مشخص کنید!

«جزییات» واریز حقوق خرداد ماه بازنشستگان

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا همچنین اعلام کرد که در حال حاضر مشکل عمده در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نگرانی از بروز ویروس جهش‌یافته کرونا، از گونه شناسایی شده در هند است. بنابراین باید مواظب باشیم که این ویروس در کشور گسترش پیدا نکند.

همچنین مراکز بهداشت در تهران، شیراز و چند شهر دیگر از اتمام واکسن‌های کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داده‌اند. این مراکز با نصب اطلاعیه‌هایی در ورودی‌های خود گفته‌اند تا اطلاع ثانوی واکسن کرونا موجود نیست و شهروندان برای دریافت واکسن مراجعه نکنند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل اتمام محموله‌های دریافتی واکسن، از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی در این استان واکسیناسیون کرونا انجام نمی‌شود.

با وجودی که هشدارها درباره موج پنجم کرونا و شیوع گونه‌های جهش‌یافته جدید افزایش یافته، به نظر می رسد مسئولان وزارت بهداشت درباره اتمام واکسن کرونا در شهرها سکوت کرده‌اند.
همزمان مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا، گفته است که فقط واکسیناسیون می‌تواند «شر این ویروس را از سر ما کم کند».

حمید سوری، رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا، نیز با ابراز نگرانی درباره آغاز پیک پنجم و پیک‌های بعدی و همچنین شیوع گونه‌های جهش‌یافته در ایران گفت این نگرانی‌ها تا افزایش پوشش واکسیناسیون همچنان وجود دارد.

این در حالی است که با شروع واکسیناسیون سنی در ایران، برخی از افراد باید ظرف هفته گذشته دز دوم واکسن را دریافت می‌کردند، اما گویا مراکز واکسیناسیون به آنها گفته‌اند که دز دوم را نداریم و باید منتظر بمانند.با شروع واکسیناسیون سنی در ایران، برخی از افراد باید دز دوم واکسن را دریافت می‌کردند، اما گویا مراکز واکسیناسیون به آنها گفته‌اند که دز دوم را نداریم و باید منتظر بمانند.

به گزارش آسیانیوز، بیش از دو ماه است که واکسیناسیون سالمندان شروع شده است. حالا برخی از آنها که دز اول واکسن را دریافت کرده، می‌گویند برای دز دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده‎‌اند ولی به آنها گفته‌اند خبری از دز دوم واکسن نیست!

دبیر علمی کمیته کشوری کووید ۱۹ هم این مساله را تایید کرده و گفته وزارت بهداشت در زمینه تامین دز دوم مشکل دارد.

این در حالی است که امروز رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: احتمال زیاد دوشنبه یا سه شنبه محموله ای حاوی یک میلیون دُز واکسن به دستمان می‌رسد.

جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۴ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۸۰۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۷۶۵ هزار و ۲۱۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند. براین اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۶۱ هزار و ۲۰ دُز رسید.

تبریزی درباره علل توقف موقتی واکسیناسیون کرونا در ایران گفت: تولیدکنندگان واکسن کرونا علی رغم اینکه ما قرارداد خرید واکسن را نهایی و پول آن را پرداخت کرده ایم اما بد عهدی کردند و محموله های واکسن به موقع به دستمان نرسید.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت بیان کرد: مقرر شده است که تا پایان هفته و به احتمال زیاد دوشنبه یا سه شنبه محموله ای حاوی یک میلیون دُز واکسن به دستمان می‌رسد البته تا محموله ای به ایران نرسد نمی توان به دقت اظهار نظر کرد زیرا پیش از این هم مواردی مشاهده کرده ایم که محموله هنگام بارگیری تغییر کرده است.

تزریق دُز دوم در اولویت است
وی درباره اینکه برخی افراد بالای ۷۰ سال با وجود ثبت نام هنوز واکسن یا پیامگ تزریق دریافت نکرده اند، بیان کرد: موجودی واکسن برخی استان‌ها صفر شده است اما موجودی واکسن بیشتر استان ها صفر نیست و واکسن های موجود برای دُز دوم تزریق می شوند و ما تزریق دُز اول را تا زمان رسیدن محموله واکسن متوقف کرده ایم.

تبریزی بیان کرد: شامگاه پنج شنبه شب محموله واکسنی حاوی ۱۰۰ هزار دُز واکسن اسپوتنیک وی وارد کشور شد که این محموله برای تزریق دُز دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و با ورود محموله جدید واکسن ما تزریق واکسن گروه های سنی بالای ۷۰ سال را تکمیل می کنیم و بعد واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۶۵ سال اعلام می شود/.


https://www.asianews.ir/u/2s9
اخبار مرتبط
مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی مقابله با کرونا، اعلام کرد که تاکنون به نیم درصد جمعیت ایران دوز دوم واکسن کرونا و به سه درصد دوز اول تزریق شده است؛ همچنین برخی از پزشکان و محققان در ایران نسبت به تزریق واکسن کووایران برکت به جای واکسن سینوفارم در دُز دوم تردید دارند.
از بهمن ۹۹ تا اواخر اردیبهشت سال جاری، حدود ۵٫۷ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده که ۴٫۸ میلیون دز آن تزریق شده است؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد واکسن کرونا نیست و ۹۰۰ هزار دز از واکسن‌های وارداتی مفقود شده است؛ این در حالی است که بیش از ۴۰ روز از شروع واکسیناسیون سنی سالمندان می‌گذرد و اغلب آنها هنوز دز دوم را دریافت نکرده‌اند.
مراکز بهداشت در تهران، شیراز و چندین شهر دیگر ایران از اتمام واکسن‌های کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داده‌اند.
دکتر اسداله رجب متخصص غدد گفت: تزریق واکسن کرونا برای همه مردم توصیه می‌شود، در واقع این واکسن با تاثیرپذیری بر سیستم ایمنی موجب می‌شود اگر فردی در معرض ویروس کرونا قرار گرفت، بدن آماده مقابله با آن باشد.
با شروع واکسیناسیون سنی در ایران، برخی از افراد باید ظرف هفته گذشته دز دوم واکسن را دریافت می‌کردند، اما گویا مراکز واکسیناسیون به آنها گفته‌اند که دز دوم را نداریم و باید منتظر بمانند.
چندین سال طول می‌کشد تا واکسن در همه جا در دسترس باشد و حتی اگر توزیع واکسن به‌طور گسترده انجام شود برخی از افراد همچنان از تزریق خودداری می‌کنند یا تعدادی از افراد واکسینه شده حتی اندک، باز هم بیمار می‌شوند؛در حالی که قرار است روش های درمانی با تولید قرص گسترش پیدا کند.
براساس اخبار، بیش از همه آنچه مجلس به‌ویژه کمیسیون بهداشت را نگران کرده، به‌وجود آمدن اختلال در روند درمان بیماران و همچنین به‌وجود آمدن مشکل در روند واکسیناسیون کرونا است.
مشاهدات در سامانه نشان می‌دهد که هنوز واکسیناسیون متولدین ۱۳۳۰ و قبل از آن آغاز نشده است و در حال حاضر تنها ثبت نام متولدین ۱۳۲۵ و قبل از آن در سامانه مذکور باز است، یعنی افراد ۷۵ سال به بالا؛ این درحالی است که روز گذشته در خبر ها آمد که ۳ هزار کارمند صدا و سیما از سوی ستاد مقابله با کرونا خارج از نوبت واکسینه شده اند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون تعدادی از کارکنان صداوسیما که درگیر انتخابات هستند، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا انجام می‌شود؛ در حالی که در ایران مردم همچنان منتظرند تا دولت درباره واکسیناسیون کرونا با رویکردی عادلانه نسبت به اقشار مختلف مردم، تصمیمات جدی تری در حوزه واردات واکسن بگیرد؛ در این حال بسیاری از کشورها حتی سه تا چهار برابر جمعیت واکسن کرونا خریده‌اند، ولی در ایران تا کنون تنها حدود 2 درصد از مردم واکسینه شده اند.
سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی https://salamat.gov.ir هفته قبل آغاز به کار کرد و در مرحله نخست متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن ( افراد بالای ۸۰ سال) که که واکسن کرونا دریافت نکرده‌ بودند ‌یا از طریق خانه‌های بهداشت تماسی با آنها برای واکسیناسیون گرفته نشده بود، ثبت‌نام کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید