صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۰
کد خبر: 10165
گزارشگر: 213
۷۰۲
۱
۰
۲
اظهارات کارشناس اقتصادی

جزییات افزایش دستمزد بازنشستگان پس از اردیبهشت/مستمری بگیران در انتظار اضافه حقوق ها

جزییات افزایش دستمزد بازنشستگان پس از اردیبهشت/مستمری بگیران در انتظار اضافه حقوق ها
٢۴ میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و اعضای خانواده آنها، در سومین ماه سال همچنان منتظر عملی شدن وعده ای هستند که سررسید آخرین آنها، اردیبهشت ماه بود.

به گزارش آسیانیوز، ٢۴ میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و اعضای خانواده آنها، در سومین ماه سال همچنان منتظر عملی شدن وعده ای هستند که سررسید آخرین آنها، اردیبهشت ماه بود.

 رئوف پیشدار، کارشناس اقتصادی در یادداشتی نوشت: آنها در انتظار امضای غیر لازم دولت پای توافقی مابین نهادهای ذیربط در تعیین حقوق و مستمری خود هستند و خبر آخر اینکه وزیر کار و امور اجتماعی گفته است: دولت همچنان وقت نکرده توافق ارائه شده را بررسی و امضاء کند.

یکشنبه گذشته نیز مطابق همه ی یکشنبه‌های حداقل یک سال گذشته، بازنشستگان تامین اجتماعی در سرتاسر کشور اجتماعات اعتراضی برگزار کردند تا شاید توجه مسئولان را به وضعیت معیشت خود جلب کنند.

بازنشسته ها معتقدند؛ سازمان تامین اجتماعی یک نهاد مالی بیمه گر است که سرمایه آن متعلق به بیمه شدگان است و دولت نقشی در این سازمان نمی تواند داشته باشد جز اینکه بدهی کلان خودش را به سازمان مسترد کند تا بتواند از قبال تعهدات خود در برابر بیمه شدگان برآید.

خبرآنلاین نوشت هر سال میزان مستمری بازنشستگان و از کار افتادگان و بازماندگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در اجرای مواد ١١١ و ٩۶ قانون تامین اجتماعی با توجه به افزایش هزینه های زندگی مطابق عرف و روال قانونی در شورای عالی کار مصوب، و برای تاییدی غیر ضروری به هیات دولت ارسال می شود.

میزان مستمری طبقات ذکر شده در شورای مذکور امسال نیز با نظر جمعی نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت و پیشنهاد مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و مصوبه هیات مدیره سازمان مطابق قانون تعیین و به هیات دولت فرستاده شده است./

https://www.asianews.ir/u/6wk
اخبار مرتبط
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: کلیه افرادی که یارانه نگرفتند، اعم از مجرد و متاهل می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت‌نام کنند.
سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای درباره پرداخت حقوق کارکنان این سازمان بر اساس نرخ دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی توضیحاتی داده است.
گروهی از کارگران و بازنشستگان که به دلایل مختلف از دریافت یارانه نقدی محروم شده‌اند، از عدم موفقیت در درج شکایت انتقاد کردند.
میرهاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دو روز مانده به پایان اردیبهشت افزایش حقوق بازنشستگان واریز خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بروز شدن فرآیند‌ها و شاخصه‌های مرحله دوم طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشور خبر داد و گفت: مستمری بگیران می‌توانند، تغییرات اعمال شده در احکام خود را مشاهده کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۱/۰۳/۱۴
0
0
0

بخدا که تا به حال هیچکس تا به این حد بی انصافی ندیده ، عمری کارکردن اندوختن و حالا اجازه استفاده از اندوخته نمی دهند ، اینان کی هستند؟ نه انصاف نه مروت و نه حیا دارند ، فقط با سواستفاده از ابزارهای دولتی و بانکی اندوخته ما را مصادره کردند


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید