صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۱
کد خبر: 1068
گزارشگر: 2
۱۶۵۵
۰
۰
۱
با عدم ترخیص 6 هزار خودرو

حبس ۱/۸ تریلیون تومان خودرو در گمرک

حبس ۱/۸ تریلیون تومان خودرو در گمرک
بیش از دو سال از حبس خودروهای وارداتی در گمرک می‌گذرد و حالا بعد از این همه مدت، رییس کل گمرک اعلام کرده این خودروها که به گفته گمرک تعداد آن‌ها حدود ۳هزار دستگاه است، در حال متروکه شدن هستند و این اقدام به معنای ضرر میلیاردی صاحبان خودرو است.

در این زمینه مهدی دادفر، رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: حدود 6هزار خودرو در گمرکات کشور وجود دارد و رییس گمرک اعلام کرده سه هزار دستگاه آن متروکه خواهند شد و یقینا بعد از مدتی مابقی را نیز متروکه خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه این خودروها قانونی وارد کشور شده‌اند و متعلق به مردم هستند افزود: مسئولان کشوری و اجرایی هیچ اهمیتی به مشکل ما نمی‌دهند و فراموش کرده‌اند که همین دولت بود که واردات خودرو را یک شبه ممنوع کرد و به زور ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان داد؛ حالا چرا ما را متهم می‌کنند؟
دادفر گفت: با متروکه اعلام شدن، این خودروها به سازمان اموال تملیکی تحویل داده می‌شود و این سازمان خودروها را به حراج گذاشته و می‌فروشد و در نهایت دارایی مردم و واردکننده‌ها وارد خزانه دولت می‌شود.
دبیر انجمن واردکنندگان درباره قیمت این خودروها نیز توضیح داد: هر خودرو متوسط 30هزار دلار قیمت دارد که با احتساب ۶هزار خودروی دپو شده، چیزی حدود ۱۸۰میلیون دلار معادل ۱۸۰۰میلیارد تومان سرمایه در گمرکات کشور به دلیل تغییر سیاست دولت حبس شده است.
او سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی و درواقع تصمیمات یک شبه دولت را مقصر اصلی این مشکل دانست و افزود: اگرچه دولت تصمیم‌گیرنده سیاست ارز ۴۲۰۰ تومان و توزیع و تخصیص آن بود اما الان واردکننده را مقصر اصلی می‌داند و هر چقدر التماس کردیم که با این کار سرمایه مردم را نابود نکنید اما هیچ توجهی به حرف ما نمی‌کنند؛ همچنین مصوبه هیات وزیران نیز به دلیل عدم هماهنگی بین ارگان‌های کشور به درستی انجام نشد و ما در مدت زمان اعلام شده(۴ماه) و دو ماهی که مجددا فرصت گرفتیم نتوانستیم همه خودروها را خارج کنیم.

https://www.asianews.ir/u/1h8
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید