صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۱
کد خبر: 10802
گزارشگر: 306
۴۱۷
۰
۰
۱

زخم کهنه خشکسالی بر چهره اهالی زردین از توابع شهرستان تفت

زخم کهنه خشکسالی بر چهره اهالی زردین از توابع شهرستان تفت
یزد - کم آبی و خشکسالی پدیده‌ای که سال‌های متمادی گریبان گیر مردمان یزد شده است
آسیانیوز / یزد ؛ محمدحسین عارف دبیرکمیته تأمین آبِ آبفای استان گفت: یکی از مناطقی که اهالی آن با خشکسالی دست و  پنجه نرم می‌کنند، دهستان زردین است.  سیزده روستای این دهستان نیم ساعت یا حداکثر یک ساعت در روز به آب شرب دسترسی دارند و علاوه بر خشکسالی‌های زیاد ، حفر چاه‌های متعدد در محدوده این دهستان بر مشکلاتشان افزوده است.
 وی افزود: البته این سرنوشت بسیاری دیگر از روستا‌ها و مناطق استان یزد می باشد و با تنش آبی در همه‌ی روستا ها بویژه در دهستان زردین روبرو هستیم و در پیک مصرف تابستان با توجه به وجود جمعیت شناور در آخر هفته‌ و روز‌های تعطیل با افزایش برداشت از شبکه و کاهش فشار ، متاسفانه با قطعی آب مواجه هستیم.
عارف ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود آب، شرکت آب فاضلاب استان درخواست حفر چاه به شرکت آب منطقه‌ای ارسال و با رعایت حریم نسبت به مجوز، حفر چاه اقدام گردید و اکنون چاه درحال پمپاژ آب می باشد.
وی خاطر نشان کرد: چاه حفر شده بعد از اتمام پمپاژ و شستشو و همچنین تجهیز وارد مدار می‌شود. امید است با حفر این چاه مشکل کمبود آب حل شود ولی می بایست بحث مدیریت مصرف را باید در تابستان جدی گرفته شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

زخم کهنه خشکسالی بر چهره اهالی زردین از توابع شهرستان تفت ,  محمدحسین عارف دبیرکمیته تأمین آبِ آبفای استان

https://www.asianews.ir/u/7di
اخبار مرتبط
یزد - سرپرست شرکت آبفا، معاون مشترکین و معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب شرکت آبفای استان در راستای تکریم ارباب رجوع، تحقق حقوق شهروندی و ایجاد فرصتی مناسب جهت طرح در خواست ها و انتقادات با حضور در دفتر سامانه ارتباطی دولت و مردم سامد به شماره ۱۱۱ ، پاسخگوی شهروندان استان یزد بودند
یزد - ذیحساب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شرکت آبفای یزد منصوب شد
یزد - محمدرضا صباغیان، نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مروست در مجلس شورای اسلامی ایران به همراه ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از پروژه در حال احداث پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سریزد بازدید کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید