صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۴
کد خبر: 10839
گزارشگر: 213
۵۰۵
۰
۰
۳
تذکرات مهم سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آکتائو پیرامون

اطلاعیه درباره ورود بدون ویزای اتباع جمهوری اسلامی به قزاقستان

اطلاعیه درباره ورود بدون ویزای اتباع جمهوری اسلامی به قزاقستان
در پی اعلام رسمی لغو ویزا برای ورود اتباع جمهوری اسلامی ایران به قزاقستان، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آکتائو طی اطلاعیه ای از هموطنان خواست به نکاتی توجه داشته باشند.

به گزارش آسیانیوز، در پی اعلام رسمی لغو ویزا برای ورود اتیاع جمهوری اسلامی ایران به قزاقستان به مدت 14 روز، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آکتائو طی اطلاعیه ای از هموطنان خواست تا به نکات زیر توجه داشته باشند و همچنین به کسانی که مایل هستند از این فرصت برای بازدید از قزاقستان استفاده کنند، راهنمایی و مشورت لازم را همرسانی کنند.

در اطلاعیه مشروح نمایندگی کشورمان در اکتائو امده است:

پس از لغو روادید 14 روزه جمهوری قزاقستان برای اتباع جمهوری اسلامی ایران که برای اهداف تجاری، خصوصی و گردشگری به این کشور سفر می‌کنند؛ پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک بر تعداد اتباع کشورمان که عازم قزاقستان خواهند شد، افزوده خواهد شد. به منظور پیشگیری از برخی از حوادث احتمالی در آینده از هموطنان عزیز، شرکتهای توریستی و شرکت‌های هواپیمایی درخواست می شود تا به موارد زیر توجه فرموده و ضمن رعایت آنها به دیگر مسافران یادآوری کنند:

1. مدت زمان اقامت بدون روادید ایرانیان در قزاقستان فقط 14 روز است و به هیچ وجه قابل تمدید نیست.
2. در طول دوره 180 روزه ، اتباع ایرانی (در طی چند سفر) مجموعا 42 روز می توانند در قزاقستان اقامت کنند.( در 6 ماه فقط 42 روز)؛
3. ایرانیان از مبادی ورودی و خروجی بین المللی می‌توانند وارد و خارج شوند.
4. اگر ایرانیان مایل به اقامت طولانی تر باشند، حتما باید (از قبل) و وفق مقررات، روادید خاص سفر خود را دریافت کنند.
5. 14 اقامت روز بدون روادید فقط برای اهداف مذاکرات تجاری، سفرهای خصوصی و گردشگری است. در این 14 روز امکان کار، کسب درآمد و تحصیل ممکن نیست. ایرانیانی که مایل به سفر طولانی تر برای کار، تحصیل و ... هستند، باید روادید خاص خود را قبلا دریافت کرده باشند. در صورتی که ایرانیان با وضعیت لغو روادید وارد قزاقستان شده باشند و در زمان 14 روز اقامت تصمیم به کار، تحصیل و ... گرفته باشند و حتی مقدمات کار را هم فراهم کرده باشند؛ در هر حال پس از انقضای 14 روز باید از قزاقستان خارج شوند و وفق مقررات روادید مخصوص دریافت کنند و دوباره با روادید خاص وارد قزاقستان شوند.
6. برای کسانی که بیش از 14 روز مقرر در قزاقستان اقامت کنند، به ترتیب مجازاتها و جریمه های زیر تعیین شده است:
« هشدار، جریمه های نقدی پیش بینی شده در قانون ( که با توجه به شرایط و روزهای توقف اضافی تعیین و افزایش می یابد)،
بازداشت تا 15 روز، اخراج از کشور و ممنوعیت 5 ساله از ورود دوباره به قزاقستان»
7. در فرودگاهها و مبادی ورودی و خروجی قزاقستان، کنترل مسافر و بار برای کشف مواد مخدر حتی در مقادیر کم( با سگ، ایکس ری و ادوات دیگر) با شدت و وسواس بسیار زیاد انجام می شود. مجازات کشف و قاچاق مواد مخدر نیز بسیار سنگین است. لذا بایسته است که مسافرین، شرکتهای توریستی، تورگردانها و دیگر دست‌اندرکاران آگاه باشند و رعایت کنند. وارد کردن برخی داروهای آرام بخش، روانگردان، کدئین دار و ... طبق لیستهای اعلامی نیز مانند بسیاری از کشورها ممنوع است و مجازات در پی دارد.
8. قوانین قزاقستان درباره محدودیت های ورود و خروج ارز رعایت شوند. مقادیر مازاد بر محدودیت های اعلامی باید حین ورود اظهار شوند. در حال حاضر، وارد و خارج ساختن ارز به صورت نقد بیش از 10 هزار دلار ممنوع است.
دکتر ملکوتی فر سرکنسول کشورمان در آکتائو نیز ضمن ابراز این نکته که اولین پرواز پس از لغو ۱۴ روزه روادید به آکتائو صورت گرفته و پرواز کاملا پر بوده ، اظهار داشت از آنجا که این اولین پرواز پس از لغو روادید بوده و احتمال برخی ناهماهنگی ها را می دادیم، ضمن تماس با فرودگاه و اطمینان یابی از ابلاغ شدن بخشنامه دولت قزاقستان به آنان، تیمی از سرکنسولگری را به فرودگاه اعزام نمودیم تا در احتمال بروز مشکل یاری گر هموطنان ما باشند.
دکتر ملکوتی فر ضمن اعلام اینکه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آکتائو آماده دادن هرگونه مشاوره و همچنین کمک به عزیزان هموطن در موارد پیش آمدهای احتمالی است، از همه آنها خواست با رعایت موارد یاد شده در اطلاعیه و هنچنین رعایت قوانین کشور میزبان حافظ کرامت، ارزش ها و عزتمندی کشور خود باشند/.

https://www.asianews.ir/u/7ei
اخبار مرتبط
براساس گزارش رسانه های قزاقستان کمیته خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی جمهوری قزاقستان و اظهارات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو، این کشور طبق توافق های قبلی، به طور زمینه یکجانبه سفر بدون روادید( ۱۴ روزه) را برای شهروندان ایران، هند و چین فراهم کرده است.
حبیب الله ملکوتی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان، در پیامی انتخاب شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ استاندار استان مازندران تبریک گفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید