صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۵
کد خبر: 10882
گزارشگر: 2
۱۰۹۱
۰
۰
۵
چراغ های محوطه

همه چیز در خصوص چراغ چمنی ، حیاطی و سردری

همه چیز در خصوص چراغ چمنی ، حیاطی و سردری
اگر شما هم با دیدن چراغ های محوطه در کافه های شیک وسوسه به خرید چراغ های محوطه ای شده اید، با ما همراه باشید.

چراغ چمنی

 

اگر شما هم با دیدن چراغ های محوطه در کافه های شیک وسوسه به خرید چراغ های محوطه ای شده اید ،با ما همراه باشید . این چراغ ها در حقیقت در فضا های خارج از خانه مثلا پارکینگ ، حیاط ، تراس ، بهار خواب و یا حتی روف گاردن استفاده می شوند و یا ممکن است در مدل های آویزی و دیوارکوب بر روی دیوارهای داخلی باغ و یا مسیر های بین چمنی و فضا بین مسیر سبز قرار بگیرند . شما عزیزان می توانید در همین سایت تنوع بی نظیری از مدل های مختلف چراغ های لوکس محوطه ای را ببینید و در صورت تمایل سفارش دهید . چراغ چمنی علاوه بر روشن تر کردن و نورانی تر کردن فضای اطراف ، تاثیر زیادی در زیبا سازی محیط خارجی ساختمان دارد . برای ثبت سفارش و گرفتن مشاوره قبل از خرید ، با قسمت پشتیبانی و یا مشاور فروش سایت در ارتباط باشید .

 

قبل از خرید ، به این نکات دقت کنید :

 

مقاومت بدنه ی محصولات روشنایی محوطه : بررسی مقاومت بدنه ی محصولات مناسب محوطه ای را قبل از خرید ، فراموش نکنید . مقاومت بالاتر جنس بدنه ی این چراغ ها در مقایسه با سایر چراغ های مدرن و دکوراتیو مناسب فضای داخلی خانه است ، همچنین به دلیل اینکه پایه های این چراغ ها غالباً از آلومینیوم درجه یک هستند ، مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی دارند و در مقابل زنگ زدگی ، خوردگی با مواد اسیدی ، تغییر رنگ ، ضربه هایی که موجب شکستگی و آسیب می شوند در مقایسه با پایه هایی با جنس های دیگر مثل پلاستیک و چوب برتری بالاتری دارند . روی این بدنه ی این محصولات ، رنگ الکترواستاتیک استفاده شده است که این رنگ ها از مواد پلی استر کوره ای تهیه شده اند . این پوشش خارجی باعث می شود که مقاومت بدنه این چراغ های محوطه ای جذاب تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند . توجه کنید که این محصول در برابر باران های اسیدی و مواد خورنده ، سرما و حتی گرمای شدید و همچنین آفتاب تند و مستقیم روز های تابستان بسیار مقاوم است.
کیفیت کابل های محصولات روشنایی محوطه ای : یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید به آن توجه بیشتری کنید ، کیفیت کابل های به کار رفته در ساخت این چراغ های محوطه ای زیبا است . محصولات سایت لاکچری لایت با بهترین کابل ها و متریال ( دارای گواهینامه های بین المللی و ملی و استانداردهای بالا ) تولید شده اند . انواع مختلف این چراغ ها از جمله سنگ / آلومینیوم / فولاد / پلاستیک در طول های کوتاه جمنی ، متوسط و بلند باغی تولید شده اند تا شما بتوانید در محیط های مختلفی ( مثل : روی دیوار / مدل های آویزی و دیوار کوب ، راهرو های تاریک حیاط ، مسیر های بین چمنی و فضای سبز ، محوطه ی تالار های بزرگ ) از آن ها استفاده کنید . شما می توانید در همین سایت تنوع بی نظیری از مدل های مختلف چراغ های محوطه ای مدرن و کلاسیک را ببینید و در صورت تمایل سفارش دهید . برای لوکس تر و زیبا تر شدن حیاط و باغ خانه و ویلایتان همین حالا اقدام کنید.

 

کاربرد محصولات روشنایی محوطه ای :

 

فراموش نکنید که از این چراغ ها برای زیبایی بخشی و در عین حال روشنایی بخشی به محیط خارجی خانه ها استفاده می شود . به طور کلی باید گفت که از این چراغ ها غالبا به صورت چراغ چمنی با ارتفاع کمتر در اطراف مسیر های داخلی دور چمن های حیاط ها و باغ در ویلا ها و خانه های مدرن و لوکس و یا به صورت پچراغ اویزی و دیوار کوب بر روی سر ستون های کوچک به منظور زیبایی و روشنایی بخشی استفاده می شود . یکی دیگر از کاربرد های این چراغ های جذاب استفاده شان بر روی ستون های دیواری در کنار حفاظ های شاخ گوزنی است ، اگر قصد دارید تا علاوه بر دکوراتیو بودن از نور پردازی این چراغ ها نیز استفاده کنید و برای سیستم اصلی روشنایی باغتان از این محصولات کمک بگیرید، قاعدتا باید از تعداد بیشتری چراغ استفاده کنید . البته اگر صرفاً جنبه زیبایی و جلوه گری این محصولات مد نظر شماست ، با اضافه کردن 1 تا 2 چراغ هم می توانید به این هدف برسید . انواع مختلف این چراغ های محوطه ای ، به زیبایی هرچه تمام تر فضا های خارجی و لاکچری شدن حیاط و حتی راهروی بین چمن ها کمک می کنند . شما مشتریان عزیزمی توانید در همین سایت تنوع بی نظیری از مدل های مختلف چراغ محوطه را ببینید و در صورت تمایل از لاکچری لایت محصولات مورد نظرتان را از هرجای ایران که هستید ، سفارش دهید .

 

چراغ حیاطی یا پارکی چیست؟

 

 به طور کلی چراغ حیاطی ، به عنوان چراغی متناسب برای فضا های باز شناخته می شود. در اصطلاح انگلیسی به این مدل از چراغ ها yard light نیز گفته می شود. در اوایل تولید این محصول شاهد استفاده از آن در حیاط های جلو و پشت منازل بودیم. اما با گذشت زمان و افزایش تنوع در چراغ ها، این محصول دارای تنوع وسیعی شد و اهداف آن نیز بیشتر شد. یکی از علت های اصلی افزایش اهداف این چراغ، ایجاد نور و روشنایی در پارک ها، خیابان ها و … برای عموم مردم بود.

 

انواع چراغ های حیاطی بر اساس کاربرد

 

چراغ های دیواری

 

یکی از انواع چراغ های حیاطی، نوع دیواری آن ها می باشد که همان گونه که از نام آن ها پیدا است، بر روی دیوار نصب می شوند. این محصولات می توانند در هر مکان مختلفی از جمله منزل، محیط کاری و فضای باز نصب شوند. این چراغ ها بر اساس مدلی که دارند می توانند امکان تابش نور را به سمت بالا و پایین و جهت های مختلف بازتاب دهند.

 

چراغ های سرلوله

 

چراغ حیاطی سرلوله به عنوان یکی از چراغ های پرکاربرد در بسیاری از پارک ها و فضا های باز در کشور شناخته می شود. این چراغ ها به دلیل ارائه نور بسیار زیاد همواره به عنوان گزینه مناسبی برای ایجاد محلی امن و سپری کردن اوقات فراغت شناخته می شوند. این مدل از چراغ ها بر روی لوله خاصی نصب شده و با توجه به نیاز شما می توانند، روشنایی شما را تامین کنند. پایه بلند و کوتاه لوله ها وابسته به متراژ شما می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده این مدل از چراغ ها بهترین گزینه برای فضا های بزرگ و باز شناخته می شوند.

 

چراغ آویز

 

یکی از مدل های جدیدی که در دهه های اخیر با استقبال خوبی روبرو شده، چراغ حیاطی آویز می باشد. این چراغ ها اغلب قابلیت استفاده در اکثریت مکان ها را دارند. این محصول گزینه بسیار مناسبی برای قرارگیری در آلاچیق ها نیز شناخته می شود. نیاز است که بدانید چراغ های حیاطی آویز علاوه بر داشتن کاربرد در دکوراتیو، می تواند حس امنیت و روشنایی قابل توجهی را به شما ارائه دهد.

 

چراغ چمنی

 

دسته دیگری در میان چراغ ها وجود دارند که مناسب برای ایجاد روشنایی در چمن ها هستند. این محصولات اغلب به دو بخش تقسیم می شوند. در بخش اول شاهد استفاده از پایه های کوتاه در این محصولات هستیم که شعاع نوری کمتری را شامل می شوند. در بخش دوم نیز از پایه های بلند تری استفاده شده که مناسب برای فضا های بزرگ می باشد.

 

چراغ های حیاطی خورشیدی

 

این مدل از چراغ ها در دسته چراغ های حیاطی لوکس و بسیار گران شناخته می شود. اما به مرور زمان هزینه های اولیه خود را می توانند به خوبی جبران نمایند. در چراغ حیاطی خورشیدی یا سولار، انرژی خورشیدی دریافتی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. انرژی الکتریکی وارد شده نیز در باتری های مخصوص قرار گرفته در این محصول قابل ذخیره است. انرژی ذخیره شده نیز، به ایجاد روشنایی در مواقعی که نورپردازی ضعیفی وجود دارد، می پردازد.

چراغ سردر

چراغ سردری

 

افزودن جذابیت به خانۀ شما یکی از راه های افزایش ارزش آن است. با خرید چراغ سردری برای درب جلوی خانه خود می‌توانید به این جذابیتِ بیشتر دست یابید. زیرا که نور پردازیِ درب جلو، روشی زیرکانه برای تزئین خانه است ولی متاسفانه اغلب، نادیده گرفته می شود. درب ورودی خانه اولین چیزی است که هنگام نزدیک شدن به خانه شما مشاهده می شود. با استفاده از چراغ های سردری می‌توانید به زیبایی، ایمنی و ارزش خانه خود بیفزایید. در ادامه، بیشتر در مورد چراغ های سردری و فواید آنها صحبت خواهد شد. با این نوشته همراه شوید تا شما را را متقاعد کنیم برای خانه خود از اینگونه چراغ ها بخرید.

 

انواع کلی

 

سه نوع کلی از چراغ سردری برای منازل و خانه ها وجود دارند که تقریبا هر سه نوع، کار مشابهی را از لحاظ نورپردازی انجام می دهند. منتها هر فرد، بسته به سلیقه ای که دارد ممکن است یکی از این انواع را بیشتر پسند کند. دلیل پیدایش این گروه بندی نیز همین موضوع است تا بتوان سلایق مختلف مشتریان را پوشش داد. این سه نوع از چراغ سردری به شرح زیر هستند:

. چراغ های سردری با نورپردازی متقارن.
چراغ تکیِ آویزان بالای در
چراغ تکی در یک طرف در

هیچ قانون سخت و سریحی در مورد اینکه شما باید چه نوعی از چراغ سردری را انتخاب کنید وجود ندارد. همچنین هیچ قانونی وجود ندارد که اندازه و نوع نورِ سردر خانه شما را محدود و یا تعیین کند. پس همه چیز تا حد زیادی به سلیقه شما و خانوادتان بستگی دارد. در ادامه این نوشته، چند نکته آورده شده است که کار شما را در انتخاب و نصب درست چراغ های سردری، تسهیل می کنند.

 

نکات مربوط به چراغ های سردری با نورپردازی متقارن

 

– آیا هر دو طرف درب ورودی خانه شما یکسان به نظر می رسند؟ آیا در دو طرف درب، فضای مساوی وجود دارد؟ اگر پاسخ شما بله است پس در این شرایط چراغ های سردری با نورپردازی متقارن، بهترین عملکرد را برای خانه شما خواهند داشت.
– به دنبال دیوارکوب های متناسب برای انواع چراغ سردری باشید. ترفندی وجود دارد که به شما کمک می کند چراغ های با اندازه مناسب را انتخاب کنید. آن ترفند این است که ابتدا ارتفاع درب را اندازه بگیرید. حتما پوشش درب را در این اندازه گیری لحاظ کنید. به دنبال دیوارکوب هایی باشید که اندازه آنها یک چهارم میزان اندازه گیری شده برای ارتفاع درب باشند. مثلا اگر اگر درب و بدنه آن حدود 100 اینچ ارتفاع دارند دیوارکوب هایی را انتخاب کنید که تقریباً 25 اینچ ارتفاع داشته باشند.
– انواعی از چراغ های سردری را انتخاب کنید که با تم بیرونی خانه شما مطابقت داشته باشند. مثلا اگر خانۀ شما سبکی ساده دارد، چراغ های سنگین و فلزی را انتخاب نکنید. برعکس اگر خانه بزرگی دارید که ورودی آن از آجر یا سنگ است بهتر است چراغ هایی بزرگ، سنگین و فلزی را انتخاب کنید.
– یک ورودی با سقف بلند با یک چراغ سر دری آویز و تکی روی درب آن، عالی به نظر خواهد رسید. در صورت انتخاب این گزینه، مطمئن شوید که در منطقه ای بادخیز زندگی نمی کنید. زیرا به احتمال زیاد شما نمی خواهید چراغ آویزان درب خانه شما در هنگام بادهای شدید، تاب بخورد.
– اگر به دنبال چراغ های سردری آویزان هستید، چراغی بخرید که ارتفاع آن به اندازه یک پنجم ارتفاعِ درب ورودی باشد. چراغ باید چند اینچ، زیر قاب بالای در آویزان شود. مطمئن شوید که چراغ به اندازه‌ای بلند باشد که هیچ فرد قد بلندی در هنگام ورود، سر خود را به آن نمی‌کوبد.
– اگر ایوان کوچکی دارید، یک چراغ آویز تکی که به دیوار کناریِ در وصل شده است، گزینه خوبی است. اطمینان حاصل کنید که چراغ به اندازه ای بلند باشد که نور آن از محوطه مطلوب شما خارج نشود.

https://www.asianews.ir/u/7fo
اخبار مرتبط
در این مقاله ما قصد داریم یک راهنمای کامل جهت خرید آبنما و فواره برای شما تهیه کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید