صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۷
کد خبر: 10940
گزارشگر: 2
۵۲۶۳
۰
۰
۸
کدام مواد مخدر خطرناک است؟

خطرناک ترین مواد مخدر ایران

خطرناک ترین مواد مخدر ایران
وقتی از اعتیاد به مواد مخدر صحبت می‌کنیم، به مصرف موادی اشاره می‌کنیم که نمی‌توان از آنها صرف نظر کرد، چرا‌ که این کار برای شخص مبتلا به اعتیاد بسیار سخت بوده و به دلایل وابستگی روانی یا حتی جسمی که این مواد ایجاد می‌کنند؛ اغلب خطرناک هستند. از این رو مواد مخدر همیشه بحث برانگیز بوده‌است: به طوری که برخی از قانونی شدن آنها حمایت می‌کنند. اما مسئله مهم آن است که کدام مواد مخدر خطرناک است؟

آسیب‌های ناشی از مصرف بی رویه برخی داروها می‌تواند به بدن و زندگی ما آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند. شکی نیست که در تجربیات مصرف آن، تفاوت‌های فردی وجود دارد، زیرا همه افرادی که این قبیل داروها را مصرف می‌کنند به راحتی معتاد نمی‌شوند.

 

شیشه خطرناک ترین مواد مخدر در ایران

 

به دلیل ارزان بودن شیشه؛ بیشتر جوانان در ایران این ماده مخدر را مصرف می کنند و دچار اعتیاد سنگین می شوند. می توان گفت عوارض مصرف شیشه صد بار بدتر و مهلک تر از مواد مخدری همچون: تریاک، شیره، حشیش، هرویین و... است.
اعتیاد یک اختلال قابل بهبود است. تحقیقات در زمینه اعتیاد به شیشه و درمان اختلالات مصرف مواد مخدر کریستال منجر به ایجاد روش‌های جدیدی شده است.

برای ترک اعتیاد Quit Methamphetamine به مواد مخدر شیشه بهتر است به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنیم.

واقعیت این است که ما در محاصره مواد مخدر، چه نرم، چه سخت و یا به شکل دارو زندگی می‌کنیم، برخی از آنان کمک رسان خوبی در بخش درمان هستند، برخی دیگر اعتیاد آور هستند و بدترین عوارض جانبی را که می‌توانید تصور کنید ایجاد می‌کنند. با ما در ادامه همراه باشید تا به شما نشان دهیم که کدام مواد مخدر خطرناک است.

۱-  Flakka فلاکا Alpha-Pyrrolidinopentiophenone

مخدر فلاکا

فلاکا Flakka یک محرک با ترکیب شیمیایی شبیه به آمفتامین موجود در نمک‌های حمام است. در حالی که این دارو در ابتدا به عنوان یک جایگزین قانونی بالا برای اکستازی به بازار عرضه شد، اثرات آن به طور قابل توجهی متفاوت است.

با مصرف فلاکا شخص

. افزایش ضربان قلب
احساسات هیجان انگیز
در صورت هضم کافی توهمات قوی

را احساس خواهد کرد. این دارو می‌تواند آسیب روانی دائمی ایجاد کند؛ زیرا بر نورون‌های تنظیم کننده خلق و خوی مانند: سرترالین و دوپامین تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث نارسایی قلبی شود.

 

۲- هروئین Heroin

 

هروئین یکی از قدیمی‌ترین مواد مخدر در جهان است. در ابتدا به عنوان یک مسکن قوی برای درمان دردهای مزمن و آسیب‌های فیزیکی تجویز می‌شد. با این حال، در سال ۱۹۷۱ بر اساس قانون سوء مصرف مواد مخدر، غیرقانونی شد. از آن زمان به یکی از مخرب ترین مواد در جهان تبدیل شده است که جوامع و خانواده ها را از هم می‌پاشد.

عوارض جانبی هروئین شامل:

تورم لثه
عرق سرد
ضعف سیستم ایمنی
ضعف عضلانی
بی‌خوابی

است.

 

۳- وونگا Whoonga

مخدر وونگا

ماده مخدر وونگا ترکیبی از داروهای ضد رتروویروسی است، که برای درمان اچ‌آی‌وی و عوامل برش دهنده مختلف مانند: مواد شوینده و سموم استفاده می‌شود. وونگا بسیار اعتیاد آور است و می‌تواند باعث مشکلات سلامتی بزرگ از جمله خونریزی داخلی، زخم معده و در نهایت مرگ شود.

 

۴- مخدر کراک Crack

 

این داروی خطرناک که به نام «سنگ» نیز شناخته می‌شود، می‌تواند چندین هفته در بدن باقی بماند و اگر به دقت بررسی شود، تا چندین ماه (یا سال‌ها) در موها قابل تشخیص باقی می‌ماند. کراک، ساخته شده از کوکائین جامد و بی‌کربنات، توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از اعتیادآورترین مواد مصنوعی شناخته می‌شود و آسیب آن می‌تواند به کبد برسد و باعث ترومبوز و ایست قلبی شود.
کراک

کراک اولین بار در دهه ۱۹۸۰ ظهور کرد، زمانی که کوکائین به یک کالای رایج در دنیای تجارت مواد مخدر تبدیل شد. قاچاقچیان مواد مخدر با استفاده از جوش شیرین، کوکائین را به شکل سنگ در می‌آوردند تا آن را به صورت پودر، تقطیر کنند. درواقع فروشندگان این کار را انجام می‌دادند، زیرا به آنها این اجازه را می‌داد که کوکائین را در مقادیر کمتر و به تعداد بیشتری به مردم بفروشند.

عوارض جانبی کراک شامل:

آسیب به کبد، کلیه‌ها و ریه‌ها
آسیب دائمی به رگ‌های خونی است، که اغلب می‌تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و در نهایت مرگ شود.

 

۵- کروکودیل Desomorphine (دزومرفین)

 

یکی دیگر از داروهای مصنوعی که اخیراً ایجاد شده است و اثرات آن معمولاً آزاردهنده است. در واقع نام این ماده (که تا ۱۰ برابر قویتر از هروئین در نظر گرفته می‌شود) این است که پوست فرد معتاد را سبز و با خشکی شبیه فلس مانند: پوست مارمولک یا تمساح باقی می‌گذارد. دسمورفین نیز نامیده می‌شود و با کدئین (یک مسکن بدون نسخه در هر داروخانه) و رقیق کننده رنگ خانگی ساخته می‌شود. پس از مخلوط کردن آنها (بدون علم زیاد) این ماده مستقیماً به داخل رگ تزریق می‌شود. علاوه بر کروکودیل، آن را "مواد مخدر مردگان زنده" یا "مخدر آدمخوار" نیز می‌نامند.
کروکودیل اعتیاد مخفی در روسیه است. اعتقاد بر این است که بیش از یک میلیون روس به این ماده مخدر معتاد هستند. مصرف کنندگان کروکودیل، به دلیل قیمت پایین آن جذب این دارو می‌شوند. هر گرم آن حدود ۳۰ یورو و هروئین ۶۰ یورو به فروش می‌رسد. با این حال، کروکودیل خطرناک‌تر از هروئین در نظر گرفته می‌شود. هرگز از آن استفاده نکنید، چراکه یک دوز آن می‌تواند کشنده باشد.

 

۶- مت آمفتامین Methamphetamine

 

اولین بار در سال ۱۸۸۷ توسعه یافت، و در طول جنگ جهانی دوم به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، زمانی که هر دو طرف آن را به سربازان خود دادند تا آنها را بیدار نگه دارند. همچنین اعتقاد بر این است که ژاپنی ها آن را قبل از انجام ماموریت های انتحاری به خلبانان کامیکازه خود دادند. اثرات مت آمفتامین مخرب است. در کوتاه مدت، کاربران خواب‌آلود و مضطرب می‌شوند و در درازمدت باعث افتادگی (پیر به نظر رسیدن) و همچنین آسیب مغزی و آسیب عروق خونی می‌شوند.

به طور کلی در جواب اینکه کدام مواد مخدر خطرناک است. باید گفت: باور نکردنی به نظر می‌رسد، اما بر اساس مطالعه‌ای که انجام شده است، الکل بیش از حد به دلیل تمام عوارض جانبی که ایجاد می‌کند، در رتبه اول خطرناک‌ترین مواد مخدر قرار دارد. در بخش دیگری نیز باید به مت آمفتامین اشاره کنیم، ماده‌ای که باعث آسیب به سیستم عصبی مرکزی می‌شود.

از این رو موسسه راهی به سوی نور سرمایه گذاری خود را در بخش افزايش کیفیت درمان و مشاوره ترک اعتیاد افزایش داده و تلاش نموده در جهت تاثیرگذاری بیشتر خدمات خود را به اقشار آسیب پذیر به صورت عام المنفعه ارائه می‌نماید. شایان ذکر است این موسسه از جمله معدود مرکز ترک اعتیاد در تهران است که دارای مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور است.

https://mrbsn.com
https://www.asianews.ir/u/7ha
اخبار مرتبط
فعالیت بدنی می‌تواند به تغییر احساسات منفی کمک کند و نتایج مثبتی برای شما به همراه داشته باشد. چه در بهبود اعتیاد، تازه وارد باشید و چه سال‌ها مواد را ترک کرده باشید، ورزش منظم چندین مزیت اثبات شده دارد. در این مقاله، می‌توانید نقش ورزش در بهبود روند ترک اعتیاد را درک کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید