صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۳۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۸
کد خبر: 10977
گزارشگر: 213
۹۲۸
۰
۰
۳۵
گزارش «آسیانیوز» از نمایشگاه بین المللی مبلمان

چرا اهمیت «مبلمان» بی شمار است؟یک صنعت و نمایشگاه آینده دار

چرا اهمیت «مبلمان» بی شمار است؟یک صنعت و نمایشگاه آینده دار
در دوره سی و یکم نمایشگاه بین المللی مبلمان کشور همراه با استقبال های فراوان اتفاقات مهمی رقم خورده و آسیانیوز در گزارشی مروری به دستاوردهای این رویداد مهم داشته است.

علی زنداکبری asianews

به گزارش آسیانیوز، علی زنداکبری: نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان امسال در تهران با موفقیت برگزار شد، این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر چهل هزار متر و در 19 سالن و با حضورنزدیک به 300 شرکت از تاریخ 23 الی 26 تیرماه و با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای سوریه، عمان، قطر، روسیه و عراق تجربه موفقی را پشت سر گذاشت. 

چنین رویدادی محلی است برای ارائه توانمندیهای این صنعت در سایه مذاکرات و توافقات میان شرکتهای مختلف و نمایش آخرین دستاوردهای این صنعت. افتتاح این نمایشگاه با حضوردکتر هومن رازدار مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران و  مهندس حسین نوروزی مدیر برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان و مرد زحمتکش صنعت مبل، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران جناب آقای حسن احمدیان صورت پذیرفت.

چرا اهمیت «مبلمان» بی شمار است؟یک صنعت و نمایشگاه موفق و آینده دار

استقبال شرکتهای مختلف و برندهای برتر این صنعت در دوره سی و یکم نمایشگاه بین المللی مبلمان کشور نشان از امیدواری وی به آینده این صنعت دارد.

تا سالها پیش تنوع اجناس ارائه شده در این صنعت حالتی سنت گونه داشت اما با جهشی قابل توجه و با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا تنوع محصولات در این صنعت رشد چشمگیری طی پانزده سال اخیر به خود دیده است. این صنعت امسال در سه بخش کلی گروه های خانگی، اداری و صنعتی با انواع مبلمانهای کلاسیک، مبلمان راحتی، میزهای پذیرائی، مدلهای مختلف میز و مبل با طراحی هائی مبتنی بر طرح هائی از طبیعت، مبلمان و میز و صندلیهای اداری، تحصیلی و تجاری، مبلمانهای مدرن و نو آورانه، کالاهای خواب با طراحی های صنعتی، طبیعی و مدرن، کالاهای مختص کودکان و نوجوانان، ملزومات نمایشگاهی (کانتر- گیشه - پارتیشن) ، دکوری ومدیریتی و فایلینگ اداری محصولات متنوعی را در نمایشگاه امسال ارائه کرده بود.

اهمیت صنعت مبل

  تعدد محصولات و شرکتهای حاضر در این نمایشگاه گواهی برتعدد کارگاههای فعال در کشور و نیروهای متخصص مرتبط با آن است. ضمن آنکه صنایعی همچون صنعت چرم، شیشه، پلاستیک و فلز به صورت مستقیم و صنایعی همچون دکوراسیون، روشنائی و حمل و نقل و ... بطور غیر مستقیم با صنعت مبل در ارتباط می باشند. به یاد داشته باشیم این صنعت در رده صنایع متوسط و کوچک پس از صنعت خودرو، مقام دوم را در دنیا و ایران دارد.

صنعتی که بیش از هشتاد هزار واحد صنفی و صنعتی در آن مشغول فعالیت هستند و با در نظر گرفتن روند رو به رشد آن و سرمایه گذاریهای خرد و کلان صورت پذیرفته، می تواند سهم بزرگی نیز از ظرفیت اشتغال به کار کشور را تامین کند.

چرا اهمیت «مبلمان» بی شمار است؟یک صنعت و نمایشگاه موفق و آینده دار

چرا نمایشگاه بین المللی صنعت مبل اهمیت دارد؟

  ایران کشوری است با پیشینه ای طولانی در صنایع مختلف. صنعت مبل ایران نیز صنعتی است که از گذشته های دور مورد استفاده اقوام مختلف چه در سطح سنتی و چه در شکل مدرن بوده است، تجربیات تاریخی، پتانسیل بالای نیروهای مدیریتی فعال، کارگران و هنرجویان جوان همه و همه می طلبد ، بخش بین الملل این صنعت برجسته شده تا علاوه بر آشنائی سرمایه گذاران خارجی با این صنعت نوجو، علاقه آنها برای تعامل با این صنعت شکل گیرد.

از سوی دیگر با توجه به حجم سود مناسب این صنعت، سرمایه گذاران داخلی بیشتری نیز تشویق به فعالیت در این حوزه گردند. در چنین شرایطی چه محلی مناسبتر از صنعت نمایشگاهی برای جمع نمودن متخصصان، کارشناسان و فعالین این صنعت طی مدت کوتاه و زیر یک چتر برای تعامل، آشنائی، مذاکره و نشان دادن توانائیهای یک صنعت؟ این نمایشگاه صرفا نمایشگاهی برای فروش نیست بلکه بخش فروش قسمتی ازآن محسوب گردیده و مباحث تشکیلاتی، زیر ساختی و فناوریهای نوین بخشهای دیگر آن را تشکیل می دهد.

هدف صنعت مبل
این صنعت با وجود حجم گسترده صادراتی در میان کشورهای جهان و پتانسیل بالایش سهم کمی در بازار جهانی دارد، بازاری که فقط در منطقه و کشورهای همسایه پتانسیلی حداقل به پهنای خاورمیانه دارد، در تعاملات جهانی این صنعت و در قاره آسیا چین با در اختیار داشتن حجم بالایی از بازار این قاره رکورد دار بوده و کشورمان نیز می تواند با توجه به پتانسیلهایش، حداقل سهم یک درصدی را از این بازار پرحجم به عنوان هدف خود در نظر بگیرد، صنعتی که با اقبال مشارکت کنندگان حرفه ای در داخل کشور نیز مواجه است. لذا با رویکرد شناسائی و ارائه توانائیهای صادراتی صنعت مبل کشور می توان از ویژه گیهای آن و ارز آوری منتج از آن بهره بزرگی نصیب اقتصاد کشورخواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/7id
اخبار مرتبط
نمایشگاه نقاشی «هو مهر» با آثاری از شیلا خوش اقبال و فرشته زیبایی با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان بابل برگزار می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید