صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۱
کد خبر: 10999
گزارشگر: 213
۵۳۰
۰
۰
۲
حواشی ابطال مصوبه غیرقانونی دولت

بازنشستگان و افزایش ۳۸ درصدیِ حقوق سایر سطوح/با نامه‌ رئیس مجلس اصلاحیه باید در هفته جاری اجرا شود!

بازنشستگان و افزایش ۳۸ درصدیِ حقوق سایر سطوح/با نامه‌ رئیس مجلس اصلاحیه باید در هفته جاری اجرا شود!
شامگاه سی و یک تیرماه، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از اصلاح مصوبه‌ افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد و موجی از خوشحالی میان بازنشستگان به وجود آورد! در حالی که باید دید این اصلاحیه چه زمانی اجرایی می شود.

به گزارش آسیانیوز، یک فعال صنفی بازنشستگان می‌گوید: خواسته‌ی بازنشستگان احیای افزایش ۳۸ درصدی مستمری سایر سطوح است.

 شامگاه سی و یک تیرماه، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از اصلاح مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد؛ خبری که موجی از خوشحالی میان بازنشستگان به وجود آورد؛ گرچه خبر همان شب اصلاح شد: فعلاً تصمیمی اتخاذ نشده است.

-------------

بیشتر بخوانید

مقدار حقوق بازنشستگان بعد از متناسب سازی

----------------------------------------

یدالله فرجی (فعال صنفی بازنشستگان و رئیس سابق شورای اسلامی کار جنرال استیل) در این رابطه می‌گوید: خواسته‌ی بازنشستگان احیای افزایش ۳۸ درصدی مستمری برای بازنشستگان سایر سطوح است؛ در چند ماه گذشته نیز بازنشستگان برای تحقق همین خواسته مطالبه گری کردند.

او ادامه می‌دهد: بازنشستگان اعتراض کردند؛ نامه نوشتند و دست به دامان هیات تطبیق قوانین مجلس شدند تا خوشبختانه در بیست و نهم تیرماه، نامه‌ی رئیس مجلس خطاب به رئیس جمهور صادر شد؛ در این نامه به صراحت از دولت خواسته شده به دلیل تغایر مصوبه دولت با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، ظرف یک هفته اصلاحات به انجام برسد؛ بنابراین دولت همین هفته را تا پایان هفته وقت دارد تا مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان را اصلاح کند.

این بازنشسته تاکید می‌کند: خواسته‌ی بازنشستگان منطبق با قانون است و اگر قرار باشد ماده ۹۶ طبق نامه‌ی رسمی رئیس مجلس اجرایی شود، باید حتماً همان پیشنهاد قبلی سازمان تامین اجتماعی که در آن افزایش مستمری سایر سطوح، ۳۸ درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان بود، ابلاغ و اجرایی شود.

به گفته فرجی، بازنشستگان منتظر اصلاحات در همین هفته هستند؛ ضمن اینکه انتظار دارند مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز به حساب‌شان واریز شود: «چندین ماه است که اجرای قانون معطل مانده؛ حالا با نامه‌ی رئیس مجلس، باید مسیر اجرای قانون به سرعت هموار شود.»/

https://www.asianews.ir/u/7iw
اخبار مرتبط
ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت‌: براساس مخالفت مجلس با مصوبه غیر قانونی دولت، بازنشستگان از مرداد ماه حقوقشان را بر مبنای مصوبه شورای‌عالی کار دریافت می‌کنند.
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی گفـت: اقدام رئیس مجلس در ابطال مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیانگر حقانیت این جامعه شریف است.
در حالی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خیابانی خود در ماه‌های اخیر، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و خواستار افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود مطابق با رأی شورای عالی کار شدند.
با تمدید قانون برنامه ششم توسعه، یعنی متناسب‌سازی، یک بار دیگر باید برای جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی عملیاتی خواهد شد.
بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در شماری از شهرهای ایران در اعتراض به محقق نشدن خواسته های قانونی خود تجمع اعتراضی برگزار و در انتقاد به پاسخ نگرفتن مطالباتشان شعارهایی سر دادند.
تیرماه به روزهای آخر نزدیک می‌شود؛ در یکی دو روز آینده پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری به ترتیب حروف الفبا و با واریز بخشی از مابه تفاوت آغاز خواهد شد اما هنوز مناقشه بر سر افزایش مستمری ۱۴۰۱ به پایان نرسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید