صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۷
کد خبر: 10945
گزارشگر: 213
۵۵۳
۰
۰
۲
وعده افزایش حقوق و مطالبات مستمری بگیران

مجلس با «مصوبه غیرقانونی دولت» مخالفت کرد؛ همزمان با ادامه اعتراضات سراسری بازنشستگان

مجلس با «مصوبه غیرقانونی دولت» مخالفت کرد؛ همزمان با ادامه اعتراضات سراسری بازنشستگان
در حالی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خیابانی خود در ماه‌های اخیر، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و خواستار افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود مطابق با رأی شورای عالی کار شدند.

به گزارش آسیانیوز، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خیابانی خود در ماه‌های اخیر، بار دیگر در چند شهر به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعار علیه دولت خواستار افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود مطابق با رأی شورای عالی کار شدند.

هم‌زمان اعلام شد که سرانجام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد و خواستار افزایش بیشتر حقوق آن‌ها مطابق با رأی شورای عالی کار شد.

-----------------------

بیشتر بخوانید

مقدار حقوق بازنشستگان بعد از متناسب سازی

------------------------------------------

بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، بازنشستگان تأمین اجتماعی در برخی شهرهای جنوب ایران از جمله اهواز، شوشتر، بهبهان و شوش، روز چهارشنبه ۲۹ تیر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان تأمین اجتماعی چند ماه است که با برگزاری تجمعات اعتراضی در بسیاری شهرها خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار برای افزایش ۳۸ درصدی حقوق غیرحداقل‌بگیرها، پرداخت بدهی‌های انباشته از نیمه دهه ۵۰ تاکنون و اجرای قانون همسان‌سازی حقوق هستند.

بر اساس قانون، دولت بعد از وصول نامه رسمی مجلس یک هفته مهلت دارد تا به اصلاح مصوبه خود اقدام کند، در غیر این صورت مصوبه دولت «ملغی‌الاثر» خواهد شد.

دولت ابراهیم رئیسی در حالی افزایش ۱۰ درصدی حقوق غیرحداقل‌بگیرها را در ابتدای امسال تصویب و اجرا کرد که حتی طبق آمارهای رسمی، تورم سال گذشته بیش از ۴۰ درصد بوده و رشد قیمت‌ها در سال جاری نیز شتاب بیشتری گرفته است./


https://www.asianews.ir/u/7hf
اخبار مرتبط
با تمدید قانون برنامه ششم توسعه، یعنی متناسب‌سازی، یک بار دیگر باید برای جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی عملیاتی خواهد شد.
بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در شماری از شهرهای ایران در اعتراض به محقق نشدن خواسته های قانونی خود تجمع اعتراضی برگزار و در انتقاد به پاسخ نگرفتن مطالباتشان شعارهایی سر دادند.
تیرماه به روزهای آخر نزدیک می‌شود؛ در یکی دو روز آینده پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری به ترتیب حروف الفبا و با واریز بخشی از مابه تفاوت آغاز خواهد شد اما هنوز مناقشه بر سر افزایش مستمری ۱۴۰۱ به پایان نرسیده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تایید اجرای درصدی از همسان سازی به افزایش حقوق بازنشستگان گفت: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند.
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان در نامه به رئیس مجلس نوشت: مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی می‌تواند نسبت به ابطال مصوبه ۱۰ درصدی افزایش حقوق بازنشستگان اقدام کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان توضیحاتی درباره جبرانی و افزایش حقوق بازنشستگان توضیحاتی داد و گفت: به بازنشستگان اعلام کردم که ما اینجا هستیم که بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی حق بازنشستگان را ادا کنیم،
در حالی که تا چند روز دیگر تکلیف مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان مشخص خواهد شد، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس گفت: افزایش حقوق کارکنان دولتی، سایر شاغلان و بازنشستگان باید با تورم هم خوانی داشته باشد.
در حالی که یک مقام سازمان تأمین‌ اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان و افزایش ۷۰درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد، مطالبات اصلی این قشر که اجرای قانونی مصوبه و جلوگیری از تضییع حقوق اصلی آنان است، هنوز روی زمین مانده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید