صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۱
کد خبر: 10776
گزارشگر: 213
۵۰۹
۰
۰
۲
اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره متناسب سازی

خبر جدید همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان

خبر جدید همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تایید اجرای درصدی از همسان سازی به افزایش حقوق بازنشستگان گفت: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند.

به گزارش آسیانیوز، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادعای تشکل‌های بازنشستگان در مورد باقی‌ماندن ۲۵ درصد از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تایید کرد.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند.

 بحث همسان‌سازی حقوق‌های بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از دغدغه‌های این قشر پس از بحث افزایش حقوق بازنشستگان محسوب می‌شود.

میرهاشم موسوی در رابطه با این موضوع توضیحاتی ارائه داد.

موسوی در پاسخ به پرسشی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پس از افزایش حقوق‌ها اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اسفندماه سال ۱۳۹۹ و پس از آن سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

 وی ادامه داد: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند.

به نقل از خبرآنلاین، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که «آیا ادعای تشکل‌های بازنشستگان مبنی بر باقی ماندن ۲۵درصد از همسان‌سازی‌ها را تایید می‌کنید؟» توضیح داد: این ۲۵درصد باقی‌مانده درست است ولی ۲۵درصد مزبور مربوط به زمان برقراری حقوق است و عددی که از این ۲۵درصد روی حقوق مستمری تاثیر می‌گذارد چیزی بین ۴ تا ۵ درصد است.

میرهاشم موسوی تصریح کرد: به‌صورت جدی پیگیر اعمال تاثیر همین ۲۵ درصد باقی‌مانده در سال جاری هستیم و این موضوع حق بازنشستگان است و ما نیز اعلام کردیم که باید برای سایر سطوح باید اعمال شود./

https://www.asianews.ir/u/7cr
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان در نامه به رئیس مجلس نوشت: مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی می‌تواند نسبت به ابطال مصوبه ۱۰ درصدی افزایش حقوق بازنشستگان اقدام کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان توضیحاتی درباره جبرانی و افزایش حقوق بازنشستگان توضیحاتی داد و گفت: به بازنشستگان اعلام کردم که ما اینجا هستیم که بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی حق بازنشستگان را ادا کنیم،
در حالی که تا چند روز دیگر تکلیف مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان مشخص خواهد شد، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس گفت: افزایش حقوق کارکنان دولتی، سایر شاغلان و بازنشستگان باید با تورم هم خوانی داشته باشد.
در حالی که یک مقام سازمان تأمین‌ اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان و افزایش ۷۰درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد، مطالبات اصلی این قشر که اجرای قانونی مصوبه و جلوگیری از تضییع حقوق اصلی آنان است، هنوز روی زمین مانده است.
بعد از آنکه مجلس به نحوه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ایراد گرفت، کارگران بازنشسته انتظار دارند که حقوق بازنشستگی تیرماه تغییر کند؛ این در حالی است که رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت با توجه به نظر هیات تطبیق مقررات مجلس، رئیس مجلس بین ۱۰ روز تا یک ماه مهلت دارد موضوع ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را به دولت ابلاغ کند.
در حالی که عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران از اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان تا تیرماه اصلاح سخن گفت، مصوبه هیات‌وزیران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و سایر گروه‌های مستمری‌بگیر از سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش سال‌جاری مستمری این گروه از بازنشستگان را در سه دسته جداگانه در نظر گرفته و به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ کرده است.
رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت:وقتی رای ابطال هیات تطبیق به رئیس مجلس می‌رسد، دیگر برای دولت لازم‌الاجراست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید