صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۵
کد خبر: 10626
گزارشگر: 213
۶۳۳
۰
۰
۲
معاون امور استان‌ها از اعطای تسهیلات خبر داد

پرداخت وام ۱۲ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی با بهره ۴ درصد!/مستمری بگیران در پی رسیدن به مطالبات اصلی

پرداخت وام ۱۲ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی با بهره ۴ درصد!/مستمری بگیران در پی رسیدن به مطالبات اصلی
در حالی که یک مقام سازمان تأمین‌ اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان و افزایش ۷۰درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد، مطالبات اصلی این قشر که اجرای قانونی مصوبه و جلوگیری از تضییع حقوق اصلی آنان است، هنوز روی زمین مانده است.

به گزارش آسیانیوز، در حالی که یک مقام سازمان تأمین‌ اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان و افزایش ۷۰درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد، مطالبات اصلی این قشر که اجرای قانونی مصوبه و جلوگیری از تضییع حقوق اصلی آنان است، هنوز روی زمین مانده است و مجلس بین ۱۰ روز تا یک ماه مهلت دارد موضوع ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را به دولت ابلاغ کند.


 معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان و افزایش ۷۰درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم در سال جاری به ۱۲میلیون تومان رسید.

احمد اسفندیاری با بیان اینکه سازمان تأمین‌ اجتماعی نزدیک به 4 میلیون نفر مستمری‌‌بگیر دارد، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سال 1399 تغییراتی داشته است و امضای تفاهم‌نامه‌ای با تکیه بر منابع داخلی سازمان و اعتبارات بانک رفاه کارگران در جهت هم‌افزایی و ایجاد تعامل بیشتر، زمینه‌ساز افزایش قابل توجه ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان شده است.

 وی با اعلام اینکه طی 2 سال گذشته نزدیک به 600 هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال 1399 بیش از 330 هزار تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران به‌مبلغ 5 میلیون تومان پرداخت شده و در سال 1400 نیز حدود 300 هزار فقره تسهیلات با مبلغ 7 میلیون تومانی پرداخت شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و افزایش 70درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم در سال جاری به 12 میلیون تومان رسید.

اسفندیاری ادامه داد: در سال جاری تعداد 416 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و مبلغ این تسهیلات 12میلیون تومان با اقساط 24ماهه و با کارمزد 4 درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: سهمیه‌های تخصیصی به کانون‌های بازنشستگان استان‌ها با توجه به تعداد بازنشستگان هر استان و اعضای کانون‌ها، تعیین و اعلام شده است و اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان ثبت‌نام‌شده توسط کانون‌های بازنشستگان پرداخت می‌شود.

ایلنا نوشت اسفندیاری راجع به مراحل بعدی ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران گفت: مراحل بعدی پرداخت تسهیلات با استفاده از سامانه هوشمندی خواهد بود که امکان دسترسی بازنشستگان را جهت ثبت‌نام فراهم خواهد کرد. به‌منظور حفظ سلامتی و کاهش مراجعات حضوری بازنشستگان و مستمری‌بگیران، پرداخت تسهیلات به‌صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود.

 
این در حالی است که بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران روز گذشته کفن پوشان؛ بار دیگر در اعتراض به افزایش نیافتن حقوق خود بر اساس قانون تجمع کردند.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده، بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، ‌کرمان، ‌همدان، ‌خرم‌آباد، ‌آبادان، اصفهان، ‌ساری، زنجان، اهواز، شوش، ‌شوشتر، ‌دزفول، کرج و اراک، در اعتراض به افزایش نیافتن حقوق و مستمری‌هایشان و اجرا نشدن کامل قانون همسان‌سازی و تحقق نشدن دیگر مطالباتشان، تجمع کردند.


«می‌میریم، ‌می‌جنگیم، ‌سازش نمی‌پذیریم»، ‌ «عزا عزاست امروز، ‌ روز عزاست امروز از جمله شعارهای بازنشستگان بود.

بازنشستگان از سال گذشته تا امروز بارها در اعتراض به محقق نشدن مطالباتشان در شهرهای مختلف ایران تظاهرات کردند./

https://www.asianews.ir/u/78s
اخبار مرتبط
بعد از آنکه مجلس به نحوه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ایراد گرفت، کارگران بازنشسته انتظار دارند که حقوق بازنشستگی تیرماه تغییر کند؛ این در حالی است که رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت با توجه به نظر هیات تطبیق مقررات مجلس، رئیس مجلس بین ۱۰ روز تا یک ماه مهلت دارد موضوع ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را به دولت ابلاغ کند.
در حالی که عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران از اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان تا تیرماه اصلاح سخن گفت، مصوبه هیات‌وزیران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و سایر گروه‌های مستمری‌بگیر از سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش سال‌جاری مستمری این گروه از بازنشستگان را در سه دسته جداگانه در نظر گرفته و به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ کرده است.
رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت:وقتی رای ابطال هیات تطبیق به رئیس مجلس می‌رسد، دیگر برای دولت لازم‌الاجراست.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: انتظار داریم رئیس جمهور به هیات دولت دستور بدهد به رای مجلس تمکین کنند و مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان را براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اصلاح کند.
هیات تطبق قوانین مجلس، مصوبه‌ی دولت در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان کارگری را به دلیل مغایرت با قانون باطل کرد؛ و در این حال افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح ملغی شده است و به گفته عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران گفت: رای هیات تطبیق قوانین مجلس لازم‌الاجراست.
در حالی که تجمع دوباره بازنشستگان در چند شهر ادامه دارد، معترضان کرمانشاه «سفره خالی» را به طور نمادین تشییع کردند.
اعتصابات سراسری بازاریان و فعالان برخی صنف‌ها در شهرهای مختلف و تهران ادامه دارد؛ این در حالی است که تجمع و راهپیمایی سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در برخی از استان های کشور هر روز برگزار می شود.
پرداخت ما‌به‌التفاوت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از دیروز به صورت استانی آغاز شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید