صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۶ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
کد خبر: 11276
گزارشگر: 213
۹۳۱
۰
۰
۲
پرداخت کمک معیشتی در تابستان

واریز یارانه نقدی مرداد و مبلغ آن/کالابرگ منتفی است!

واریز یارانه نقدی مرداد و مبلغ آن/کالابرگ منتفی است!
قرار بود یارانه نقدی جدید دو ماه نقدی باشد و پس از آن به صورت کالابرگ توزیع شود. اما حالا به نظر می‌رسد یارانه های تابستان نقدی واریز شوند.

به گزارش آسیانیوز، باتوجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد به نظر می‌رسد که یارانه مرداد ماه نیز نقدی باشد.

 اردیبهشت ماه بود که رییسی در یک مصاحبه تلویزیونی خبر از پرداخت یارانه جدید داد؛ یارانه جدید ٣٠٠ و ۴٠٠هزار تومانی که قرار بود به دهک‌های یک تا ٩ درآمدی پرداخت شود. این یارانه تا ماه گذشته به صورت نقدی پرداخت شد؛ درحالی‌که گفته می‌شد تنها دو ماه نقدی است و پس از آن کالابرگ خواهیم داشت.

حالا به نظر می‌رسد زیرساخت‌های کالابرگ آماده نشده و به احتمال بسیار زیاد این ماه هم شاهد یارانه نقدی باشیم.

چرا یارانه نقدی پرداخت شد؟
همانطور که میدانید تا قبل از اردیبهشت یارانه نقدی و معیشتی دو یارانه‌ای بودند که هر ماهه به حساب سرپرست خانوارها واریز میشد؛ اما اینکه چه شد که پس از سالها این دو یارانه حذف و یارانه جدید جایگزین آن شد، به حذف ارز ترجیحی برمی‌گردد. ارزی که چند سال اقتصاد ایران را گرفتار خود کرده بود.

اقتصاد آنلاین نوشت کارشناسان هر روزه هشدار می‌دادند که آن را حذف کنید و بالاخره پس از بیشتر از سه سال این اتفاق افتاد و دولت تصمیم به حذف ارز ترجیحی گرفت و مجلس نیز با آن موافقت کرد.

اما حذف ارز ترجیحی نیازمند آن بود تا از اقشار مختلف حمایت شود و بدون سیاست‌های حمایتی حذف ارز ترجیحی فشار زیادی به دهک‌های پایین درامدی وارد می‌کرد. بنابراین یارانه ٣٠٠ و ۴٠٠هزار تومانی همان سیاستی شد که به جای ارز ترجیحی به میان آمد.

یارانه مرداد؛ نقدی یا غیر نقدی؟
قرار بود یارانه نقدی جدید دو ماه نقدی باشد و پس از آن به صورت کالابرگ توزیع شود. اما حالا به نظر می‌رسد چهارمین ماه هم شاهد یارانه نقدی خواهیم بود. چراکه خاندوزی نیز در صحبت‌های شب گذشته خود اعلام کرد: برای ارائه کالابرگ به جهت پرداخت یارانه‌ها منتظر گزارش نهایی تامین زیرساخت‌ها هستیم و تا اوایل شهریور تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهیم داد.

مردم یارانه کالایی را می‌پذیرند؟
بنابراین احتمالا یارانه مرداد ماه نیز نقدی خواهد بود. اما اینکه مردم پس از چهار ماه یارانه نقدی یارانه کالایی را خواهند پذیرفت یا خیر سوالی است که هنوز نمایندگان مجلس که در قانون بودجه سازوکار تخصیص کالابرگ الکترونیکی را به دولت تکلیف کردند، پاسخ قانع‌کننده‌ای در این باره اعلام نکرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/7qj
اخبار مرتبط
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین سیاست دولت در حمایت بازار سرمایه، اجرای همان بسته ١٠ گانه است و همان کارت های بانکی، صرفا برای خرید کالاهای اساسی شارژ خواهد شد.
براساس برخی گزارش ها قرار است وام ۲۰۰ میلیونی یارانه پرداخت شود؛ ولی آیا یارانه‌بگیران می‌توانند با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند؟
اجرای طرح بنزینی دولت بر مبنای اختصاص ۲۰ لیتر سهمیه بنزین به هر کد ملی، نیاز به اختصاص سهمیه یارانه‌ای بیشتری به افراد نسبت به وضع کنونی دارد و همین مسئله نه‌تنها «امنیت انرژی» و «کسری بودجه» ناشی از فروش بیشتر بنزین یارانه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مخاطرات «درگیرکردن ۸۵ میلیون ایرانی با «تشدید جریان قاچاق سوخت» را در پی خواهد داشت.
در حالی که در شرایط جدید، پرداخت یارانه برای ٧٨ میلیون نفر طبق ۹ دهک در دستور کار قرار گرفت؛ با وجود بررسی‌های صورت گرفته و تعیین‌تکلیف اعتراض‌ها و درخواست‌های جدید، متقاضیان یارانه معیشتی و نقدی فرصت دارند برای ثبت‌نام اعتراض نسبت به حذف یارانه خود از طریق سامانه‌های تعیین شده اقدام کنند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی مشمول دریافت یارانه ۳۰۰ -۴۰۰ هزار تومان برای ثبت نام اقدام کنند.
براساس اطلاعیه جدید سازمان هدفمندی یارانه ها برای تیرماه، شماری از جاماندگان و معترضان به نیز به فهرست یارانه بگیران اضافه می شوند؛ در حالی که یارانه معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فردا؛ ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
در حالی که بیستم تیرماه یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب ۹ دهک درآمدی اول جامعه واریز می‌شود، یارانه جاماندگان هم قابل برداشت خواهد بود.
برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند،ولی ظاهرا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید