صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۶
کد خبر: 11412
گزارشگر: 2
۱۳۱۸۶
۰
۰
۴
درآمدزایی از اینترنت

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی از کجا شروع کنیم؟

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی از کجا شروع کنیم؟
در این مقاله قصد داریم، به تمامی سوالات شما در مورد راه اندازی کسب و کار اینترنتی پاسخ دهیم. مطمئن باشید پس از مطالعه این نوشته، با قدرت برای شروع فعالیت اینترنتی خود اقدام خواهید کرد.

بدون شک واژه‌ی کسب و کار اینترنتی را بارها شنیده‌اید. در واقع این نوع شغل و درآمدزایی در سراسر دنیا بسیار پر طرفدار است. چرا که زندگی انسان‌های قرن ۲۱ بدون اینترنت هیچ معنا و مفهومی نخواهد داشت. همچنین بازاریابی سنتی در جهان امروز ما دیگر جایگاه ویژه ای ندارد. بسیاری از افراد به دنبال فعالیت و درآمدزایی از طریق اینترنت هستند اما سوالی که مطرح می‌شود، این است که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی از کجا شروع کنیم؟ کدام شیوه تبلیغاتی را باید برای معرفی کسب و کار خود انتخاب کنیم؟ آیا نیاز به بودجه‌ی مالی بسیار زیادی در شروع کار داریم؟

خبر خوب اینکه در این مقاله قصد داریم، به تمامی سوالات شما در مورد راه اندازی کسب و کار اینترنتی پاسخ دهیم. مطمئن باشید پس از مطالعه این نوشته، با قدرت برای شروع فعالیت اینترنتی خود اقدام خواهید کرد.

 

قدم اول: انتخاب نوع فعالیت و نام گذاری برای آن

 

ابتدایی‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید اصلا در چه حیطه‌ی کاری، قصد فعالیت دارید؟ آیا استعداد خاصی در هنری دارید؟ صاحب شرکت و یا مجموعه‌ای هستید و در چهار چوب آن قصد شروع فعالیت اینترنتی خود را دارید؟ و ... .
پس هدف اصلی خود را در همین ابتدا مشخص کنید و برای کسب و کار خود نامی را انتخاب کنید. رقبای خود را بشناسید و برای استراتژی کسب و کار خود برنامه ریزی داشته باشید .

 

قدم دوم: تولید محتوا

 

قدم بعدی این است که شروع به تولید محتوا کنید. شاید فعالیت شما در سایت است و یا در اینستاگرام پیجی دارید. فرقی نمی‌کند در هر حالت باید محتوای قوی از کار خود تولید کنید و در صفحاتی که مربوط به کار شماست بارگزاری نمایید. یادتان باشد هر چقدر محتوای دقیق و هدفمندتری داشته باشید، در تبلیغات موفق‌تر خواهید بود. چرا که شما در تبلیغات فقط کسب و کار خود را معرفی می‌کنید. این که مشتری به صفحات شما مراجعه و برند را دنبال کند، بستگی به نوع محتوا و میزان اطلاعات دقیقی است که در اختیار وی قرار می‌دهید.

 

قدم سوم: تبلیغ کسب و کار جدید شما

 

تبلیغات از گذشته تا به امروز بسیار متداول بوده است. درست است طی سالیان متمادی، رنگ عوض کرده و تغییرات زیادی داشته است. اما هدف اصلی آن همیشه یکسان می‌باشد. قطعاً شما برای معرفی کسب و کار خود نیاز به تبلیغات دارید و صد البته که این روزها تبلیغات اینترنتی هدفمندتر و اقتصادی‌تر از راه‌های دیگر مانند چاپ تراکت، تبلیغات تلویزیونی، اجاره بیلبرد و ... است.

 

قدم چهارم: شناخت و انتخاب بهترین گزینه برای تبلیغات شما

 

در این قسمت شما باید بهترین گزینه ممکن برای تبلیغات خود را در فضای اینترنتی انتخاب کنید. اجازه بدهید به صورت مختصر توضیحاتی برایتان ارائه دهیم، هر چند که برای هر کدام از این موارد به خودی خود، می‌توان مقاله جداگانه نوشت.

- تبلیغات در شبکه‌های مجازی : تبلیغات در فضای تلگرام، اینستاگرام و ... که نیازمند یک بنر قوی و یا یک کلیپ فوق العاده دارید تا بتوانید در عرض ۱۵ ثانیه (استوری) و یا یک دقیقه (پست) مخاطب خود را جذب کنید. هزینه تبلیغات در کانال‌های تلگرام و یا پیج‌های اینستاگرام متفاوت است، می‌توان گفت تقریبا بین ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان بسته به انتخاب شما این رقم متغیر است.

- تبلیغات پیامکی : به جرات می‌توان گفت یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین نحوه‌ی تبلیغات می‎باشد. البته در همین ابتدا بگوییم که برای موفق شدن، در این تکنیک تبلیغاتی باید آن را به خوبی بشناسید.

 

سامانه پیامکی چیست؟

 

سامانه پیامکی یک محیط تحت وب است که شرکت و یا مجموعه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. تا با استفاده از آن بتوانید برند و یا محصول خود را در قالب پیامک تبلیغ کنید. برای ارسال پیامک نیازمند به بانک شماره تلفن هستید. برخی از شرکت‌ها شماره‌های مشتریان قدیمی خود را دارند و تصمیم می‌گیرند که روی همان شماره‌ها اقدام به ارسال پیامک کنند. اما اگر مجموعه شما نوپا است نگران نباشید، در واقع سایتی که پنل اس ام اس را از آن تهیه می‌کنید، قادر خواهد بود تا بانک شماره در اختیار شما بگذارد. شاید برای شما هم جالب باشد که می‌توانید برای ارسال پیامک فیلترهایی مانند شهرستان، کد پستی، منطقه، جنسیت، محدوده‌ی سنی، خط اعتباری یا دائم و ... را انتخاب کنید.

سامانه پیامکی چیست

یادتان باشد قبل از آنکه شروع به ارسال پیامک کنید، اهداف مختلف یک پیامک تبلیغاتی را مورد بررسی قرار دهید. بدین صورت که از خود سوال کنید:

- جامعه‌ی هدفی که پیامک برای آنها ارسال می‌شود چه کسانی هستند؟
برای موفق بودن پیامک و جذب مشتری از چه متنی در پیامک استفاده کنم و لحن نوشتاری چگونه باشد؟
بازار هدف مشتریان من تا چه حدی نیاز به این محصول دارند؟
در متن پیامک چه ویژگی از محصول و یا برند خود عنوان کنم که مخاطب احساس نیاز کند؟
آیا نیروی انسانی کافی دارم که پس از ارسال پیامک پاسخگوی تماس‌ها باشد؟

پس از بررسی و پاسخ‌دهی به سوالات بالا و ده‌ها سوال دیگر وقت آن رسیده است که سامانه پیامکی مناسب خود را انتخاب کنید. امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه خدمات پیامکی تشکیل شده‌اند. اما طبق نظرسنجی گسترده‌ای که در سایت‌های معتبر منتشر شده است. بیشتر شرکت‌ها به دنبال سامانه‌ای هستند که مناسب‌ترین تعرفه‌ی پیامکی را داشته باشند. چرا که هر چقدر هم این نوع تبلیغ مقرون به صرفه باشد، باز هم سامانه‌ای که ارزان‌تر و پشتیبانی بهتری داشته باشد، برای همکاری اولویت دارد.

 

مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی

 

ارزان بودن
بدون نیاز به اینترنت
بدون نیاز به نیروی انسانی زیاد
نیازی به ساخت بنر و تیزر ندارد
ارسال آن بسیار آسان است
امکان گزارش گیری دقیق پس از ارسال پیامک
پیش نیازی ندارد و در زمانی کوتاه قادر خواهید بود، صدها پیام ارسال کنید.
بدون محدودیت زمانی
تبلیغات با قیمت مناسب

- تبلیغات کلیکی و بنری: حتماً برایتان پیش آمده است که برای مطالعه مطلبی به سایتی مراجعه کنید و در حاشیه سایت مورد نظر، بنرهایی برای تبلیغ دیده باشید. از طریق همین بنرها به سایت و یا صفحه اینستاگرامی که تبلیغ شده است، متصل شوید. برای این کار هم نیاز به بودجه مالی دارید و هم طراحی بنری جذاب و زیبا.

 

تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز (Google Adwords)

 

این نوع تبلیغ نیز در ایران بسیار پر طرفدار است. فقط این را هم در نظر بگیرید که برای بهره‌مندی از این نوع تبلیغ، باید یک سایت خوب با طراحی و محتوای عالی داشته باشید تا مخاطب با کلیک و ورود به لینک سایت شما، دقایقی را آنجا سپری کند، نه اینکه در همان ابتدای ورود حس کند از نظر محتوا سایت ضعیفی هستید و سریع از آن خارج شود.

 

سخن آخر

 

برای شروع کسب و کار اینترنتی هیچ وقت دیر نیست. تنها کافیست اراده کنید، هدف خود را بشناسید و بهترین گزینه‌های تبلیغاتی را برای معرفی خود انتخاب کنید. یادتان باشد اگر مجموعه نوپایی هستید و از نظر مادی محدودیت دارید، ریسک نکنید و به سمت تبلیغات گران نروید. شما می‌توانید از شیوه‌های تبلیغاتی مقرون به‌صرفه و ارزان استفاده کنید. پله پله، پلیکان موفقیت را بالا بروید و از سودهای کوچک خود برای هدف‌های بزرگ‌تر برنامه ریزی کنید. بدون شک موفق خواهید شد.

https://www.asianews.ir/u/7u9
اخبار مرتبط
تیم تحقیقاتی سایت ماهان تیموری: شاید این موضوع را شنیده اید که می گویند صنعت چرخ اقتصاد را می چرخاند، این در حالی است که راه اندازی کسب و کار جدید تولیدی بیش از پیش در ایران رونق گرفته است. درست است که ما در ایران دچار مشکلات اقتصادی شدیدی هستیم، اما این موضوع باعث نشده است تا مانعی برای کارآفرینی افراد شود و شاید با این شرایط سخت ، افرادی هستند که تلاش خود را دو چندان کرده اند تا بتوانند در این مسیر پر پیچ و خم موفق شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید