صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۰
کد خبر: 11798
گزارشگر: 306
۲۶۲
۰
۰
۱

دستگاه قضا به تمام مسائل مهم کشور ورود کند/نگاه جدی به آب استان یزد

دستگاه قضا به تمام مسائل مهم کشور ورود کند/نگاه جدی به آب استان یزد
یزد - امام جمعه یزد با اشاره به اینکه برخی امور در کشور از جمله امر به معروف و نهی از منکر متولی ندارد، گفت: دستگاه قضا باید به تمام مسائل مهم کشور ورود کند
آسیانیوز / یزد ؛ آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار مردمی رئیس قوه قضائیه در سفر به استان یزد با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) اظهار داشت: همه ما در برابر مردم مسئولیت های سنگینی داریم که باید به آن عمل کنیم.
وی عنوان کرد: برخی برنامه ها و امور در کشور ما متولی ندارد که از جمله آنها می توان به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و رسیدگی به این امور با در نظر گرفتن یک جایگاه امکان پذیر است.
ناصری تصریح کرد: قرآن این جایگاه را مشخص کرده و در کشور ما قانون اساسی نیز به آن اشاره کرده و امام راحل نیز به این مسئله تاکید داشتند اما متاسفانه از آن غفلت شده است.
امام جمعه یزد تاکید کرد: در شرایط امروز جامعه، این موضوع بسیار ضرورت دارد و با توجه به اینکه پایه و اساس حکومت در امر قضا است، دستگاه قضایی باید برای این موضوع چاره اندیشی کند.
وی اظهار داشت: دستگاه قضایی امروز باید به میدان بیاید و با توجه به اینکه در کشور اسلامی همه حرکت ها باید بر اساس شرع باشد، باید به تحقق این مهم رسیدگی کند.
ناصری بیان کرد: تشکیلات قضایی در نظام جمهوری اسلامی یک تشکیلات اساسی و بنیادین است بنابراین معتقدم که دستگاه قضا باید در همه امور اساسی کشور حضور داشته باشد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: ورود دستگاه قضایی به برخی امور از سالهای قبل تاکنون قابل تقدیر است و تشکیلات قضا اکنون باید در همه امور هم حضور و هم کارشناس داشته باشد.
ناصری ادامه داد: دستگاه قضا اکنون نیز باید در مسائل مالیاتی و بسیاری موارد دیگر که دغدغه مردم است، ورود کند یا کم کاری ادارات را مدنظر قرار دهد و به صورت جدی با ترک فعل ها و کم کاری ها برخورد کند.
وی به مسائل مهمی از جمله ورود همه قوا به خودکفایی در خوراک دام اشاره کرد و گفت: این مهم باید با تاکید همه قوا به جهاد کشاورزی و برنامه ریزی برای آن محقق شود.
ناصری در مورد سودهای بالایی که برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان برای خود قائل هستند، افزود: متاسفانه اکنون میزان سود اصلا تعریف نشده و هرکس هر چه بتواند کالای خود را به فروش می رساند و در چنین شرایط مشکلات تورم حل نمی شود.
امام جمعه یزد همچنین با اشاره به مسئله آب یزد اظهار داشت: یزد به واقع در این زمینه مشکل دارد و گرچه این موضوع مبتلابه تمام کشور است اما باید برای مسئله آب یزد فکر جدی شود زیرا حیات این استان در خطر است.
وی اظهار امیدواری کرد: با همدلی دولت، مجلس و قوه قضائیه بتوان مشکلات مردم را به بهترین نحو ممکن حل کرد زیرا برخی مشکلات موجود، زیبنده استانها و نظام جمهوری اسلامی نیست.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

دستگاه قضا به تمام مسائل مهم کشور ورود کند/نگاه جدی به آب استان یزد ی، آیت الله ناصری امام جمعه یزد

https://www.asianews.ir/u/84q
اخبار مرتبط
یزد - امام جمعه بر لزوم تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر در زیرمجموعه دستگاه قضایی تاکید کرد
یزد - امام جمعه گفت: قوانین ثبت اسناد نیاز به بازنگری دارد تا مسائل و مشکلات موجود در برخی از قوانین برطرف و مشکلات مردم سریعتر حل شود
یزد - نماینده ولی فقیه و استاندار یزد در پیام‌های جداگانه درگذشت عضو سابق شورای اسلامی شهر یزد را تسلیت گفتند
یزد - استاندار از تصویب واگذاری معدن برای تامین هزینه های خط انتقال آب خبر داد و گفت: مسئله آب را در دولت سیزدهم حل خواهیم کرد
یزد - امام جمعه در دیدار با استاندار به مناسبت هفته دولت گفت: باید همه کارهایی که انجام می‌دهیم فقط برای خدا و رضایت خداوند باشد و عملی می‌ماند که برای خداوند باشد
​یزد - امام جمعه با اشاره به اینکه به نظر می رسد بحث ارتباط صنعت و دانشگاه در حد شعار باقی مانده است، گفت: ارتباط موثر میان این دو باید در عمل برقرار شود
یزد - امام جمعه با اشاره به افزایش مشکل ناباروری و نازایی در جامعه گفت: این مشکل باید توسط پزشکان ریشه یابی شود
یزد - امام جمعه با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: هیئات مذهبی باید برای خدا و در مسیر انسجام بخشی جامعه و یاری دین خدا قدم بردارند و مراقب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند
یزد - در این دیدار که معاونان فرماندار نیز حضور داشتند امام جمعه یزد گفت : وظیفه بررسی مسائل شهرستان به عهده فرماندار می باشد، فرمانداری بابرنامه ریزی،خلاقیت ونظارت بر مجموعه مسائل شهری باید ابراز وجود نماید و وارد میدان شود و نباید منتظر دستور و کار مقامها و دستگاههای بالا دستی باشد
یزد - نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد و نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت روز قدس از مردم شریف استان یزد برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید