صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۶
کد خبر: 11920
گزارشگر: 306
۳۶۸
۰
۰
۱
معاون وزیر نیرو در نشست با سرمایه گذاران و مسئولین استانی

لزوم همکاری دستگاه های اجرایی استان برای تسریع در احداث نیروگاه های خورشیدی

لزوم همکاری دستگاه های اجرایی استان برای تسریع در احداث نیروگاه های خورشیدی
یزد - رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق و معاون وزیر نیرو در نشست با سرمایه گذاران نیروگاه های خورشیدی و مسئولین استان یزد از تحویل 8 ساختگاه احداث نیروگاه خورشیدی به سرمایه گذاران در استان خبر داد
آسیانیوز / یزد ؛ محمود کمانی با اشاره به تصویب طرح سامانه های ۵ کیلوواتی تجدید پذیر برای اقشار کم درآمد کشور با همکاری پنج نهاد اجرایی در قالب تفاهم نامه مشترک، گفت: برای استان یزد ۴ هزار سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی در نظر گرفته شده که امروز با آغاز به کار طرح مذکور، این مهم محقق خواهد شد.
کمانی افزود: با اجرای این طرح، انرژی پاک برای حمایت از اقشار کم درآمد با یک فرایند بسیار مناسب تولید شده و کمکی برای تامین مخارج زندگی آن‌ها می شود.
وی خاطرنشان کرد: خانواده های تحت پوشش، توسط نهادهای حمایتی معرفی و پس از بررسی شرکت های توزیع نیروی برق، امکان احداث این سامانه ها در منازل آن‌ها تایید می شود.
معاون وزیر نیرو تصریح کرد: بعد از این مرحله، شرکت‌های بزرگی که هر کدام حداقل پنج هزار واحد را برای تامین تجهیزات و خدمات پس از فروش و گارانتی تعهد کرده اند، تجهیزات را ارائه نموده و با کمک شرکت های محلی، کار احداث سامانه ها و تجهیزات آن ها آغاز می شود.
معاون وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اینکه برای خانواده هایی که امکان احداث  سامانه ها و تجهیزات در منازل آن ها وجود ندارد باید تمهیداتی اندیشیده شود، گفت: در روستاها و شهرها این تجهیزات در زمین هایی که توسط استانداری تعیین می شود نصب شده و به صورت تجمیعی به شبکه متصل می شوند.
وی با تقدیر از مسئولین استان یزد و شخص استاندار برای اهتمام ویژه در اجرای این طرح، گفت: این همکاری باعث استقبال مناسب و حضور سرمایه گذاران نیروگاه های خورشیدی در مناقصه  ۲۲۰ مگاوات نیروگاه شده است.
کمانی افزود: در مرحله دوم برای ایجاد ساختگاه های زیر ده مگاوات نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی صدور مجوز در اسرع وقت را  بهترین انگیزه برای سرمایه‌گذاران دانست و گفت: امیدواریم مجوز اداره محیط زیست و منابع طبیعی و انشعابات در اسرع وقت صادر شود تا سرمایه‌گذاران دغدغه صدور مجوز را نداشته باشند .
کمانی با اشاره به طرح تامین برق صنایع توسط وزارت نیرو گفت: در این طرح شرکت های صنعتی که خواهان نداشتن محدودیت برق هستند، با احداث نیروگاه های تجدیدپذیر و ارائه برق آن‌ها به شبکه، به همان میزان مشمول قطعی برق نمی شوند. 
وی افزود: استقبال خوبی از این طرح از سوی شرکت های بزرگ صنعتی مانند فولاد مبارکه و شرکت مس شده و امیدواریم این استقبال توسط صنایع بزرگ استان یزد نیز انجام شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

لزوم همکاری دستگاه های اجرایی استان برای تسریع در احداث نیروگاه های خورشیدی  ، محمود کمانی رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق و معاون وزیر نیرو

https://www.asianews.ir/u/882
اخبار مرتبط
نزد - نشست هماهنگی معاون وزیر نیرو با سرمایه‌گذاران نیروگاه های خورشیدی روز پنجشنبه هفدهم شهریور ۱۴۰۱ برگزار شد
یزد - رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق کشور و معاون وزیر نیرو، به منظور آغاز فرایند احداث ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ۸ ساختگاه مختلف، در استان یزد حضور خواهد یافت
یزد - نماینده ایثارگران شرکت آبفای یزد از امضاء تفاهم نامه ی تهیه و چاب کتابی از خاطرات ارزشمند رزمندگان این شرکت خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید