صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۸
کد خبر: 11967
گزارشگر: 213
۴۷۲
۰
۰
۲
اعتماد مردم از بازار سهام سلب شد

سقوط بورس تهران/پایان امیدها در بازار سرمایه و خروج نقدینگی

سقوط بورس تهران/پایان امیدها در بازار سرمایه و خروج نقدینگی
بورس در هفته‌های اخیر روند نزولی داشت و وارد یک کانال پایین‌تر، یعنی به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی رسید؛ این در حالی است که این افت باعث کاهش اعتماد و امید نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس است.

به گزارش آسیانیوز، بورس تهران امروز هم به روند نزولی هفته‌های اخیر ادامه داد و شاخص کل نیز در آستانه سقوط به یک کانال پایین‌تر است.

 بورس تهران امروز هم به روند نزولی هفته‌های اخیر ادامه داد و شاخص کل نیز در آستانه سقوط به یک کانال پایین‌تر است.

شاخص کل بورس تهران امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ با افت کمتر از یک درصدی مواجه شد. کاهش یک هزار و ۸۰۴ واحدی شاخص باعث شکسته شدن پایین‌ترین رقم شاخص کل در سال ۱۴۰۱ شد.

به نقل از تجارت نیوز، بورس تهران با ثبت محدوده یک میلیون و ۳۸۸ هزار واحدی در کف سال جاری قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۵۴۳ واحدی به محدوده ۴۰۲ هزار واحدی بازگشت.

بورس در هفته‌های اخیر روند نزولی داشت و وارد یک کانال پایین‌تر، یعنی به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی رسید.این افت باعث کاهش اعتماد و امید نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس است. به نوعی سهامداران را رفتن را به ماندن ترجیح دهند.

کارشناسان عقیده دارند که در چند هفته سیگنال‌های منفی بورس افزایش داشته و این موضوع می‌تواند خروج نقدینگی را از بازار سرمایه تقویت کند.

 کاهش قیمت نفت و بورس

براساس گزارش رویترز؛ با توجه به اینکه محدودیت های کرونایی در چین بر چشم انداز تقاضا برای سوخت سایه انداخته است. همچنین با توجه به احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا و اروپا، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت.

ویوک دهار، تحلیلگر استرالیایی بانک «کامن ولث» در یادداشتی نوشت: نگرانی‌ها در مورد تقاضا بر تاثیر افزایش نرخ بهره برای مقابله با نرخ تورم و سیاست بدون مبتلای کرونایی چین متمرکز است.

با این حال، قیمت ‌های جهانی نفت ممکن است تا پایان سال دوباره افزایش یابد انتظار می‌‌رود با اعمال تحریم اتحادیه اروپا بر نفت روسیه در ۵ دسامبر، عرضه نفت با فشار کاهشی بیشتری مواجه شود. گروه هفت به منظور محدود کردن درآمد صادرات نفت روسیه، تصمیم دارد سقف قیمتی بر روی نفت فروشی این کشور اعمال کند.

کارشناسان عقیده دارند که این کاهش قمیت نفت روی صنایع مرتبط در بورس تهران نیز اثر دارد. یعنی این کاهش قمیت می‌تواند در میان مدت این صنایع را منفی کند./

https://www.asianews.ir/u/89d
اخبار مرتبط
مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار زمان احتمالی واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد.
روز دوشنبه ۱۴ شهریور، ۲۲۸ میلیون سهم معدل ۶ درصد از کل سهام شرکت صنایع گلدیران با نماد «گلدیرا۱» با روش حراج و روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۶۰ میلیون سهم معادل ۶ درصد از کل شرکت پخش رازی با نماد «درازی۱» به روش ثبت سفارش به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه خواهد شد.
بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی وال‌ استریت ژورنال اتحادیه اروپا در متن پیشنهادی توافق برجام، گزینه پاسخ‌دهی سریع ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ذرات اورانیوم کشف شده در سایت‌های اعلام نشده ایران را داده و در قبال آن، شورای حکام آژانس پرونده این موضوع را خواهد بست.
در حال حاضر برخی موارد عرضه‌ اولیه پس از مجوز سازمان، توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشف قیمت می‌شود و سهامدار می‌تواند با قیمتی که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای کشف کرده‌اند، سهام را خریداری کنند.
بخشی عمده‌ای از افراد جامعه سهامدار سهام عدالت هستند و اکنون بانک‌ها به واسطه کارت اعتباری سهام عدالت وام می‌دهند.
سرپرست مدیریت پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: برای انجام ۱۶ عرضه اولیه برنامه‌ریزی شده است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: دولت در حال شناسایی سهام قابل واگذاری به جاماندگان سهام عدالت است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید