صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۰
کد خبر: 12013
گزارشگر: 306
۳۰۸
۰
۰
۱

بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد

بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد
یزد - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و تیم همراه خود به منظور تبادل نظر و ارائه ی راهکار در خصوص رفع کمبودها و کاستی های مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان از این مرکز بازدید کردند
آسیانیوز / یزد ؛ در ابتدای این دیدار سعید زارع مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد پس از بیان گزارشی از شرح وظایف سازمان متبوع خود و اقدامات و فعالیت های صورت گرفته و برنامه های آینده این مرکز در استان گفت: از آنجا که در  دوره ی جدید در پی آن هستیم تا به معنای واقعی کلمه طراز واقعی این سازمان در استان را به عنوان سازمان هویت دهنده به اصالت و تاریخ شهر جهانی یزد برسانیم از مسئولین استان تقاضا داریم تا با این نگاه ویژه حمایت نمایند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه به موجب قوانین مصوب کشوری هیچ سازمانی این مجوز را ندارد که حتی یک برگ از اوراق راکد موجود در بایگانی دستگاه خود را امحاء یا تعیین تکلیف کند انتظار داریم تا کلیه دستگاه های اجرایی استان در این زمینه همکاری لازم را با کارشناسان این سازمان داشته باشند.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد انجام پروژه های تاریخ شفاهی مصاحبه با استانداران بعد از انقلاب و تدوین تاریخچه ی نظمیه و امنیت در استان یزد و مستند سازی آثار بیوت علماء دارالعباده ی یزد را از مهمترین اقدامات این مرکز در دوره ی جدید عنوان کرد و افزود: لازم است تا مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد یک سازمان ملی، مردمی و فراجناحی باشد.
در ادامه دکتر مجید دهقانی زاده  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ضمن ابراز خرسندی از حضور در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان و نگاه ویژه ی تحولی در این مرکز در دولت سیزدهم افزود:اگر بخواهد ریل تغییرات و تحولات کشور در راستای بازگشت به اصل اهداف انقلاب اسلامی شکل بگیرد لازمه ی آن تقویت بعد مستند سازی است و لذا در اینجاست که اهمیت کار این سازمان مشخص می شود.
وی افزود:در صورتی که توسعه ی آینده ی استان با نگاه به گذشته باشد این کار به صورت اساسی انجام شده و این موضوع یکی از شاخصه های مهم کشورهای توسعه یافته است و لذا یکی از کارکردهای مهم مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان همین موضوع است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به این موضوع که همواره در طول تاریخ استان یزد از سایر استان ها در حوزه های مختلف پیشتاز بوده است افزود: متاسفانه علیرغم همه ی این ویژگی های شاخص عدم مستند سازی از نقایص این اقدامات بوده است.
دکتر دهقانی زاده ادامه داد: عمیقاً به این موضوع معتقدم و اطمینان دارم که جایگاه مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد به دلیل جایگاه و نقش ویژه و فوق العاده یزدی ها در کشور می تواند برای یزد مهم باشد و لذا سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مجموعه ی مسئولین ارشد استان به صورت جد حمایت های لازم را از این مرکز خواهند داشت.
در پایان این دیدار که با حضور مهدی حجازی سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی و امیر عسکری مسئول روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد صورت گرفت بازدید کاملی از بخش ها و مخازن مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد صورت گرفت.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد 

https://www.asianews.ir/u/8an
اخبار مرتبط
یزد - جلسه ی هم افزایی مدیران مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان برگزار شد
یزد - مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در دیدار با مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری موضوعات و مباحث مربوط به سازمان متبوع خود را پیگیری نمود
یزد - به مناسبت 21 شهریور ماه، روز سینما به مدت یک هفته نمایشگاه اسناد تاریخچه سینما در یزد در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد گشایش یافت
یزد - مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در خصوص پیگیری امورات مربوط به این مرکز در استان با معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیر کل اداری و مالی استانداری یزد دیدار نمود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید