صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۰
کد خبر: 12100
گزارشگر: 213
۹۶۸
۰
۰
۲
در شورای عالی امنیت ملی

فیلتر شدن واتس‌اپ و اینستاگرام تصمیم رسمی و دولتی است

فیلتر شدن واتس‌اپ و اینستاگرام تصمیم رسمی و دولتی است
براساس گزارش ها با تصمیم شورای امنیت کشور، دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام و واتس‌اپ قطع شد و معلوم نیست این تصمیم تا چه زمانی به طول خواهد انجامید.

به گزارش آسیانیوز، با تصمیم شورای امنیت کشور، دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام و واتس‌اپ قطع شد و خبرگزاری فارس ضمن اعلام این خبر نوشت که «معلوم نیست این تصمیم تا چه زمانی به طول خواهد انجامید».

فارس«اقدام‌های خلاف امنیت ملی ضدانقلاب در بستر این شبکه‌ها و پاسخگو نبودن این پلتفرم‌ها» را از دلایل اتخاذ این تصمیم برشمرد.

دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام و واتس‌اپ از روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور، مختل شد. گزارش‌های محلی از نقاط مختلف ایران هم از اختلال شدید اینترنت حکایت دارد.

شنیده‌های حاکی از آن است که هم‌زمان با گسترش دامنه اعتراض‌های عمومی به شهرهای مختلف ایران، شورای امنیت کشور شامگاه چهارشنبه تشکیل جلسه داد و بر اساس مصوبات این جلسه که بخش‌های زیادی از آن در رسانه‌های اجتماعی در حال بازنشر است، «قطع شبکه‌های اینترنتی محله‌های با درجه اهمیت قرمز و دارای جمعیت بیش از دو هزار نفر» در دستور کار قرار گرفته است.

نت‌بلاکس که سرعت و کیفیت اینترنت در نقاط مختلف جهان را ارزیابی می‌کند، در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرد: «اکنون ایران تحت شدیدترین محدودیت‌های اینترنتیاست.» این نهاد همچنین تایید کرد که اینستاگرام و واتس‌آپ نیز در ایران با محدودیت مواجه شده‌اند.

برخی کاربران ایرانی روز پنجشنبه، ۳۱ شهریور، از محدودیت دسترسی به سرویس گوگل خبر دادند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات، روز چهارشنبه به صراحت گفت که ممکن است دستگاه‌های امنیتی به دلیل «مسائل امنیتی روزهای اخیر» تصمیم بگیرند دسترسی به اینترنت را محدود کنند. اگرچه وزیر ارتباطات اندکی بعد سخنان خود را تکذیب کرد، چند ساعت پس از سخنان او، اینترنت در ایران با اختلال شدید مواجه شد.

مصوبه چهارشنبه شب شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصمیم جدید رسمی و دولتی در این باره حکایت دارد./

https://www.asianews.ir/u/8d0
اخبار مرتبط
براساس برخی گزارش‌های قطع شدن شبکه های اجتماعی در کشور، نت بلاکس اعلام کرد دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در ایران دچار اختلالات گسترده‌ای شده است.
طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی همانطور که از عنوان آن مشخص است می بایست برای حفاظت و حمایت از داده های کاربران و جلوگیری از تعرضات و سوء استفاده ها و خشونت ها و آزارهای اینترنتی باشد؛ نه در جهت کنترل و محدود کردن کاربران و سرعت اینترنت!
بسیاری از کاربران گمان می‌کردند که طرح محدودیت فضای مجازی موسوم به طرح صیانت به دلیل مخالفت‌های فراوان به فراموشی سپرده‌ شده‌. اما روز گذشته تعدادی از ماده‌های مهم این طرح به تصویب رسید.
یزد - خرید ترافیک اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات از طریق گوشی تلفن همراه و با کد دستوری #2020* امکان پذیر است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید