صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۸
کد خبر: 12184
گزارشگر: 306
۳۳۶
۰
۰
۱
برای اولین بار یزد میزبان

برگزاری هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌ تهاجمی

برگزاری هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌ تهاجمی
یزد - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و رئیس کنگره در جمع اصحاب رسانه بیان داشت : هفدهمین کنگره بین المللی جراحی‌ها و تکنیکهای کم تهاجمی با حضور تعداد زیادی فلوشیب جراحی لاپاراسکوپی داخل و خارج کشور به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار می شود

آسیانیوز / یزد ؛ دکتر « عمیدالدین خطیبی»  افزود : شهر میراث جهانی یزد از ۱۹ تا ۲۱ مهرماه میزبان برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی جراحی‌ها و تکنیکهای کم تهاجمی با حضور ۲۰۰ نفر از جراحان، دستیاران و رزیدنتهای فعال در حوزه لاپاراسکوپی از داخل و خارج کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به برگزاری این کنگره در بیمارستان شهید صدوقی یزد، این گردهمایی علمی را نه تنها فرصت بسیار خوبی به لحاظ علمی و دانشگاهی برای استان دانست بلکه آن را مغتنم برای معرفی قابلیت‌های استان در حوزه درمان و شناساندن گردشگری یزد دانست.

 دکتر «سعید کارگر» از متخصصان جراحی و فلوشیپ لاپاراسکوپی استان  نیز در این نشست میزبانی یزد گفت :  کنگره هفدهم طی مدت سه روز با برگزاری ۹۰ سخنرانی و ۱۳ پنل تخصصی جراحی در رشته‌های مختلف با حضور بزرگان جراحی برگزار خواهد شد.

دبیر علمی کنگره از ارسال ۹۰ مقاله به این دوره از کنگره خبر داد و گفت: کمیته علمی ۲۲ مقاله را برای ارائه به صورت سخنرانی در ایام برگزاری کنگره انتخاب کرده و سعی شده تا بیشتر در قالب برگزاری پنلهای تخصصی از تجربیات و تبادل نظر جراحان بهره گرفته شود

وی این کنگره را با چنین گستردگی و به لحاظ اهمیت در چهار دهه گذشته بی نظیر دانست و اظهار داشت : لاپاراسکوپی به دلیل کم تهاجمی بودن و مزایایی مانند کوتاه شدن طول دوره نقاهت، کاهش عوارض جراحی و صرفه جویی در هزینه‌ها از تکنیکهای پرکاربرد و رو به پیشرفت در تمام جراحی‌های عمومی و تخصصی به شمار می آید .

دکتر کارگر ضمن قدردانی از حمایتهای دانشگاه علوم پزشکی  و استانداری یزد برای برگزاری این کنگره، از پخش زنده چند عمل جراحی از جمله دو عمل روده بزرگ و یک مورد عمل جراحی تیروئید به صورت کم تهاجمی و همچنین برگزار دو کارگاه آموزشی در حاشیه برگزاری این دوره از کنگره خبر داد.

وی با اشاره به حضور جراحان کشورهایی از کشورهایی مانند کره جنوبی، آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و امارات احتمالاً به صورت مجازی با توجه به شرایط حاکم در کشورمان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در این کنگره میزبان حضور قریب به ۲۰۰ میهمان از داخل کشور و احتمالاً کشورهای عراق و افغانستان باشیم.

دکتر « علی دهقانی»  نیز با بیان این که برای اولین بار شاهد برگزاری این کنگره در استانی به غیر از پایتخت هستیم، گفت: مقدمات برگزاری این کنگره از اسفندماه سال گذشته در جلسات متعددی با حضور ۳۰ نفر از اعضای اجرایی و علمی کنگره و صرف بیش از ۹۰۰ نفر ساعت تاکنون فراهم شده است.

دبیر اجرایی کنگره عنوان کرد: علاوه بر گروه هدف جراحی‌های عمومی از سایر رشته‌ها نظیر جراحی عروق، جراحی اطفال، گوارش ارولوژی، زنان، جراحی مغز و اعصاب، پزشکی عمومی، گوش و حلق و بینی، پرستاری و غیره نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که امیدواریم برگزاری این کنگره ثمرات و دستاوردهای بزرگی برای یزد و کشورمان داشته باشد، گفت: البته این کنگره علاوه بر آورده‌های علمی، با توجه به استقبال خوب شرکتهای مختلف تجهیزاتی، آورده‌های تجهیزاتی برای استان از جمله دستگاه‌های لاپاراسکوپی نیز به همراه خواهد داشت. گفتنی اینکه  : دستاوردهای این دوره کنگره در قالب چاپ کتاب مقالات پذیرفته شده و برگزیده منتشر خواهد شد تا در کنگره‌ها و همایشهای زیر مجموعه این برنامه که در آبانماه برگزار خواهد شد، مورد استفاده قرار گیرد.

از طرفی فلوشیپ لاپاراسکوپی با توجه به پیشرفتهای استان در این روش جراحی، خوشبختانه از افتخارت استان یزد است که در دور افتاده ترین نقاط استان نیز از این روش درمانی بهره گرفته می شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 برگزاری هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌ تهاجمی ، دکتر «عمیدالدین خطیبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و رئیس کنگره  ، دکتر «سعید کارگر» از متخصصان جراحی و فلوشیپ لاپاراسکوپی استان ، دکتر «علی دهقانی» دبیر اجرایی کنگره


https://www.asianews.ir/u/8fe
اخبار مرتبط
یزد - نشست خبری معاونان دانشگاه علوم پزشکی بمنظور ارائه فعالیت های بهداشتی درمانی علوم پزشکی یزد برگزار شد
یزد - کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری استان دوز یادآور را تزریق کردند
یزد - دکتر خطیبی در پیامی، به مناسبت ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار از تلاش اصحاب رسانه قدردانی کرد
یزد - جوان ۲۱ ساله یزدی نجات بخش جان سه بیمار شد
یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد: در شبانه روز گذشته، ۱۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده اند
یزد - داغ شدن و ترکیدن پاور بانک داخل اتومبیل، خودرو سمند کارمند دانشگاه علوم پزشکی یزد را به اتش کشید
یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی: آمار بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد به کمتر از ۶۰ تن رسید
یزد - رئیس، معاونان و برخی مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به مناسبت هفته سلامت به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند
یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی از افزایش آمار بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد نسبت به روز گذشته خبر داد
یزد - اسلامی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان یزد ، مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه را در کارنامه خود دارد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید