صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۶
کد خبر: 9660
گزارشگر: 306
۵۵۳
۰
۰
۲
در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح شد

اصحاب رسانه و دانشگاه علوم پزشکی دو بازوی خدمت‌رسانی به مردم

اصحاب رسانه و دانشگاه علوم پزشکی دو بازوی خدمت‌رسانی به مردم
یزد - رئیس، معاونان و برخی مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به مناسبت هفته سلامت به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند

آسیانیوز / یزد ؛  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه : از امروز تا جمعه به عنوان هفته سلامت است ودر این ایام  برنامه های ویژه ای به این مناسبت برگزار می شود .اظهار کرد: اصحاب رسانه و دانشگاه علوم پزشکی یزد باید دو بازوی هم باشند تا بتوانند به مردم خدمت‌رسانی کنند.

دکتر «عمید الدین خطیبی» با اشاره به مهار کرونا در کشور و استان، گفت: حضور بیش از ۹۰ درصدی مردم در واکسیناسیون کمک بزرگی به مهار کرونا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه برنامه‌های هفته  سلامت در استان را تشریح کرد.

مشاور رئیس دانشگاه در امور اجتماعی دانشگاه نیز در این نشست از ۵ برابر شدن کمهای خیرین سلامت استان طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: کمکهای خیرین سلامت استان از ۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۷ به رقم ۷۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است و در بحث کمکهای تجهیزاتی از سوی خیرین نیز با افزایش از ۵.۵ میلیارد تومان به ۲۱ میلیارد تومان در همین بازه زمانی رشد ۴ برابری را در استان داشتیم.

دکتر «محمدحسن لطفی» با بیان این که خیرین سلامت طی چهار سال گذشته در استان جمعاً مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه عمرانی و تجهیزات پزشکی استان کمک کردند، تعداد کنونی طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی یزد را ۲۸ مورد باپیشرفت فیزیکی متوسط ۷۵ درصد ذکر و ابراز امیدواری کرد: بسیاری از این طرح‌ها تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

لطفی خاطرنشان کرد: خیرین استان در جریان کرونا جمعاً ۷۳ میلیارد تومان به بخش سلامت استان مساعدت کردند که ۵۹ میلیارد تومان آن مربوط به بخشهای درون دانشگاهی و ۲۳ میلیارد تومان آن از ناحیه موسسات خیریه، سمن ها و گروه های داوطلبی بوده است.

وی از افزایش تعدادخیرین استان از ۱۲۹ نفر در سال ۱۳۹۶ به ۱۱۷۶ نفر در سال ۱۴۰۰ اشاره و رشد ۱۰ برابری در این بخش را اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به ۵۹ سمن فعال در نظام سلامت استان، خواستار حمایت بیشتر با توجه به فرآیند تدوین برنامه جامع سلامت استان شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شهید صدوقی یزد نیز در این نشست با اشاره به وجود  ۲۰۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی درمانی در حال ساخت استان، گفت: تا پایان سال هفت بیمارستان و طرح توسعه بیمارستانی استان که هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارند در صورت تامین اعتبار مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

دکتر «محمدرضا وفاهی نسب»  از مهمترین این طرحها را بیمارستان بحران مرکز استان ذکر کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی یزد در پرداختی پرسنل نسبت به سایر دانشگاه های استان دارای وضعیت بهتری است.

وی از تبدیل وضعیت ۱۵۰۰ نفر از نیروهای این دانشگاه درآینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای تبدیل وضعیت شغلی نیروهای شرکتی، قراردادی و طرحی که در خط مقدم کرونا حضور داشتند، خبر داد.

این مسئول از تکمیل فرآیند استخدامی ۹۴۵ نفر نیروی جدید این دانشگاه در قالب آزمون استخدامی بهمن ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: البته با این حال هنوز در سیستم درمانی استان از جمله در بخش پرستاری با کمبودهایی مواجه ایم که امیدواریم مجوزهای لازم برای جذب نیرو در این بخشها نیز صادر شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان نیز در این نشست عمده فعالیتهای دو سال اخیر این حوزه را مقابله با کرونا ذکر کرد و افزود: تزریق دو میلیون دوز واکسن کرونا تنها در یک سال اخیر یک رکورد برای استان به شمار می‌آید.

دکتر «مسعود شریفی» گفت : از ابتدای شیوع کرونا در استان یزد تاکنون بیش از ۶۱ هزار نفر به این بیماری مبتلا و علاوه بر این نیز ۱۱۵ هزار نفر به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی با اشاره به نظارت کارشناسان این مرکز بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراسر استان و افزایش چندین برابری این بازدیدها طی این سالها، عنوان کرد: اولویت امسال مرکز بهداشت استان در سال جاری احیای خدمات مراقبتی گذشته است که در سالهای اخیر به دلیل شیوع کرونا کمرنگ شده بود تا از بروز عوارض ناشی از آنها در آینده گریبانگیر استان و کشور نشود.

شریفی همچنین از اهتمام معاونت بهداشتی استان به مقوله جوانی جمعیت در سال جاری خبر داد و در ادامه عنوان کرد: پیمایش انجام شده در موضوع بیماریهای غیرواگیر حکایت از وضعیت نامناسب استان همچون سالهای گذشته دارد ولی در حال حاضر اسناد پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر استان تدوین شده و آماده اجراست.

 رئیس اورژانس استان یزد نیز با بیان این که ماهانه به طور متوسط ۵۵۰۰ ماموریت در این سازمان انجام می‌شود، گفت: متاسفانه روزانه ۵۰ مورد از این ماموریتهای که در ماه ۱۵۰۰ مورد را شامل می‌شود مربوط به حوادث ترافیکی است و مابقی مرتبط با حوادث غیرترافیکی است.

دکتر «احمد دهقان» با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در زمینه توسعه ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سالهای اخیر، از افزایش تعداد جایگاه‌ها و کاهش زمان حضور بر بالین بیماران در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مدت زمان حضور اورژانس در حوادث جاده‌ای ۱۲ تا ۱۵ دقیقه و برای حوادث شهری ۷ تا ۸ دقیقه است که امیدواریم ضمن حفظ این زمان، در جهت کاهش آن حرکت کنیم.

وی اعلام کرد: در سال جاری راه اندازی شش پایگاه شهری و جاده‌ای جدید در استان و توانمندسازی پرسنل در شاخصهای مورد نیاز را دنبال خواهیم کرد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد هم از راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان استان در سال جاری خبر داد و گفت: راه اندازی شتاب دهنده ایرانی جهت ارائه خدمات درمانی سرطانها و نیز راه اندازی آنژیوگرافی محیطی در استان تا پایان سال و نیز اغاز فعالیت سی تی اسکن بیمارستان افشار در ماه جاری از جمله برنامه های در دستور کار این حوزه است.

دکتر «محمدحسین زارع»  با اشاره به فعالیت ۲۰ بیمارستان در استان، تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال استان را ۲۸۴۳ مورد و شاخص آن در کشور را ۲.۲۹ ذکر کرد و ادامه داد: استان یزد دارای ۲۱۲ تخت آی سی یو، ۱۶۳ تخت ان آی سی یو و ۸۲ تخت سی سی یو است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم با بیان این که عمده فعالیتهای این معاونت در دو سال اخیر تامین داروهای ضد کرونایی بوده است، گفت: خوشبختانه در این زمینه مشکلی در استان وجود نداشته است.

دکتر «بهروز حیدری»  مهمترین چالش دارویی استان را کمبود برخی اقلام دارویی ذکر کرد که البته نسبت به اواخر سال گذشته روند رو به بهبودی داشته است.

وی نظارت بر فرایندهای تولید مواد غذایی و کمک به تجهیز آزمایشگاه های استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته این معاونت بیان کرد و افزود: خوشبختانه تا خردادماه شاهد راه اندازی آزمایشگاه سموم کشاورزی در استان و خودکفایی از دیگر استانها خواهیم بود.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد دارای دو پژوهشکده تولید مثل و بیماریهای غیرواگیر و ۲۰ مرکز تحقیقاتی است.

دکتر «امیر هوشنگ مهرپرور» اولویتهای تحقیقاتی این معاونت در سال جاری را دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان و حوزه ناباروری ذکر کرد.

وی از فعالیت دو مرکز رشد در ذیل حوزه فناوری دانشگاه خبر داد و گفت: اولویتهای این بخش نیز ناباروری، سلولهای بنیادی و علوم دارویی است.

مهرپرور گفت : در حوزه انتشارات نیز دانشگاه دارای ۱۸ مجله است که پنج مورد آنها در سطح بین المللی است

https://www.asianews.ir/u/6iq
اخبار مرتبط
یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی از افزایش آمار بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد نسبت به روز گذشته خبر داد
یزد - اسلامی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان یزد ، مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه را در کارنامه خود دارد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید