صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۳
کد خبر: 12259
گزارشگر: 213
۶۵۴
۰
۰
۳
حاشیه های خرید توئیتر توسط مدیرعامل تسلا

جهان با توئیتر ایلان ماسک چه شکلی می شود؟

جهان با توئیتر ایلان ماسک چه شکلی می شود؟
ایلان ماسک اکنون صاحب یکی از پرکاربردترین رسانه‌های اجتماعی به نام توئیتر است؛ بنابراین در حال حاضر باید از توئیتر چه انتظاری داشت؟

به گزارش آسیانیوز، ایلان ماسک به دلیل سبک مدیریت نسبتاً نامتعارف خود شناخته می شود، البته اگر سابقه او در تسلا قابل قبول باشد.

مدیرعامل تسلا، اکنون صاحب یکی از پرکاربردترین رسانه‌های اجتماعی به نام توئیتر است. طی اتفاقی طولانی که از آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد، سرانجام خرید ۴۴ میلیارد دلاری ماسک از توییتر کامل شد.

به نقل از gadgetnow، ایلان ماسک به دلیل سبک مدیریت نسبتاً نامتعارف خود شناخته می شود، البته اگر سابقه او در تسلا قابل قبول باشد.

بنابراین، در حال حاضر باید از توئیتر چه انتظاری داشت؟ در این گزارش، چند احتمالی که ممکن است رخ دهد، بررسی شده است.

ربات‌ها مراقب باشید؛ ایلان ماسک اینجاست
یکی از دلایل اصلی تاخیر در تصاحب توئیتر توسط ایلان ماسک، این است که او از تعداد حساب‌های ربات توئیتر ناراضی بود. بر کسی پوشیده نیست که مشکل ربات برای توئیتر، یکی از مشکلات بسیار بزرگ است. در واقع، این شبکه اجتماعی ادعا می کند که هر روز هزاران هزار حساب جعلی را حذف می‌کند. در ماه ژوئیه، ماسک گفت که این معامله را “به حالت تعلیق” در می‌آورد، زیرا او می‌خواست بداند چه تعداد حساب جعلی و اسپم در توئیتر وجود دارد.

تجارت نیوز نوشت ایلان ماسک شواهدی را در توئیتر می‌خواست که نشان دهد کمتر از ۵ درصد از کل کاربران آن اکانت‌های اسپم و ربات هستند. این چیزی است که ماسک به وضوح نسبت به آن احساس قوی دارد. آیا او همه آنها را پاک می‌کند؟ قطعا چنین چیزی بعید به‌نظر می‌رسد اما از این پس زندگی برای کسانی که به حساب‌های ربات جعلی در توئیتر متکی هستند دشوار خواهد شد.

توئیتر، می‌تواند سکویی برای آزادی بیان باشد؟
مدیر عامل تسلا – “Chief Twit” – نظرات بسیار قوی در مورد آزادی بیان در توئیتر وجود دارد. در گذشته، ماسک گفته بود که توئیتر از پتانسیل خود به‌عنوان «سکویی برای آزادی بیان» استفاده نمی‌کند. او اصرار می کند که علاقه‌ای به پول درآوردن ندارد و برای همین نیز بیشتر به سمت فلسفه رفت. او در یک پیام باز به تبلیغ‌کنندگان گفت: «من این کار را برای کسب درآمد بیشتر انجام ندادم. من این کار را کردم تا به بشریتی که دوستش دارم کمک کنم.» ماسک گفت که مردم نمی‌توانند تصور کنند که با گفتن هر چیزی در توئیتر فرار می کنند.

ماسک، در مه ۲۰۲۲، در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز قاطعانه گفت که «من پرمابان‌ها را معکوس خواهم کرد. ما نباید پرمابان داشته باشیم.» ممنوعیت ترامپ از توئیتر آنقدرها کافی نبود، ماسک آن را “یک تصمیم اخلاقی بد، واضح و در نهایت احمقانه” خواند. این حدود پنج ماه پیش بود و نمی‌شود حدس زد که آیا ماسک به قول خود عمل می‌کند یا نه.

یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند در آینده اتفاق بیفتد، اخراج ویجایا گده – رئیس حقوقی توئیتر بلافاصله پس از روی کار آمدن ماسک است.

این در حالی است که بهار امسال در حالی که ثروتمندترین فرد جهان گفته بود که خریدش «شخصی» است و ارتباطی با شرکت تسلا ندارد، هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت موافقت کرد؛ او بارها تاکید کرده بود که توییتر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید از بازار بورس شود. 

به گزارش آسیانیوز، هیات مدیره توییتر روز دوشنبه با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت موافقت کرد. صاحب تسلا پیش از این ۴۴ میلیارد دلار برای خرید توییتر پیشنهاد کرده بود.

این میلیاردر طرفدار ارزهای دیجیتال همچنین پیشنهاد کرده است دوج‌کوین به‌عنوان گزینه پرداخت در توییتر اضافه شود.

این منابع که به‌طور ناشناس سخن گفته‌اند تصریح کرده‌اند توییتر می‌خواهد درباره هرگونه تحقیقات نهادهای ناظر در مورد ماسک، از جمله تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، که ممکن است تهدیدی برای تکمیل معامله باشد، اطلاعات بیشتری کسب کند.

-----------------------

بیشتر بخوانید

ایلان ماسک یک مرد «خطرناک» توصیف شد

---------------------------------------------

محدودیت تبلیغات

در حال حاضر ۹۰ درصد درآمد توییتر از محل تبلیغات تامین می‌شود و تلاش این شرکت برای دریافت تبلیغات، بحث‌های سیاسی را نیز به همراه داشته است. با خصوصی شدن توییتر، فشار سهامداران برای افزایش درآمد از طریق تبلیغات کاهش می‌یابد. ضمن اینکه ماسک قبلا پیشنهاد داده بود توییتر به سمت الگوی اشتراک حرکت کند.

توییتر هم‌اکنون با گزینه‌هایی مانند توییتر آبی گام‌هایی در این مسیر برداشته است. حق اشتراک توییتر آبی ۲.۹۹ دلار در ماه است و به کاربران امکان می‌دهد مثلا توییت ارسال شده برای انتشار را بازگردانند. ماسک می‌گوید توییتر آبی باید ارزان‌تر باشد و به کاربران امکان دهد که دیگر تبلیغ‌ها را مشاهده نکنند یا بتوانند با رمزارز دوج‌کوین حق اشتراک را پرداخت کنند.

بازگشت ترامپ؟

ایلان ماسک هیچگاه به طور علنی اعلام نکرده است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا را به توییتر بازمی‌گرداند. اما تاکید او بر آزادی بیان این انتظار را پدید آورده است که ماسک ترامپ را به توییتر بازگرداند. هرچند که ترامپ اخیرا گفت حتی اگر ماسک هم بخواهد، دیگر به توییتر بازنمی‌گردد./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/8hs
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ به مناسبت اولین سالگرد تصرف دوباره افغانستان از سوی شبه نظامیان طالبان عملکرد جو بایدن در خارج ساختن نیروهای آمریکایی را "شرم‌آورترین، ناشایست‌ترین و خفت‌بارترین رویداد در تاریخ آمریکا" خواند و در این باره توضیحاتی داد.
در حالی که ثروتمندترین فرد جهان گفته بود که خریدش «شخصی» است و ارتباطی با شرکت تسلا ندارد، هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت موافقت کرد؛ او بارها تاکید کرده بود که توییتر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید از بازار بورس شود. .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید