صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۵
کد خبر: 12308
گزارشگر: 306
۲۲۱
۰
۰
۱
رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور

رسالت اصلی بسیج ظرفیت های علمی و فناوری با توجه به اسناد بالا دستی است

رسالت اصلی بسیج ظرفیت های علمی و فناوری با توجه به اسناد بالا دستی است
یزد -رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در آیین برگزاری رویداد ملی «تا ثریا» در یزد افزود: بسیج علمی متعلق به کل کشور است و رسالت اصلی آن بسیج ظرفیت های علمی و فناوری با توجه به اسناد بالا دستی است

آسیانیوز / یزد ؛ سردار مهدی رحیمی اظهار کرد: اگر امنیت وجود داشته باشد می توان زودتر به مرجعیت علمی دست یافت و وظیفه اصلی دانشگاه ها نیز در این مسیر است.وی با بیان اینکه اگر امنیت داشته باشیم می توانیم زودتر به مرجعیت علمی برسیم و وظیفه اصلی دانشگاه ها نیز در این مسیر است گفت: مردم سالاری دانشی و اتصال به مراکز علمی به عنوان راهبردی برای ما است.

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: برای هدف گذاری  نقشه راهی تدوین کرده ایم و آنچه امروز در رویداد تخصصی اجرایی می شود زنجیره خلق ایده و تا به ثروت به بازار را طراحی کرده ایم.

وی یاد آور شد: بسیج علمی، تمام کسانی که در عرصه علم و فناوری زحمت می کشند را شامل می شود و ما وظیفه خود می دانیم که حمایت کنیم.

معاون اقتصادی بنیاد تعاون بسیج در رویداد ملی « تا ثریا»  با اشاره به ظرفیت های بنیاد تعاون بسیج و شرکت های تابعه در کشور گفت: هدف مقام معظم رهبری در اقتصاد دانش بنیان، دست یابی به رتبه اول در منطقه است که این هدف با برگزاری همایش ها و سربرگ نامه ها محقق نمی شود بلکه نیاز به اقدام عملی است.

مهدی یارسرشار افزود: بنیاد تعاون بسیج در این راستا اقداماتی انجام داده و در تلاش است تا به عنوان حامی از تیم های دانش بنیان حمایت کند.

وی تصریح کرد: البته حمایت های ما تنها در بخش مالی نیست و در کنار آن حمایت های معنوی مانند اخذ مجوز، تصویب قوانین و غیره است و سرمایه گذاری روی طرح ها نیز انجام می شود.

یار سرشار گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای همسو و ایجاد امکانات برای تیم ها نیز از دیگر اقدامات است و محصولاتی که دانش بنیان باشد ما به عنوان مشتری، اولویت را به محصولات دانش بنیان می دهیم.

فرمانده سپاه الغدیر یزد هم گفت: یکی از اهداف این رویداد شناخت اولویت های کشور و استان و شناخت نظام مسائل، اولویت بندی و تبدیل اولویت ها به فرصت ها بوده است.

سردار زارع کمالی  افزود: ما هرجایی که به درون و توانایی های خود و همچنین سرمایه های عظیم و جوانان خود نگاه کردیم جایگاه بسیار عالی پیدا کردیم.

دلیل اصلی همه این هجمه ها و نقشه های دشمنان، اقتدار نظام اسلامی است زیرا دموکراسی غرب را زیر سوال می برد.

وی تصریح کرد: ما در مولفه های قدرت بسیار خوب عمل کردیم و دلیل اصلی همه این هجمه ها و نقشه های دشمنان، اقتدار نظام اسلامی است زیرا دموکراسی غرب را زیر سوال می برد.

پاسخگویی به نیازهای اولویت‌دار و فناورانه کشور ، کمک به رشد اقتصادی، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و توسعه فن آور از جمله اهداف رویداد ملی " تا ثریا" در یزد اعلام شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 رسالت اصلی بسیج ظرفیت های علمی و فناوری با توجه به اسناد بالا دستی است ، سردار مهدی رحیمی رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور

https://www.asianews.ir/u/8it
اخبار مرتبط
یزد - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد در جمع خبرنگاران اولین رویداد ملی تا ثریا گفت: امیدواریم با برگزاری این رویدادها و پیدا کردن طرفین عرضه و تقاضا منجر به افزایش توان استان و جایگاه استان در حوزه فناوری همچنین منجر به ایجاد اشتغال ثابت برای فارغ التصحیلان و مهاجرت معکوس و ماندن نخبگان در استان شود
یزد - مسئول کمیته ارزشیابی و داوری رویداد ملی «تا ثریا» در استان یزد با اشاره به انواع تجارت در بخش استارتاپها اشاره و با بیان این که معمولاً تجارت دانش بنیانها با دولت موجب نابودی آنها می‌شود، افزود : در همین راستا مدل «تا ثریا» تلاش دارد تجارت «بی تو بی» و «بی تو سی» به معنای ارائه دستاوردها و تولیدات به سایر شرکتها و مردم را ترویج دهد و امیدواریم همین معرفی‌ها منجر به چشاندن طعم فناوری به مردم کشورمان شود
یزد - رئیس کمیته اجرایی رویداد «تا ثریا» در یزد با اشاره به برگزاری ۳۱ رویداد سرمایه گذاری استانی با تمرکز بر ارزش دارای مزیت، عنوان کرد: رویداد یزد بر محوریت سند تحولی استان بر پایه سند آمایش «یزد نوین» در موضوعات آب، اقتصاد، انرژی خورشیدی، پوشاک، سامان خانواده، سرمایه انسانی، کشاورزی، گردشگری، نساجی و ورزش برگزار خواهد شد
یزد - رویداد ملی «تا ثریا» بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر و به حداکثر رساندن هم‌افزایی و همگرایی موضوعات مرتبط با زیست بوم علم و فناوری استان خواهد بود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید