صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۳
کد خبر: 12330
گزارشگر: 306
۲۶۵
۰
۰
۱

اعتبار اجتماعی معتمدین محلات، حلال دعاوی و خصومات می شود

اعتبار اجتماعی معتمدین محلات، حلال دعاوی و خصومات می شود
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت:‌ با استفاده از افراد معتمد و دارای اعتبار عمومی در محلات می توان دعاوی و خصومات مردم را حل و فصل کرد
.آسیانیوز / یزد ؛ غلامعلی دهشیری در آیین اعطای احکام صلح یاران مناطق و محلات شهرستان بافق، اظهار داشت: برای اصلاح ذات البین و رفع اختلافات مردم قبل از ورود پرونده به دستگاه قضایی، تلاش شد تا افراد دارای ضریب نفوذ، موقعیت اجتماعی و اعتبار عمومی از میان دانشگاهیان، حوزویان، صاحبان صنوف و حِرَف و افراد عادی اجتماع در محلات مختلف شناسایی شوند و با ابلاغ صلح یار، در مسیر حل و فصل دعاوی و اختلافات عادی مردم کمک نمایند.
وی تصریح کرد: در این طرح از هر محله شهرستان بافق 3نفر تحت عنوان هیئت صلح و یک نفر صلح یار منفرد انتخاب شدند تا در امر خداپسندانه صلح و سازش تلاش کنند که موضوع اختلاف افراد تا آنجا که امکان دارد قبل از ورود به دستگاه قضایی و با تفاهم و تراضی دو طرف فیصله یابد.
این مقام قضایی گفت: در سند تحول قوه قضاییه بر مردمی کردن و مردمی سازی قوه قضاییه تأکید شده است که حضور مسئولان و مدیران در جمع مردم در راستای هدف مردمی کردن صورت می گیرد و استفاده از ظرفیت و مشاکت های مردمی، هدف مردمی سازی را محقق می کند.
وی استفاده از ظرفیت معتمدین مردمی در محلات را پیشنهاد نمانیده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و گفت: گرچه از این ظرفیت به طرق مختلف در گذشته نیز استفاده می شد، اما اینبار با طرح این موضوع از سوی این نماینده مردمی در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه به استان یزد، اجرای این طرح و شروع آن از شهرستان بافق برای اولین مرتبه در کشور صورت گرفت.
شایان ذکر است با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادقی، رئیس مرکز شورای حل اختلاف کشور و تعدادی از مدیران و مسئولان محلی، ابلاغ هیئت های صلح محلات شهرستان بافق اعطا شد.

سید محمد جواد عرفاتنفر

 

 

اعتبار اجتماعی معتمدین محلات، حلال دعاوی و خصومات می شود ، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان

https://www.asianews.ir/u/8jg
اخبار مرتبط
یزد - نیکوکار یزدی مبلغ ۳۰ میلیون ریال را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نمود
یزد - بانوی یزدی مبلغ ۴۰ میلیون ریال را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نمود
یزد - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت : یک شرکت تولیدی به علت تخلفات ارزی به استرداد یورو و تعلیق کارت بازرگانی محکوم شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید