صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۵
کد خبر: 12569
گزارشگر: 306
۳۲۵
۰
۰
۱

بازدید میدانی خبرنگاران از طرحهای مشارکتی شهرداری یزد

بازدید میدانی خبرنگاران از طرحهای مشارکتی شهرداری یزد
یزد - اصحاب رسانه استان در معیت رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری یزد در قالب اتوبوس خبر شهرداری یزد از طرحهای سرمایه گذاری شهرداری یزد بازدید کردند

آسیانیوز / یزد ؛ « محمد رضا پاکدل » در نخستین بازدید که  از پارکینیگ وسایل نقلیه سنگین شهر یزد به عمل آمد با اشاره به اینکه این طرح مشارکتی بین شهرداری و سرمایه‌گذار در سال ۱۳۹۸ منعقد شده لیکن عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۰ شروع شده و هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری یزد خاطرنشان کرد : این طرح در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع که ۱۰ هزار مترمربع ان به فضاهای خدماتی اختصاص یافته، ایجاد شده است و ظرفیت ۲۵۰ دستگاه خودروی سنگین را داراست.

وی  با اشاره به حجم سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی در این طرح، خاطرنشان کرد: محوطه خدماتی این طرح شامل تعمیرگاه‌ها، استراحتگاه رانندگان، نمازخانه، دفتر اداری، مغازه‌های خدماتی دیگر است.

پاکدل به نیازهای این طرح تا بهره برداری کامل پرداخت و بیان داشت : اجرای پنج هزار متر آسفالت، تامین روشنایی، نصب دوربین‌های حفاظتی و پلاک خوان، تامین گاز و برق و نصب سایبان محوطه تعمیرگاهی و جابه‌جایی درختان محوطه پارکینگ از جمله نیازهای این طرح خواهد بود.

کریمی نماینده سرمایه گذاری این طرح نیز بیان داشت : در صورت تأمین راه دسترسی و آسفالت محوطه از سوی شهرداری، تلاش می‌شود طرح مذکور تا پایان سال به  بهره‌برداری برسد .

ساخت نخستین هتل بارگیر خاورمیانه در یزد

دیگر طرح بازدید شده توسط خبرنگاران مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری ارگ بود که اخیراً عملیات اجرایی آن با نام تجاری «شمس» آغاز شده است

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری در مورد این طرح گفت: این مجموعه در زمینی به وسعت ۱۲۳ هزار مترمربع در ۱۳ طبقه طراحی‌ شده که سه طبقه آن منفی، دو طبقه به صورت همکف و هشت طبقه در قالب هتل در بازه زمانی ۶۰ ماهه اجرایی خواهد شد و اولین هتل بادگیر خاورمیانه به حساب می‌آید.

« منصور بی‌شمار» شرکت مجری این طرح گفت: مجموعه بر اساس نیازسنجی شهر یزد و در قالب طرح اولیه انتزاعی از باغ جهانی دولت آباد شهر یزد طراحی‌ شده است.

به گفته وی، این طرح که با مشارکت شهرداری یزد و کارخانجات شهید قندی در حال ساخت است با برآورد حجم سرمایه‌گذاری اولیه دو هزار میلیارد تومان در حال اجراست و یکی از طرحهای فاخر گردشگری در استان و کشور به شمار می‌آید.

بیشمار گفت: این دارای بخشهای متنوع و سرگرم کننده‌ای مانند شهربازی مدرن، حمام سنتی، رستوران ویژه سالمندان، باغ انار و مجموعه‌های اقامتی و بخشهای متنوع دیگر است.

ساخت مجتمع مسکونی ۷۰۰ واحدی سومین طرح سرمایه گذاری فاخر شهرداری

در این مجتمع حدود ۷۰۰ واحد که ۶۴۰ واحد آن مسکونی و مابقی تجاری، فرهنگی و ورزشی است در حال ساخت می باشد.

این مجموعه در کل دارای ۲۷ بلوک ساختمانی است که با حجم سرمایه‌گذاری اولیه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از زمان صدور پروانه ساخت به مدت پنج سال ساخته می شود و بعد از پیشرفت ۳۰ درصدی طرح، پیش‌فروش واحدهای ان برای متقاضیان آغاز می شود.

طراحی این واحدها اقتباس یافته از بافت تاریخی شهر یزد است به طوری بلوکهای این طرح دارای حیاط مرکزی و رواق‌هایی است و در واحدهای آن سعی بر این است از نور طبیعی برای روشنایی و از بادهای غالب در جهت خنک‌سازی واحدها بهره گرفته شود.

ساخت مجتمع تجاری درمانی بلوار طالقانی به کارفرمایی شهرداری یزد

« محمدحسن عیوقی » مدیر این مجتمع به خبرنگاران گفت: این مجموعه بالغ بر ۳۸ هزار مترمربع زیربنا دارد که در هشت طبقه شامل سه طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و چهار طبقه ساختمان پزشکان در حال ساخت است و دارای تمام امکانات درمانی اعم از مطبهای پزشکان، کلینیک، آزمایشگاه، رادیولوژی و بخش‌های مختلف درمانی است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این طرح از حدود چهار سال گذشته افزود: وقفه در اجرای این طرح به دلیل تغییر سرمایه گذار، تغییر سازه و مشکلات قضایی بوده که از یک سال پیش مجدداً فعالیت آن آغاز شده است.

عیوقی میزان سرمایه گذاری برای این طرح را ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه این ساختمان در مرکز شهر ساخته می شود سه طبقه آن برای پارکینگ در نظر گرفته شده است.

« سید محمد یزدانی» سرمایه‌گذار طرح مذکور با اعلام  سرمایه‌گذاری اولیه‌ این طرح به مبلغ  ۶۹ میلیارد تومان در مورد مشکلات پارکینگ این مجموعه گفت: تامین پارکینگ عمومی جزو تعهدات طرح نیست ولی اگر شهرداری همراهی کند، پارکینگ مجموعه را در اختیار عموم مراجعان قرار خواهیم داد.

وی با گلایه ضمنی از بعضی از مسئولین سابق ، برخی از مشکلات مانند ترافیک بلوار طالقانی را  جزو مشکلات حاکمیتی دانست که ارتباطی با سرمایه گذار ندارد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 بازدید میدانی خبرنگاران از طرحهای مشارکتی شهرداری یزد ، محمد رضا پاکدل  رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری یزد ، کریمی نماینده سرمایه گذاری  منصور بی‌شمار» شرکت مجری ، محمدحسن عیوقی » مدیر مجتمع تجاری درمانی بلوار طالقانی ، سید محمد یزدانی» سرمایه‌گذار طرح

https://www.asianews.ir/u/8py
اخبار مرتبط
یزد _ مدیر منطقه دو شهردار گفت: به منظور زیباسازی فضای شهری، عملیات بهسازی و بازسازی فاز اول پارک بزرگ شهر اتمام یافته است
یزد - شهردار با اشاره به اینکه بلوار شهیدان پارسائیان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: اجرای این مسیر بار ترافیکی برخی مسیرهای یزد به ویژه مسیرهای منتهی به میدان امام علی(ع) را کاهش می‌دهد
یزد - سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری از رصد هوشمند متکدیان در تقاطع های سطح شهر خبر داد
یزد - در نشستی با حضور شهردار یزد، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی استان و سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد هماهنگی های لازم در خصوص افزایش و اصلاح روشنایی معابر شهری انجام گرفت
یزد - مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان ‌در بازدید رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان از طرح های نهضت ملی مسکن شهر یزد، ضمن تاکید بر همکاری های مشترک، تصریح کرد: ۱۷۴ واحد مسکونی به زودی تحویل مردم شهرستان مهریز می‌شود
یزد - شهردار یزد جهانی گفت : بدنبال وقوع سیل اردیبهشت و مردادماه سال قبل ، شهرداری یزد اقدامات خود در راستای مرمت بندهای خاکی و اجرای طرح های تکمیلی به منظور مهار سرریز این سدها و ایمن سازی شهر در برابر سیلاب را آغاز کرد
یزد - رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری در بازدید تور رسانه ای اصحاب رسانه بشرح فعالیت های سایت تفکیک و دفن زباله، کارخانه کمپوست، کمپ سگ های بی پناه و باسکول سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد پرداخت
پیام مهندس محی الدینی شهردار شهر میراث جهانی یزد در پی حادثه تروریستی و شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حرم شاهچراغ (ع) در شهر شیراز؛
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید