صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۹
کد خبر: 12867
گزارشگر: 213
۱۴۱۲
۰
۰
۱
توضیحات مقام مسئول درباره ویروس جدید

شیوع آبله میمونی در مدارس؟

شیوع آبله میمونی در مدارس؟
اخیرا اخباری مبنی بر شیوع ویروس آبله میمون به دنبال ایجاد پاره ای بثورات پوستی در برخی دانش آموزان خبر ساز شده بود که یک مقام مسئول در این باره توضیحاتی داد.

به گزارش آسیانیوز، رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، شیوع آبله میمونی و سرخک در مدارس را شایعه دانست و گفت: بثورات پوستی که در تعداد قلیلی از دانش‌آموزان مشاهده شده مربوط به بیماری "دست، پا و دهان" است و جای نگرانی وجود ندارد.

--------------------------

بیشتر بخوانید

آماده‌باش سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با شیوع عمدی «آبله میمون»/احتمال سرایت بیماری از طریق «روابط جنسی»
-------------------------------------------------

آبله میمونی و سرخک در مدارس، شایعه یا واقعیت؟
به نقل از ایسنا، رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، شیوع آبله میمونی و سرخک در مدارس را شایعه دانست و گفت: بثورات پوستی که در تعداد قلیلی از دانش آموزان مشاهده شده مربوط به بیماری "دست، پا و دهان" است و جای نگرانی وجود ندارد.

دکتر ابراهیم شکیبا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در برخی مدارس ابتدایی استان تعداد قلیلی از دانش آموزان مبتلا به بثورات پوستی در دست، پا و یا دهان خود شده‌اند، گفت: این بیماری یک بیماری جدید نیست و سالیان سال است که وجود داشته و جای نگرانی نیست.

شکیبا افزود: این بیماری با نام HFMD که به بیماری "دست، پا و دهان" شناخته می‌شود یک بیماری ویروسی خود محدود شونده است که طول دوره آن یک هفته تا ۱۰ روز بوده و خودبه خود هم درمان می‌شود.

وی با رد برخی شایعات مطرح شده در خصوص این بیماری و اشتباه گرفتن آن با آبله میمونی و سرخک، عنوان کرد: براساس بررسی متخصصین و آزمایشات صورت گرفته، این بیماریها به هیچ وجه دیده نشده و شیوع آنها شایعه‌ای بیش نیست. این بثورات پوستی همان بیماری "دست، پا و دهان" است که در گذشته هم وجود داشته و جای نگرانی وجود ندارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به والدین توصیه کرد چنانچه فرزندانشان به این بیماری مبتلا شده و دارای این علائم(بثورات پوستی) بودند، از فرستادن آنها به مدرسه خودداری کنند، زیرا این بیماری قدرت سرایت بالایی دارد و از طریق ترشحات بذاق به دیگران منتقل می‌شود.

شکیبا افزود: با مدیران آموزش و پرورش هم هماهنگ شده که با دانش آموزان بیمار همکاری داشته و برای آنها غیبت لحاظ نکنند./


https://www.asianews.ir/u/8y2
اخبار مرتبط
در حالی که احتمال شیوع آبله میمون در ایران دور از انتظار نیست مقام ارشد جهانی بهداشت گفت: شیوع آبله میمون ناشی از تماس جنسی است و این بیماری مانند عفونت‌های مقاربتی در حال گسترش است.
«آبله میمون» یک بیماری خود محدود شونده است که علائم آن بین ۲ تا ۴ هفته طول می کشد و اخیرا به خارج از آفریقا شیوع پیدا کرده است؛ این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی در صورت بروز مجدد آن از طریق مکانیسم‌های طبیعی، آزمایشگاهی یا انتشار عمدی، در حالت آماده‌باش قرار دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید