صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۶
کد خبر: 13275
گزارشگر: 2
۲۰۲۴
۰
۰
۲
خانه تکانی

قبل از عید چه کارهایی انجام دهیم؟

قبل از عید چه کارهایی انجام دهیم؟
همه ما طی سال‌ها حجم زیاد انجام کارهای مختلف قبل از عید را تجربه کرده‌ایم. از خانه تکانی گرفته تا پایان دادن به بسیاری از کارهای عقب مانده کاری و شخصی. برای اینکه بتوانید با دغدغه کمتر کارهای قبل از عید را انجام دهید در ادامه همراه ما باشید تا با اطلاع از ترفند‌های کاربردی بتوانید سال جدید را با خیالی راحت‌تر آغاز کنید و کار عقب افتاده‌ای نداشته باشید.

اولویت بندی کارها

 

اولین مرحله‌ای که باید پیش از انجام هر کاری انجام دهید. تهیه یک لیست از کارهای دارای اولویت‌ است. باید مشخص کنید ابتدا می‌خواهید کارهای شخصی‌تان را انجام دهید یا به امور خانه مانند خانه تکانی و تعمیرات بپردازید. با مشخص کردن لیست اولویت‌ها کمتر دچار سردرگمی خواهید شد و می‌توانید مدیریت زمان را بهتر انجام دهید.
تهیه لیست اولویت‌ها از دوباره کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند. در این لیست می‌توانید خانه تکانی، تغییر دکوراسیون، تعمیرات منزل، انجام کارهای اداری، بهداشت شخصی و ... را قرار دهید و زمان بندی هر کدام را مشخص کنید و اگر انجام این کارهای نیازمند رزرو کردن نوبت هستند، از قبل برای آنها برنامه ریزی کنید.

 

لیست کارهای ضروری قبل از عید نباید آنها را فراموش کنید

 

با توجه به برنامه‌هایی که در زندگی خود دارید، می‌توانید کارهایی را که در ادامه بیان می‌کنیم در لیست کارهای پیش از عید خود قرار دهید. حواستان باشد مهم حال خوب شماست و نباید با اضافه کردن کارهای غیر ضروری باعث وارد کردن اضطراب و خستگی بیش از حد به خود شوید:

 

خانه تکانی و نظافت ساختمان

 

هنگام خانه تکانی علاوه بر تمیز کردن منزل و وسایل آن، تمیز کردن ساختمان را نیز در نظر داشته باشید. علاوه بر تمیز کردن خانه و زدودن گرد‌و‌غبار از آن بهتر در صورت شاغل بودن، تمیز کردن محیط کارتان را نیز در برنامه قرار دهید و علاوه بر تمیز کردن میز و محیط اطرافتان در محل کار، مرتب کردن اسناد و همچنین ساماندهی وظایف محوله را نیز درنظر داشته باشید.

لیست کارهایی که قبل عید باید انجام دهیم

. تهیه لیستی از لوازم موردنیاز سفره هفت سین

 

اگر اهل سبز کردن سبزه سفره هفت سین در خانه هستید، زمان موردنیاز برای رشد سبزه را با توجه به نوع بذرتان در نظر بگیرید. برای تهیه سایر لوازم سفره هفت سین نیز می‌توانید از بازسازی لوازم غیرضروری با چاشنی خلاقیت استفاده کنید تا بتوانید مدیریت بهتری در هزینه‌ها داشته باشید.

 

تهیه عیدی برای اعضای خانواده

 

عیدی دادن که یکی از رسوم هیجان انگیز ایرانیان است می‌تواند شامل هدایای نقدی،کارت پستال و تخم مرغ رنگی یا یک یادگاری ساخته شده از وسایل موجود در خانه باشد.

 

خریدن مواد غذایی و وسایل پذیرایی

 

تهیه میوه‌ و شیرینی، آجیل یا مواد غذایی برای پذیرایی در صورتی که در ایام عید میزبان هستید، از جمله کارهایی است که قبل از عید نباید فراموش کنید.

 

در صورتی که قصد سفر دارید، برنامه ریزی برای سفر و مهیا کردن لوازم ضروری

 

رزرو هتل یا اقامتگاه، تهیه بلیط در صورت لزوم، مهیا کردن لوازم خوراکی و پوشاک موردنیاز با توجه مقصد، از مواردی است که باید برای آنها برنامه ریزی کنید.

 

مشخص کردن امور مالی

 

بهتر از پیش از عید درآمد و مخارج خود را ارزیابی کنید تا با هدف و برنامه ریزی سال جدید را آغاز کنید و در صورت داشتن بدهی آنها را پرداخت کنید. از سوی دیگر با داشتن دید روشن مالی بهتر می‌توانید برای سال آینده اهدافتان را مشخص کنید.

 

قبل از عید چه تعمیراتی انجام دهیم؟

 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلیل مشغله بسیاری از کارهای تعمیراتی خود را به پایان سال موکول کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که تعمیرکاران حرفه‌ای در پایان سال حجم کاری بالایی دارند و وقت گرفتن از آنها بسیار مشکل است. در ادامه لیستی از مواردی که باید قبل از عید برای تعمیرات آنها اقدام کنید را بیان می‌کنیم، در صورت نیاز برای سفارش خدمات تعمیرات آنلاین می توانید به سایت https://a4baz.com مراجعه کنید.

 

. بررسی سیستم روشنایی

 

از آنجایی که بیشتر خانواده‌های ایرانی ایام عید را به دید و بازدید می‌گذارانند، باید از سالم بودن سیستم روشنایی خود مطمئن باشید. چه جزو افرادی هستید که بیشتر ایام عید را به مسافرت می‌روید چه میزبان، باید قبل از عید از سالم بودن سیستم روشنایی مانند سالم بودن لامپ‌ها، لوستر، کلید و پریز و ... مطمئن باشید.

 

بررسی لوله‌کشی آب

 

یکی دیگر از مواردی که باید در تعمیرات خانه در نظر داشته باشید، لوله کشی ساختمان اعم از بررسی نشتی لوله‎ها، رفع کمبود فشار آب و بررسی شیرآلات و ... است. از آنجایی که ممکن است زمان زیادی را در منزل نباشید، حتماً بررسی انشعابات آب را در نظر داشته باشید.

 

چک کردن وضعیت در و پنجره

 

در چک کردن وضعیت در و پنجره باید وضعیت شیشه‌ها، دستگیره‌های داخل خانه و همچنین وضعیت کره‌کره برقی پارکینگ ساختمان، درب اتوماتیک یا درب ضد سرقت را نیز بررسی کنید. در صورت مشاهده خرابی حتماً قبل از عید برای تعمیر این موارد توسط کارشناسان مطمئن اقدام کنید.

لیست مواردی که قبل عید باید تعمیر کنیم

. تعمیر سیستم گرمایشی و سرمایشی

 

درست است که با آمدن بهار از سرمای هوا کاسته می‌شود و نیاز به سیستم گرمایشی به مرور کم می‌شود با این حال باید یادآور شویم که تعمیرات این موارد مانند رفع ایراد پکیج، آبگرمکن، شوفاژ و بخاری را نیز باید در نظر داشته باشید تا سال آینده با دردسر کمتری بتوانید از سیستم گرمایشی بهره ببرید. از طرفی به آبگرمکن و پکیج در تمام طول سال نیاز دارید، در نتیجه بهتر است سرویس دوره‌ای آنها را در برنامه خود بگنجانید.
از سوی دیگر سرویس و تعمیر سیستم‌های سرمایشی مانند کولر آبی و گازی را نیز نباید فراموش کرد. در بعضی از مناطق ایران با شروع فصل بهار شاهد گرم شدن هوا هستیم، در نتیجه باید تعمیر این قبیل وسایل را نیز در برنامه خود قرار دهید.

 

بررسی سیستم های امنیتی

 

اگر نسبت به امنیت خانه خود حساس هستید باید برای نصب یا تعمیر سیستم‌های امنیتی مانند دوربین مداربسته یا دزدگیر نیز اقدام کنید و این موارد جزو کارهایی است که پیش از عید نباید از آن غافل شوید.

 

تغییر دکوراسیون ساختمان

 

تغییر دکوراسیون از جمله کارهایی است که می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی را در محیط خانه و حال خوش افراد ایجاد کند. بازسازی ساختمان، نقاشی ، نصب کردن کاغذ دیواری، تغییر کابینت‌ها، نصب یا تعویض پارکت و ... از جمله مواردی هستند که نیاز به تعمیرات اساسی و وقت گیر دارند. اما با تعویض مبلمان، افزودن گل و گیاه به محیط خانه و بسیاری از موارد دیگر با توجه به بودجه و هدفتان نیز می‌توانید حال تازه‌ای به خانه خود ببخشید.

در این بخش مهم‌ترین مواردی که باید قبل از عید نسبت به تعمیر آنها اقدام کنید را مطرح کردیم، یکی از سایت‌های خارجی مشهور در زمینه انجام تعمیرات سایت https://www.homeadvisor.com است، برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید روی لینک کلیک کنید.
شما چه کارهایی را قبل از عید انجام می‌دهید؟ به کدام موارد در این مقاله اشاره نشده‌ است آنها را با ما در میان بگذارید.

https://www.asianews.ir/u/995
اخبار مرتبط
در حالی هنگامه به پایان رسیدن قرن سیزدهم هجری خورشیدی و ورود به قرن چهاردهم تاریخ اساطیری ایران، زمین به مقطعی به یادماندنی از مستندترین گاهشماره تاریخ بشری رسیده که کهن ترین سند نوروز به نکته ضروری درباره هفت سین اشاره داشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید