صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۳
کد خبر: 13515
گزارشگر: 306
۴۰۶
۰
۰
۱
قائم‌ مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یزد

به تاریخ هفت هزار ساله خود می‌بالیم / کار رسانه حرکت بر روی میدان مین است/ جامعه بشریت به شهر یزد افتخار می‌کنند

به تاریخ هفت هزار ساله خود می‌بالیم / کار رسانه حرکت بر روی میدان مین است/ جامعه بشریت به شهر یزد افتخار می‌کنند
یزد - قائم‌ مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : اگر به تاریخ هفت هزار ساله خود می‌بالیم مرهون تلاش‌های این مردان و زنان بزرگ در عرصه میراث‌فرهنگی است

آسیانیوز / یزد ؛ « علی دارابی » در مراسم آغاز بکار نخستین جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث ‌فرهنگی که در محل تالار فرهنگ یزد برگزار گردید با اشاره به اینکه ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی را باید با کمک اصحاب هنر به مردم معرفی کنیم و هنر مهمترین ابزار در این زمینه است خاطرنشان کرد : برگزاری این جشنواره برای آن است که اصحاب میراث فرهنگی و هنرمندان و رسانه بتوانند با هم افزایی همدیگر سواد میراثی جامعه را افزایش دهند.

قائم‌ مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت : جامعه‌ای می‌تواند میراث‌تمدنی خود را به دنیا نشان دهد که هنرمندان آن کشور آنها را به تصویر بکشند و روایتگری کنند.

وی تصریح کرد: اگر روایتگری و خوانشی صورت می گیرد مدیون تلاش رسانه‌هاست؛ کار رسانه حرکت بر روی میدان مین است و بسیار گرانقدر و اثرگذار است.

دارابی ادامه داد: شهر جهانی یزد تنها متعلق به کشورمان نیست بلکه متعلق به جامعه جهانی است جامعه بشریت به شهر یزد افتخار می‌کنند و دارالعباده و دارالعلم شهر قنوت و قنات است و تصریح کرد: یزد دائره المعارفی از میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس است و همه مولفه‌ها را برای برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دارد.

قائم‌ مقام وزیر اضافه کرد: ظرفیت های میراث فرهنگی را باید به اصحاب هنر معرفی کنیم تا سینما به کمک بیاید.
دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چین و ایران جزو نخستین تمدن هایی بودند که در کره زمین ایجاد شد افزود : در این زمینه هویت واحد داریم، هویت ایرانی و اسلامی دو قطبی نیست این پیوستی است که در طول تاریخ ادامه پیدا کرده است و ما باید میراث گذشتگان را حفظ کنیم و آنقدر از میراث‌فرهنگی سخن بگوییم تا تبدیل به فرهنگ در جامعه شود.

قائم‌ مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از استاندار یزد که فردی جهادی، مومن و انقلابی است برای همکاری در برگزاری جشنواره تشکر کرد و گفت : راه اندازی خط هوایی یزد اتفاق مهمی برای گردشکری است که موجب توسعه حمل و نقل که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه گردشگری است می‌شود.

گفتنی اینکه : در این جشنواره که در بخش های رادیویی، سینمایی، تلویزیونی، سینما و فضای مجازی برگزار می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد جمعی از هنرمندان شاخص کشور، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، فعالین حوزه فرهنگ و هنر، فعالان گردشگری و صنایع‌دستی، معتمدین محلات و متولیان بافت تاریخی یزد حضور دارند و مجموعا ۲ هزار و ۹۲۵ اثر به بخش های مختلف جشنواره واصل شده است که از این تعداد ۵۵۰  اثر به مرحله داوری راه یافتند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

به تاریخ هفت هزار ساله خود می‌بالیم / کار رسانه حرکت بر روی میدان مین است/ جامعه بشریت به شهر یزد افتخار می‌کنند ، علی دارابی قائم‌ مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 

https://www.asianews.ir/u/9ft
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید