صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۵:۲۸
کد خبر: 13680
گزارشگر: 213
۱۷۶۵
۰
۰
۲
به دنبال نوسانات قیمت دلار

ریزش قیمت ارز واقعی است؟/کارشناسان می گویند دلار گران تر خواهد شد!

ریزش قیمت ارز واقعی است؟/کارشناسان می گویند دلار گران تر خواهد شد!
در حالی که در بازار غیررسمی ارز و در محدوده سبزه میدان و فردوسی تهران، نرخ دلار نسبت به روز قبل حدود یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت، ولی برخی کارشناسان بازار معتقدند قیمت دلار متاثر از نقدینگی و تورم داخلی، در مسیر صعودی بیشتر قرار خواهد گرفت.

به گزارش آسیانیوز، بازار غیررسمی ارز که در روزهای اخیر روند نزولی خود را شروع کرده بود، امروز نیز به این روند ادامه داد تا جایی که نرخ دلار در این بازار به ۵۶ هزار تومان کاهش یافت و قیمت سکه نیز در آستانه سقوط به کانال ۳۰ میلیون تومانی قرار گرفت.

بازار ارز در روزها و هفته‌های اخیر رکوردهای جدید قیمتی را ثبت و افزایش یکباره قیمت‌ها را تجربه کرد. در حالی که در روزهای پایانی هفته قبل، تلاش سفته‌بازان و دلالان برای ایجاد فضای هیجانی در بازار ارز به بزرگ‌تر شدن حباب نرخ ارز به ویژه دلار منجر شده بود، با آغاز روز یکشنبه هفته جاری، ترمز این روند کشیده شد و بهای دلار غیررسمی از کانال ۶۰ هزار تومانی در فضای مجازی به ارقام بسیار پایین‌تر سقوط کرد.


 به گزارش همشهری آنلاین، روند کاهش قیمت ارز امروز هم تداوم داشته به طوری که در بازار غیررسمی ارز و در محدوده سبزه میدان و خیابان فردوسی تهران، نرخ دلار نسبت به روز قبل حدود یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت. این در حالی است که نگاهی به کانال‌های فردایی ارز در فضای مجازی نیز خبر از افت نرخ دلار به کف کانال ۵۶ هزار تومان دارد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در بازار غیررسمی ارز، معامله‌گران و دلالان یا تمایلی به خرید ارز ندارند و یا در تعیین نرخ معامله دچار سردرگمی شده‌اند و بین نرخ ۵۵ تا ۵۷ هزار تومان، قیمت‌های متفاوتی به متقاضیان خرید اعلام می‌کنند.

نوسانات و افزایش هفته های اخیر نرخ دلار، تناسبی با نوسانات حقیقی اقتصاد و تراز ارزی کشور نداشت از همین رو بسیاری از کارشناسان و متخصصان بر این باور بودند که نرخ‌های اعلامی در فضای مجازی مبتنی بر واقعیت های اقتصاد نبوده است و به زودی دچار کاهش می‌شود.

روند نزولی بازار ارز از ۲ روز گذشته شروع شد و امروز با ادامه این روند، نرخ هر دلار به ۵۶ هزار تومان کاهش یافت.

--------------

بیشتر بخوانید

شرایط جدید خرید دلار چیست؟/توقف فروش با کارت ملی

--------------------------

افت ۱.۵ میلیون تومانی قیمت سکه


همچنین بازار سکه و طلا نیز روند کاهشی را تجربه کرد به طوری که قیمت هر قطعه سکه امروز با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۱ میلیون تومان رسید و در آستانه سقوط به کانال ۳۰ میلیون تومانی قرار گرفت.

این در حالی است که به اعتقاد اغلب کارشناسان افتصادی، با بالا گرفتن تنش‌های سیاسی در عرصه بین‌المللی علیه ایران، بازارهای مالی و سرمایه‌ای در تب و تاب روند افزایشی و تردید معامله‌گران قرار گرفته است. در حال حاضر ایران در تنگنای مسائل بین‌المللی و تورم‌های داخلی گرفتار شده است.

با توجه به روزهای پایانی سال برای بازار سرمایه که همسو با سیاست‌های بین المللی است، رشد شارپی را می‌توان متصور بود. برخی کارشناسان بازار نیز معتقدند قیمت دلار متاثر از نقدینگی و تورم داخلی، در مسیر صعودی قرار گرفته است./


https://www.asianews.ir/u/9kd
اخبار مرتبط
در این مطلب به بررسی تفاوت قیمت تتر و دلار می پردازیم.
سعید آگشته، کارشناس مسائل اقتصادی نوشت: اینکه اساسا چرا ارزش پول ملی پایین می آید و دوم افزایش قیمت دلار و نرخ ارز چرا اتفاق می افتد و تا کجا می تواند ادامه داشته باشد و مردم باید چه کنند، توضیحات قابل توجهی لازم دارد.
درحالی که از ابتدای هفته فروش ارز با کارت ملی متوقف شده بود از صبح امروز با مجوز بانک مرکزی، صرافی ها به هر فرد 5000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مردم می فروشند.
براساس گزارش ها اقدامات تحریمی اروپا مدعی است که علیه افرادی در ایران انجام گرفته است که در تولید پهپادها و قطعات [نظامی] در حمایت از ارتش روسیه نقش داشته‌اند.
طبق تصمیم جدید بانک‌مرکزی؛ ارز مسافرتی طی مراحلی در پشت گیت فرودگاه‌ها به مسافران تحویل داده خواهد شد.
در پی راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، این مرکز ۶۳ سرفصل مصارف ارزی- خدماتی را منتشر کرد که متقاضی براساس آن مجاز به خرید ارز خواهد بود.
با راه اندازی مرکز مبادله طلا و ارز ایران از امروز، پرداخت ارز سهمیه‌ای با کارت ملی متوقف شد و با مراحلی انجام می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید