صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۱
کد خبر: 13825
گزارشگر: 2
۷۲۰
۰
۰
۲
ساخت ویلای شخصی

طراحی ویلا در شمال با بروزترین متریال ها

طراحی ویلا در شمال با بروزترین متریال ها
وقت گذراندن در یک مکان برون شهری می تواند، می تواند شما را از دغدغه های روزانه دور کند، از این رو امروزه بسیاری از مردم در صدد خرید یا ساخت ویلای شخصی خود هستند؛ از سوی دیگر یکی از بهترین سرمایه گذاری ها که می تواند نقدینه شما را چندین برابر کند، ساخت ویلاهای لوکس است. از این رو در این بخش به برخی از بروزترین متریال های حال حاضر صنعت معماری خواهیم پرداخت با همراه باشید.

اگر به دنبال بالا بردن سرمایه خود هستید، بهتر است استفاده از متریال های لوکس و جدید را از یاد نبرید!

امروزه استفاده از متریال های شیشه ای در طراحی ویلا در شمال زیاد به چشم می آید، از این رو می توان پرکاربردترین متریال در صنعت ساختمان سازی را به مصالح شیشه ای اختصاص داد، با این حال آشنایی با نحوه استفاده از این نوع متریال و کاربردهای آن می تواند در منحصر به فرد کردن ساختمان ویلایی شما سودمند باشد. از جمله کاربردهای متریال های شیشه ای در طراحی ویلا در شمال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

. نمای شیشه ای
. سقف شیشه ای
. نرده شیشه ای
. دیوار شیشه ای

هر یک از موارد زیر از تنوع زیادی برخوردار هستند، از این رو آشنایی با هر یک از کاربردهای شیشه می تواند در محدود کردن انتخاب شما و رسیدن به نتیجه ی عالی تر برای داشتن ویلای رویاهای شما سودمند باشد. همراه ما بمانید.

 

نمای شیشه ای

 

استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که به نمای ساختمان ویلایی شما می بخشد می تواند نور طبیعی را به فضاهای داخلی ساختمان شما نیز انتقال دهد.

نمای شیشه ای را می توان به دو روش نمای کرتین وال و نمای اسپایدر اجرا کرد. با این حال عموما در ساختمان های تجاری از نمای اسپایدر استفاد می شود و در طراحی ویلا در شمال بهترین روش استفاده از روش کرتین وال است. از این رو در این بخش بیشتر با نمای کرتین وال و مزایای استفاده از آن توضیح خواهیم داد.

 

نمای کرتین وال

 

نمای کرتین وال از جمله پرطرفدارترین انواع نماهای شیشه است که از تنوع بالایی برخوردار است و می تواند قدرت انتخاب کارفرمایان را تا حد زیادی بالا ببرد.
اجزای تشکیل دهنده نمای کرتین وال شامل پروفیل های آلومینیومی و شیشه است، به عبارتی پروفیل های آلومینیومی نقش نگهدارنده شیشه را ایفا می کنند. محبوب ترین انواع نمای کرتین وال را می توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد.

. نمای کرتین وال فیس کپ
در این نوع از روش های اجرای نمای کرتین وال کپ هایی (درپوش) بر روی سطح رویین نمای شیشه ای دیده خواهد شد. اجزای تشکیل دهنده نمای کرتین وال فیس کپ شامل شیشه، پروفیل های آلومینیومی (لامل)، پرشر پلیت (نگهدارنده شیشه بر روی پروفیل های آلومینیومی) و کپ (درپوش) می شود.

. نمای کرتین وال فریم لس
همانطور که می توان از نام این روش از اجرای نمای کرتین وال نیز متوجه شد، در نمای کرتین وال فریم لس سطح رویین نما یکپارچگی بیشتری دارد، چرا که برای اتصال شیشه به پروفیل های آلومینیومی زیرین (لامل) از چسب های سیلیکونی مخصوصی بجای پرشرپلیت و کپ استفاده می شود.

با این حال این نکته حائز اهمیت است که اجرای هر یک از روش های اجرایی نمای کرتین وال نیازمند نیروی مهندسی و محاسبات دقیق دارد، از این رو بهتر است قبل از اجرای نمای کرتین وال با شرکت های معتبر و واجد شرایط جلسات مشاوره ای را تنظیم کنید و بعد از آگاهی از نمونه پروژه های و سطح دانش آن شرکت در نصب این نوع از نمای شیشه ای اقدام به اجرای آن کنید.

نمای کرتین وال

سقف شیشه ای

 

اگر به دنبال بالا بردن ارزش اقتصادی ملک خود هستید، بهتر است استفاده از سقف شیشه ای در طراحی ویلا در شمال خود را جدی بگیرید!

شاید در گذشته استفاده از متریال های شیشه ای در ساختمان ریسک بزرگی بود و ممکن بود سبب خسارت های جانی یا مالی شود، با این حال با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن مقاومت و دوام متریال های شیشه این امکان برای این نوع از مصالح به وجود آمد تا از ان ها در کاربری های متفاوت ساختمان همچون نمای ساختمان، سقف، نرده حفاظتی و دیوار های جدا کننده بتوان استفاده کرد.
با این حال این را در نظر داشته باشید که برای اجرای سقف شیشه ای حتما از شیشه های سکوریت لمینت به صورت دو جداره باید استفاده کرد، در غیر این صورت ممکن است شیشه از مقاومت کافی برخوردار نباشد.
سقف های شیشه ای را می توان به دو صورت ثابت و متحرک اجرا کرد، با این حال در اجرای سقف شیشه ای متحرک باید از موتورهایی استفاده کرد که متاسفانه ساخت این موتورها در ایران انجام نمی گیرد و باید از موتورهای وارداتی استفاده کرد. توجه داشته باشید که اجرای سقف شیشه ای نیز همانند نمای شیشه ای نیازمند نیروی مهندسی و دانش تخصصی دارد، چرا که در صورت ایجاد خطایی میلیمتری ممکن است خسارت های جبران نشدنی به وجود آید.

نرده شیشه ای

نرده شیشه ای

 

یکی دیگر از انواع کاربردهای متریال های شیشه ای در طراحی ویلا در شمال را می توان به نرده شیشه ای اختصاص داد؛ در گذشته استفاده از متریال هایی همچون سنگ، چوب، فلز و ..و در نرده های حفاظتی از محبوبیت بی بدیلی برخوردار بود، با این حال امروزه استفاده از متریال های شیشه ای در نرده های حفاظتی با استقبال زیادی روبرو شده است.
اجرای نرده های شیشه ای علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که فضای شما می بخشد، می تواند نور طبیعی را بدون سایه اندازی به فضای داخلی شما انتقال دهد و شعاع دید کاربران را در ویلا افزایش دهد. نصب نرده شیشه ای می تواند به روش های متفاوتی انجام گیرد، که از جمله محبوب ترین انواع نرده های شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد.

. نرده شیشه‌ای اکسپوز یا روکار
نرده شیشه‌ای توکار یا دفنی
نرده شیشه‌ای اسپیگات
نرده شیشه ای فیکس پوینت
نرده شیشه ای اسپیرال
نرده شیشه‌ای فریم لس

برای اطلاع از نحوه اجرا هر یک از روش های ذکر شده می توانید بر روی لینک های ذکر شده در سایت کلیک کنید و بیشتر در رابطه با هر یک از مبحث های ذکر شده اطلاعات کسب کنید، در عین حال می توانید با شماره های موجود در سایت تماس فرمایید و با کارشناسان ارشد این مجموعه به صورت رایگان زمان مشاوره داشته باشید.

 

دیوار های شیشه ای

 

اگر به دنبال تقسیم بندی فضا داخلی ساختمان خود بدون تخریب می گرید، به کارگیری دیوار های شیشه ای یا پارتیشن شیشه ای می تواند بهترین گزینه برای کاهش هزینه های اجرایی شما باشد.

یکی از مزایای اجرای پارتیشن شیشه ای قابلیت انتقال آن است، برای مثال تصور کنید که ملک شما به صورت استیجاری باشد، در اینصورت با اجرای پارتیشن شیشه ای قابلیت انتقال این نوع دیوارهای شیشه ای را از فضایی به فضای دیگر دارید و نیازی به پرداخت هزینه های گزاف اجرای دیوارهای سیمانی ندارید.
بر خلاف تصور عموم پارتیشن های شیشه ای علاوه بر آنکه می توانند شفاف باشند و راه مناسبی برای برقراری ارتباط در فضاهای داخلی باشند، می توانند به صورت رنگی نیز باشند، برای مثال تصور کنید برای اتاق جلسه خود به فکر اجرای پارتیشن شیشه ای افتاده اید، می توانید از شیشه های دو جداره استفاده کنید، تا عایق صوتی را برای فضای مورد نظر برقرار کنید.
از سوی دیگر می توانید از شیشه های هوشمند استفاده کنید، این نوع از شیشه ها می توانند به صورت اتوماتیک شیشه های را از شفاف به مات و برعکس تغییر دهند.

طراحی تخصصی ویلا در شمال

اجرا و طراحی ویلا در شمال را به چه شرکتی بسپاریم؟

 

امروزه طراحی و اجرای ویلا در شمال گسترش یافته و ممکن است هر شرکت یا فردی ادعای ساخت ویلایی بی نظیر را کند، با این حال نتیجه ی به دست آمده ممکن است با صحبت های اولیه شما مطابقت لازم و کافی را نداشته باشد، از این رو بهتر است، ساخت و طراحی ویلا در شمال را به شرکت های واجد صلاحیت بسپارید، تا بتوانند ساختمان ویلایی شما را نزدیک به خواسته های شما بسازنند.

شرکت نما دیزاین با بهره گیری از خبره ترین طراحان و مجریان توانسته مهر تاییدی بر گفته ی قبل که حاکی از طراحی و اجرای ویلای شما مطابق با خواسته و بودجه ی شما بود باشد.

روش کار نما دیزاین به این صورت است که بعد از تایید از طرح ویلای دلخواه شما، اقدام به طراحی نقشه های شاپ و سازه خواهد کرد، تا علاوه بر بالا بردن سرعت اجرایی بتوانند هزینه های پرتی مصالح را کاهش دهند، به همین دلیل است که بسیاری از کارفرمایان این مجموعه مهندسی رضایت صد در صدی بر روند طراحی و اجرای ویلا خود داشته اند.

برای اطلاع از نمونه پروژه ها و مشاوره رایگان با کارشناسان شرکت نما دیزاین کافیست همین حالا به سایت نما دیزاین https://nama.design/ مراجعه کنید، همچنین می توانید شماره خود را در صفحه ی تماس با ما با این مجموعه به اشتراک بگذارید تا در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.

https://www.asianews.ir/u/9oc
اخبار مرتبط
لواسان را می توان یکی از زیباترین منطقه های استان تهران دانست که دارای آب و هوایی بسیار مطلوب با طبیعتی زیبا می باشد . همین نکات ویژه و مثبت باعث گشته تا افراد زیادی تمایل به داشتن خانه و ویلایی در این منطقه داشته باشند تا بتوانند در ایام تعطیل و یا آخر هفته ها به این مکان با دوستان و آشنایان خود آمده و زمانی خوش را با یکدیگر بگذرانند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید