صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
کد خبر: 13864
گزارشگر: 2
۱۱۷۲
۰
۰
۳
اگر تا به حال به استانبول سفر نکرده‌اید؛

نکات مهمی که قبل از سفر به استانبول باید بدانید

نکات مهمی که قبل از سفر به استانبول باید بدانید
اگر شما هم قصد سفر به این شهر هیجان‌انگیز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این نکات مهم را که قبل از سفر به استانبول باید بدانید، مطالعه کنید.

نکاتی که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم، حاصل چالش‌های مسافرانی است که در سفر به استانبول تجربه کرده‌اند و تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار داده‌اند. اگر تا به حال به استانبول سفر نکرده‌اید یا حتی اگر چندین بار است که تجربه سفر به این شهر را دارید، با خواندن این نکات می‌توانید سفر بعدی خود را با آگاهی بیشتر تجربه کنید. قطعا می‌دانید که استانبول به عنوان یکی از شهرهای مهم ترکیه شناخته می‌شود که به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری بسیار، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. همسایگی این کشور با کشور ما ایران و وجود نزدیکی ‌فرهنگی باعث شده که این شهر به عنوان اولین مقصد سفرهای خارجی ما در کنار دبی و ایروان باشد. اگر شما هم قصد سفر به این شهر هیجان‌انگیز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این نکات مهم را که قبل از سفر به استانبول باید بدانید، مطالعه کنید.

 

به موقعیت هتل توجه کنید

 

اگر از تورهای استانبول استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از رزرو به موقعیت مکانی هتل توجه کنید. در صورتی که به دنبال سفری ارزان هستید، توصیه می‌شود از هتل‌ های نزدیک میدان تکسیم و خیابان استقلال صرف‌نظر کنید؛ مگر این‌که بخواهید به دنبال هتل ‌های ارزان اطراف میدان تکسیم مثل هتل فاکس استانبول باشید. معمولا هتل‌ های این منطقه به دلیل دسترسی به خیابان‌های اصلی، مراکز تجاری و جاذبه‌های گردشگری به نسبت هتل ‌های دیگر از قیمت بالاتری برخوردارند. اگر برای شما نزدیکی به این اماکن مهم است، بهترین انتخاب می‌تواند همان هتل‌های اطراف این میدان باشد.

 

به دنبال هتل‌ های اقتصادی استانبول باشید

 

فرقی نمی‌کند هدف شما از سفر به این شهر چیست، چه با هدف گردشگری به این شهر سفر کرده باشید چه با هدف کاری، می‌توانید با رزرو هتل ‌های اقتصادی استانبول به کاهش هزینه‌های سفر کمک کنید. برای رزرو هتل ‌های ارزانقیمت استانبول، پیشنهاد می‌کنیم هتل ‌های دورتر از مرکز شهر یا هاستل‌ های استانبول را رزرو کنید.

گفتنی است که اغلب گردشگران به استانبول می‌آیند تا شبانه‌روز در خیابان‌ها و جاذبه‌ های دیدنی استانبول قدم بزنند؛ بنابراین کمترین زمان خود را در هتل‌ها به سر می‌برند؛ از این رو با انتخاب یک اقامتگاه برای استراحت و چند ساعت خواب، می‌توانید هزینه باقی‌مانده را صرف بازدید از جاذبه‌ های بیشتر استانبول و همچنین خرید در این شهر کنید.
توجه داشته باشید که هتل ‌های نزدیک به میدان تکسیم و خیابان استقلال گرانتر هستند. با این حساب می‌توانید با کمی تحقیق و جست‌وجو در همین حوالی هم از هاستل ‌های اقتصادی استفاده کنید. این اقامتگاه‌ها شبیه خوابگاه‌های دانشجویی هستند که می‌توانید برای استراحت در آن‌ها یک تخت رزرو کرده و از امکانات مشترک آن با دیگر مسافران بهره‌مند شوید.

 

خرید بلیط ارزان هواپیما استانبول

 

شما در نهایت چند ساعت از سفر چند روزه را در مسیر رفت به این کشور و برگشت به کشور خودتان هستید؛ بنابراین می‌توانید با انتخاب هواپیماهای ارزانتر و بلیط‌ های اقتصادی، هزینه باقی مانده را صرف تفریح و مخارج دیگر سفر کنید. پیشنهاد ما به شما این است، برای این‌که بتوانید هزینه رفت و برگشت را کاهش دهید، از بلیط‌های رفت و برگشت همزمان به استانبول و همچنین بلیط‌ مستقیم به این شهر استفاده کنید؛ در این صورت می‌توانید هزینه قابل توجهی را ذخیره کنید.

 

در بهترین فصل به استانبول سفر کنید

 

یکی از مهمترین فاکتورهای سفر به استانبول، توجه به فصل گردشگری است. با وجود این‌که استانبول، در بهار و تابستان به دلیل ورود گردشگران می‌تواند بسیار شلوغ و گرانقیمت باشد، اما شما شانس این را دارید که در فستیوال‌های آن شرکت کنید و لذت ببرید؛ اما اگر می‌خواهید در این مورد نیز صرفه‌جویی اقتصادی داشته باشید، می‌توانید در فصل‌هایی که میزان گردشگر در شهر کم است، به استانبول سفر کنید.

هتل‌ ارزان در استانبول

فصل حراجی‌ها را از یاد نبرید

 

از آن‌جایی که سفر به استانبول می‌تواند هدف تجاری هم داشته باشد، بسیاری از افراد در کنار هدف توریستی خود، می‌خواهند اجناسی را برای فروش به کشور بیاورند؛ در این صورت سفر در فصل حراجی‌ها می‌تواند بسیار سودمند باشد. برای مثال در زمان بلک فرایدی که حراجی بزرگ در کشورهای خارجی است، می‌توانید به استانبول سفر کرده و خریدی پر سود داشته باشید.

رستوران های ارزان قیمت

به دنبال تفریحات ارزان استانبول باشید

 

در استانبول می‌توانید جاذبه‌های گردشگری بسیاری را پیدا کنید که یا هزینه ورودی نیاز ندارند یا در صورت نیاز، قیمت آن‌ها بسیار کم است. برای گردشگری در این شهر می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل مترو اتوبوس استفاده کنید.
علاوه بر این، می‌توانید با انتخاب رستوران‌های ارزان‌قیمت به کاهش هزینه‌های خورد و خوراک نیز کمک کنید. برای مثال می‌توانید از لوکانتا استفاده کنید. لوکانتا در واقع فضایی است که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معقول از غذاهای سلف سرویس استفاده کنید.
برای کاهش هزینه‌های خرید نیز می‌توانید به مراکز خرید ارزان و بازارهای ارزان استانبول بروید. توجه داشته باشید که این نکات به شما کمک می‌کند با هزینه‌ کم، سفر خوبی داشته باشید.

 

رزرو متنوع ترین هتل های استانبول در فلای تودی

 

در این مطلب نکات مهمی که پیش از سفر به استانبول باید بدانید را با شما به اشتراک گذاشتیم. برای رزرو هتل های استانبول با مناسب‌ترین قیمت فقط باید وارد سایت فلای تودی شوید و به بخش رزرو هتل خارجی بروید. با ورود اطلاعات ضروری مانند مقصد، تاریخ ورود و خروج و همچنین تعداد نفرات و اتاق ها، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تمام هتل های در دسترس در تاریخ سفرتان نمایش داده می‌شود. با مقایسه قیمت و امکانات هتل ها می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه بلافاصله واچر خود را دریافت کنید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی کاربران خود است.

https://www.asianews.ir/u/9pf
اخبار مرتبط
بنیامین رضایی، جهانگرد جوان ایرانی که در دنیای مجازی با نام «بنیامین مارکو» شناخته می‌شود، تا کنون به بیش از ۵۷ کشور در ۴ قاره مختلف مسافرت کرده و آنچه که به چشم دیده، در قالب سفرنامه‌ و چند کتاب به چاپ رساند؛ تحصیلات او در رشته گردشگری است و به دلیل علاقه‌مندی فراوانش به جهان گردی سفرهای زیادی را تجربه کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید