صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
کد خبر: 14017
گزارشگر: 213
۸۳۰
۰
۰
۰
واکنش ایالات متحده:

خط و نشان مقام امنیتی کاخ سفید: حمله به پایگاه های آمریکایی را پاسخ خواهیم داد!

خط و نشان مقام امنیتی کاخ سفید: حمله به پایگاه های آمریکایی را پاسخ خواهیم داد!
مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: آمریکا پاسخ حمله به پایگاه‌هایش در عراق و روسیه را خواهد داد.

به گزارش آسیانیوز، سخنگو و هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: آمریکا در صورت وقوع حمله به پایگاه‌هایش در هر زمان و هر طور که مناسب ببیند، پاسخ خواهد داد.

به نقل از روسیا الیوم، جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه خود گفت، کشورش به طور لازم به هرگونه هدف‌گیری تاسیسات آمریکایی در سوریه و عراق که توسط گروه‌های مسلح انجام می‌شود، پاسخ خواهد داد.

او تصریح کرد: آمریکا در صورت وقوع هر گونه حمله به پایگاه‌هایش در هر زمان و هر طور که مناسب ببیند، پاسخ خواهد داد.

منابع روز شنبه گفته بودند، دو میدان نفتی «عمر» و میدان گازی «کونیکو» و اطراف آن در معرض حملات راکتی قرار گرفت؛ جایی که نیروهای آمریکایی در استان دیرالزور در شرق سوریه در آنجا مستقر هستند.

روز جمعه نیز لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، پهپادی که پنج‌شنبه تاسیساتی در پایگاه ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا را در شمال شرق سوریه هدف گرفت به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر انجامید.(ایسنا)

این در حالی است که خبرگزاری رویترز روز چهارم فروردین به نقل از پنتاگون در خصوص حمله به پایگاه های مقاومت گزارش داد: این حملات هوایی به سوریه در پاسخ به زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله گذشته صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فرماندهی مرکزی ارتش این کشور حملات هوایی به تأسیساتی انجام داده که به ادعای این نهاد توسط گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران (گروه‌های مقاومت) در شرق دیرالزور مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

پنتاگون گفت که این حمله به دنبال کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر از نظامیان آمریکایی صورت می گیرد که توسط یکی از گروه‌ها به پایگاه ائتلاف بین المللی ضد داعش در نزدیکی الحسکه در شرق سوریه انجام گرفته بود./

https://www.asianews.ir/u/9tl
اخبار مرتبط
دولت کانادا به بهانه مسائل حقوق بشری و تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک، هشت فرد و ۲ نهاد حقوقی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های جدید این کشور ایران قرار داد.
یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در استان بابِل عراق هدف حمله و انفجار بمب قرار گرفت.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: برجام از دستور کار آمریکا خارج شده است ما دیپلماسی را خواستار بودیم ولی ایران جدیت نشان نداد.
در حالی که جو بایدن در پیام نوروزی امسال خود سعی داشت از اعتراضات اخیر در ایران حمایت کند، رئیس جمهور کانادا نیز پیام تبریک خود را برای ایرانی ها منتشر کرد.
دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای ولادیمیر پوتین به دلیل جرائم جنگی حکم بازداشت صادر شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: برجام در دستور کار نیست و آنچه در اولویت است، همکاری با متحدان اروپایی و خاورمیانه برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و اعمال فشار بیشتر بر ایران است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: واقعیت این است که سه آمریکایی هنوز در پشت میله‌های زندان به سر می‌برند و ایرانی‌ها حاضر به مبادله نشده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید