صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۱
کد خبر: 1405
گزارشگر: 2
۱۱۵۰
۰
۰
۱
عکس‌العمل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی؛

جمهوری اسلامی پیشنهاد ایالات متحده برای کمک به مردم ایران را بازی نامید!

جمهوری اسلامی پیشنهاد ایالات متحده برای کمک به مردم ایران را بازی نامید!
پاسخ جمهوری اسلامی به پیشنهاد کمک آمریکا: «ادعایی مضحک و بازی سیاسی‌روانی»

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که روز جمعه ۹ اسفند در نشستی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان درباره سیاست‌های دولت در برابر ایران و عراق سخن می‌گفت، در پاسخ به «آن وگنر» عضو مجلس نمایندگان از ایالت میزوری گفت: کاری که بتوانیم برای کمک‌های نوع‌دوستانه به مردم ایران خواهیم کرد تا بتوانیم وضعیت بهداشتی آنها را بهبود ببخشیم.
در بخش دیگری از این نشست آقای پمپئو درباره تحریم‌های ایران و کمک‌های انسان‌دوستانه گفت که ما به جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کمک دادیم. برای سایر کشورهای جهان و منطقه روشن کردیم که ایالات متحده از این کمک‌های بشر دوستانه برای مبارزه با ویروس کرونا در ایران حمایت می‌کند.
همچنین برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در مورد کمک‌ ایالات متحده به ایران با توجه به ویروس کورونا گفت: ما به دنبال راه‌هایی هستیم که می‌توانیم کمک کنیم ولی باید به یاد داشته باشید مسئولیت اصلی رژیم، این است که به فکر مردم ایران باشد.
برایان هوک روز جمعه نهم اسفند و در مراسم صرف صبحانه در المانیتور در واشنگتن گفت: ما راهی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از راه سوئیس را راه انداخته‌ایم که فعال است.
اما وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به این پیشنهاد کمک ساعاتی بعد آن را «ادعایی مضحک و یک بازی سیاسی‌روانی» نامید.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ادعای کمک به ایران برای مقابله با کرونا از سوی کشوری که با تروریسم اقتصادی خود باعث فشارهای گسترده بر مردم ایران شده و حتی راه خرید دارو و تجهیزات پزشکی را مسدود کرده است، ادعایی مضحک و یک بازی سیاسی - روانی است.»
در مقابل در بیانیه آمریکا مشخصا قید شده است که «کمک‌هایی که با هدف رفع رنج و عذاب مردم اهدا می‌شود از جمله اهدای دارو از تحریم‌های آمریکا معاف است».

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/17g
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید