صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۰
کد خبر: 14080
گزارشگر: 2
۴۳۸
۰
۰
۱
انواع مخازن استیل

مخزن استیل | انواع، کاربردها و ویژگی ها

مخزن استیل | انواع، کاربردها و ویژگی ها
مخزن استیل چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و قیمت آن به فاکتورهایی وابسته است؟ همه را در مقاله زیر مرور کنید.

اگر میخواهید مایعات را در جای امن نگه دارید تا انتهای این مقاله با ما باشید. در صنعت انواع مخزن وجود دارد که مخزن استیل یکی از کاربردی ترین مخازن در صنعت است. مخزنی که مایعات را نگهداری می کند و از فاسد شدن آنها جلوگیری می کند.
مخازن استیل در خط تولید مواد شیمیایی، غذایی، بهداشتی، پتروشیمی و همچنین جابجایی مواد استفاده می شود. جنس استیل به دلیل وجود مقداری کروم در خود از خوردگی و زنگ زدگی در امان است. به همین دلیل، هنگامیکه مواد مایع داخل مخزن با بدنه مخزن برخورد می کند می توان از سالم ماندن مواد داخل مخزن و همچنین خود مخزن اطمینان حاصل کرد.

 

انواع مخزن استیل

 

مخزن استیل را می توان به دو نوع رایج تقسیم بندی کرد، تقسیم بندی بر اساس حجم و تقسیم بندی بر اساس جداره.

 

تقسیم بندی بر اساس حجم

 

مخازن استیل در حجم بندی های مختلف عرضه می شود. برای مثال، تولیدکنندگان داخلی از مخزن استیل ۱۰ لیتری گرفته تا مخزن ۳۰ هزار لیتری را می سازند. قیمت مخازن بر اساس حجم به صورت تصاعدی رشد می کند و بعضا قیمت این نوع مخازن تا ۲ میلیارد هم تخمین زده می شود. ولی از محبوبترین و پرفروشترین مخازن در صنعت های کوچک می توان به مخزن استیل ۵۰۰ لیتری اشاره کرد که هم قیمت کمی دارد و بسیار کاربرد است. در مورد مخزن استیل ۵۰۰ لیتری و قیمت آن بیشتر بخوانید.

 

تقسیم بندی بر اساس جداره

 

مخازن بر اساس جداره نیز ساخته می شوند که از محبوبترین آنها می توان به مخازن تک جداره، 2 جداره و 3 جداره اشاره کرد. کابرد این نوع مخازن بستگی به نظر کارفرما دارد. به عنوان مثال بعضی از کارفرمایان می خواهند از آسیب حرارتی به از خارج به داخل مخزن جلوگیری کنند و به همین دلیل مخزن استیل ۲ یا ۳ جداره را سفارش می دهند. معمولا بین جداره ها از موادی مانند پشم شیشیه استفاده می کنند.

 

جنس

 

مخزن های استیل از جنس استیل 304، 316، 316L و 317 ساخته می شوند. ولی متداولترین جنس، استیل 304 می باشد. این استیل ها بنا به نوع کاربرد، قیمت و سفارش کارفرما تغییر می کنند.

 

طراحی

 

در طراحی مخازن پارامترهای متعددی در نظر گرفته می شود که مهم ترین آن قیمت مخزن است. از پارامترهای های مهم می توان شکل ظاهری، تعداد پایه ها، خوابیده یا ایستاده، فشار داخل مخزن، نوع مایع از جمله اسیدی یا قلیایی بودن آن، مکان نگهداری و دمای نگهداری اشاره کرد.

 

کاربرد

 

کاربردهای مخازن بیشتر بستگی به نوع صنعت دارد. مثلا مخازن کوچکتر مانند ۱۰۰ لیتری یا ۲۰۰ لیتری در نگهداری مواد غذایی، دارویی و رنگرزی کاربرد دارد و مخازن بزرگتر مانند ۱۰۰۰۰ لیتری به بالا در صنایع پتروشیمی استفاده می شوند.

تولید کننده مخزن استیل

قیمت مخزن

 

پارامترهای متعددی بر روی مخزن تاثیر دارد. مهم ترین آنها جنس ورقه استیل، چند جداره بودن آن و حجم آن است. البته استانداردسازی مخزن و رعایت اصول طراحی مخزن می تواند بر روی قیمت تمام شده تاثیری زیادی بگذارد. همچنین اگر کارفرما در میکسر را به مخزن اضافه کن قیمت آن افزایش پیدا می کند. میکسر یا مخلوط کننده، بازوی دینامیکی است که باعث میکس کردن و به هم زدن مواد مخزن می شود.

 

خرید مخازن استیل

 

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مخازن استیل کاربردهای زیادی در صنعت دارد. همچنین قیمت مخازن به پارامترهای زیادی وابسته است. اما برای خرید مخازن استیل بهتر است با تولید کنندگان این نوع مخزن مشورت کرد. از جمله تولیدکنندگان می توان به سازه مخزن، پووسام، نگین طبخ و ناب زیست اشاره کرد.

https://www.asianews.ir/u/9vc
اخبار مرتبط
در دنیای امروز انواع متفاوت صنایع در حال پیشرفت هستند و یکی از این صنایع در حال پیشرفت، صنعت ساخت المنت های حرارتی است. همانطور که میدانید یکی از تجهیزات مهم و کاربردی که وظیفه آن تولید گرما بوده، المنت های صنعتی میباشند و وظیفه آنها تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی است. در ادامه قرار است به معرفی یکی از سازندگان انواع المنت بپردازیم و به شما در امر تهیه المنت حرارتی کمک کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید