صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۸
کد خبر: 14518
گزارشگر: 306
۲۸۷
۰
۰
۱
رئیس شورای اسلامی شهر یزد خبر داد

جهش فعالیتهای عمرانی شهر یزد در سال جاری / بازدید خبرنگاران از طرح های عمرانی شهر یزد

جهش فعالیتهای عمرانی شهر یزد در سال جاری / بازدید خبرنگاران از طرح های عمرانی شهر یزد
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر از تصویب اعتبار ۴۲۵۰ میلیارد تومانی برای شهر در سال جاری خبر داد و با بیان این که یکهزار میلیارد تومان از این اعتبار از محل تسهیلات پیش بینی شده است، پیش بینی کرد که امسال، سال جهش فعالیتهای عمرانی در شهر یزد باشد

«عزیزالله سیفی» در نشست با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت هفته شوراها، به بیان تاثیرگذار شوراها در نظام اجرایی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد : جمهوری اسلامی ایران دموکراسی‌ترین کشور دنیاست چرا که از پایین‌ترین نظام اجرایی تا بالاترین سطح اجرایی در کشورمان با رای و مشورت مردم انتخاب می‌شوند. رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه افزود : براساس قوانین شوراها، تنها بخشی از وظایف شوراهای اسلامی مرتبط با شهرداری‌هاست، بخش اعظمی از وظایف شوراها را مربوط به دیگر بخشها جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد که هم دستگاه‌های اجرایی و اداری در تحقق این وظایف همکاری لازم را داشته باشند و هم از سوی مجلس و دولت بسترسازی برای فعالیت گسترده‌تر شوراها در جامعه انجام شود.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، نقش این قشر در تربیت نیروی انسانی توانمند و سالم را یادآور شد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع معلمان تصریح داشت : هزینه کردن در بخش تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته کار و کارگر، به شعار تعیین شده در سال جاری یعنی«مهار تورم، رشد تولید» اشاره کرد و گفت: کارگران نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در تحقق شعار امسال دارند چرا که یکی از اثرات رشد تولید در کشورمان مهار تورم خواهد بود.

وی بودجه شهرداری یزد را در ابتدای فعالیت دوره ششم شورای اسلامی این شهر یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام و افزود : این بودجه عمدتاً صرف تکمیل برخی طرح‌ها به ویژه طرح‌های نیمه تمام دوره‌های گذشته شد و در سال ۱۴۰۱ نیز ۲ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بودجه شهرداری تصویب شد.

سیفی در ادامه گفت : یکهزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری از محل تسهیلات یارانه‌ای وزارت کشور پیش بینی شده است، بنابراین با اعتبارات در نظر گرفته شده ، سال جاری شاهد جهش فعالیت‌های عمرانی در شهر یزد خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت : در سال ۱۴۰۱ نیز به رغم تصویب اعتبار ۲۲۲۷ میلیارد تومانی برای شهر با حوادث متعددی از جمله وقوع دو سیل ویرانگر، حادثه مرگبار قطار و در ادامه آسیبهای وارده به شهر توسط اعتشاشگران مواجه شدیم ولی در عین حال سعی شد طرح‌های شهر دچار وقفه نشود.

وی با اعلام اینکه آسفالت های خیابان شهر فرسوده و چاله چوله های بسیاری در شهر وجود دارد گفت : از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ فقط ۱۰۰ میلیارد ریال برای ترمیم آسفالت سطح شهر هزینه شد، اما تنها در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱مبلغ ۱۸۹ میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافت و در سالجاری افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر یزد مرمت و بهسازی می شود.

سیفی افزود : در سالجاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت شهر یزد پیش بینی شده است لیکن این میزان بودجه کافی نیست که در این زمینه جلسات مختلفی با دستگاه‌های مربوطه برگزار شده ، درصورتیکه سهمیه قیر دریافت کنیم حجم بیشتری از آسفالت را ترمیم خواهیم کرد.

وی گفت: : در سال گذشته علاوه بر صرف ۱۳۰ میلیارد تومان در رابطه با اتفاقات سیل، اقداماتی نیز در زمینه مرمت و ایجاد سیل‌بندهای شهر و خرید تجهیزات برای مقابله با بحرانهای مجدد صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از تصویب اعتبار ۴۲۵۰ میلیارد تومانی برای شهر در سال جاری خبر داد و با بیان این که یکهزار میلیارد تومان از این اعتبار از محل تسهیلات پیش بینی شده است، پیش بینی کرد که امسال، سال جهش فعالیتهای عمرانی در شهر یزد باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه معضل ترافیک از جمله دغدغه های مردم یزد است گفت : یکی از علل بروز ترافیکهای امروز شهر یزد علی رغم گستردگی شهر یزد، عادت کردن مردم در ایام بروز ویروس کرونا  و استفاده به ناچار مردم از خودروهای شخصی به جای ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و افزود : امروز در شرایط پساکرونا نیازمند فرهنگ‌سازی برای آشتی دوباره مردم با ناوگان حمل و نقل عمومی شهر هستیم.

سیفی در ادامه ابراز امیدواری کرد با خریداری و بهره برداری از ۲۹ دستگاه اتوبوس و ۹۶ دستگاه ون برای حمل و نقل عمومی شهر و همچنین راه اندازی تاکسی‌های خطی در شهر شاهد رونق حمل و نقل عمومی در شهر باشیم  .

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تکمیل رینگ شهری را یکی دیگر از اقدامات در دست اقدام شهرداری برای کاهش ترافیک در معابر مرکزی شهر ذکر کرد و گفت: علاوه بر لزوم همکاری مردم برای رفع مشکل ترافیک با استقاده از وسایل نقلیه عمومی، اجرای طرح‌های عمران شهری در دستور کار شهرداری است که برخی به صورت کوتاه مدت از طریق اصلاح تقاطع‌ها و برخی نیز به صورت بلندمدت در قالب ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح انجام میشود.

بازدید خبرنگاران از طرح های عمرانی شهر یزد

شایان ذکر اینکه قبل از نشست خبری خبرنگاران با حضور رئیس و نائب رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از طرح های عمرانی شهر یزد بازدید بعمل آوردند .

حجت الاسلام سیدمحمدناصر حیدری در بازدید خبرنگاران از طرح تقاطع غیرهمسطح صاحب الزمان(عج) این شهر گفت: این طرح در ادامه تکمیل رینگ شهری یزد است که شامل ۱۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۵۰ هزار متر مربع خاکبرداری و استفاده ۱۴۰۰ تن میلگرد می باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه برای طرح یاد شده ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: امید است که این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد تا بخشی از معضلات ترافیکی رفع شود .

وی در بازدید خبرنگاران از طرح فرهنگسرای بهمن در منطقه صدرآباد شهر یزد گفت: عملیات ساخت این فرهنگسرا از سال ۹۰ آغاز شده است که تا سال گذشته فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با توجه اعتباری که برای آن در ۲ سال گذشته در نظر گرفته شد، اکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع شامل ساختمان فرهنگسرا با زیربنای ۴۵۰۰ متر مربع که در سه طبقه در حال ساخت است.

حیدری تصریح کرد: محوطه این فرهنگسرا برای ورزش های رو باز ، پارک و دوچرخه سواری در نظر گرفته شده و تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که به غیر از تجهیزات آن به پنج میلیارد تومان دیگر اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد  در آخرین بازدید خبرنگاران از طرح بلوار شهید پارسائیان در منطقه صفائیه یزد طول مسیر این بلوار را یکهزار و ۹۵۰ متر با هزینه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

سید محمد جواد عرفانفر

 جهش فعالیتهای عمرانی شهر یزد در سال جاری / بازدید خبرنگاران از طرح های عمرانی شهر یزد ، عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر ،حجت الاسلام سیدمحمدناصر حیدری  ، نائب رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد

https://www.asianews.ir/u/a78
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در بازدید از محله کوچه بیوک مطرح کرد: عبور خیابان ۱۸ متری از محله کوچه بیوک متوقف و مسیر دیگری جایگزین خواهد شد
یزد - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در جلسه این کمیسیون گفت: موزه زنده اولین بار در نوروز ۱۴۰۲ در شهر یزد برگزار شد این موزه ۴ قالب اصلی از جمله مشاغل و صنایع دستی، مفاخر و بزرگان، روایت ها و تاریخ یزد و بحث آداب و رسوم یزد را در برداشت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید