صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۱
کد خبر: 14666
گزارشگر: 2
۳۴۳۶
۰
۰
۲
فیزیک در کنکور

مقایسه فیزیک خیلی سبز و فیزیک میکرو گاج

مقایسه فیزیک خیلی سبز و فیزیک میکرو گاج
برای درس فیزیک ناشرین مختلفی اقدام به چاپ کتاب های کنکوری کرده اند که در این بین نام فیزیک خیلی سبز و فیزیک میکرو گاج در بین دانش آموزان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اما انتخاب یکی منبع بین این دو، یکی از چالش های دانش آموزان به شمار می آید. ما در این مقاله که به درخواست «آسیا نیوز» توسط های بوک تهیه شده است به این سوال دانش آموزان پاسخ خواهیم داد.

فیزیک در کنکور سراسری یکی از دروس تخصصی و مهم داوطلبان به حساب می آید که با توج به ضریب بالای آن نقش تعیین کننده ای در قبولی داوطلبان دارد . فیزیک در کنکور برای داوطلبان رشته تجربی 30 سوال و برای داوطلبان رشته ریاضی 45 سوال از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد که دانش آموزان باید در مدت زمان محدود به این تعداد سوال پاسخ دهند بنابراین دانش آموزان باید در انتخاب منابع خود دقت عمل بیشتری داشته باشند . برای درس فیزیک ناشرین مختلفی اقدام به چاپ کتاب های کنکوری کرده اند که در این بین نام فیزیک خیلی سبز و فیزیک میکرو گاج در بین دانش آموزان از محبوبیت بیشتری برخوردار است . اما انتخاب یکی منبع بین این دو ، یکی از چالش های دانش آموزان به شمار می آید . ما در این مقاله که به درخواست آسیا نیوز توسط های بوک تهیه شده است به این سوال دانش آموزان پاسخ خواهیم داد .

 

مقایسه فیزیک خیلی سبز و فیزیک میکرو گاج از لحاظ درسنامه

 

قطعا درسنامه ها یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های کتاب های کمک درسی می باشد ، زیرا دانش آموزان در بخش هایی از مطالب دچار مشکل بوده و نیاز دارند تا با مطالعه درسنامه ها به تسلط کافی رو مطالب و مباحث دست پیدا کنند . لحن درسنامه های خیلی سبز همانند سایر کتاب های این انتشارات به صورت ساده و دوستانه میباشد و مولف در ابتدای هر مبحث مطالب را به کامل و جامع توضیح داده و کلیه تصاویر و اشکال را بررسی کرده است و در کتاب های فیزیک میکرو گاج مولف با لحنی رسمی تر مطالب را آموزش داده است . هر دو ناشر در میان درسنامه از مثال های متنوع برای یادگیری بهتر استفاده کرده اند . از لحاظ پوشش مطالب کتاب درسی هر دو ناشر کلیه مطالب کتاب درسی را بر اساس سر فصل های کتاب درسی توضیح داده اند

. خرید کتاب های فیزیک میکرو گاج با تخفیف از های بوک

فیزیک میکرو گاج

مقایسه تست های فیزیک میکرو گاج و فیزیک خیلی سبز

 

هر فصل از چندین بخش تشکیل شده است ، انتهای هر بخش یک آزمون و انتهای هر فصل یک آزمون جامع قرار دارد . ترتیب چینش تست ها بر اساس درسنامه های کتاب میباشد . شماره بعضی تست ها به صورت رنگی بوده که نشان دهنده این است که دانش آموزان باید این تست ها را حل کند و در انتها نیز تعدادی تست چالشی و دشوار برای دانش آموزان سخت کوش قرار دارد .تست های تالیفی ، برگرفته شده از کتاب درسی ، آزمون های قلم چی ، کنکور های گذشته و ... تشکیل دهنده تست های کتاب های فیزیک خیلی سبز میباشد . تست های فیزیک میکرو گاج نیز به صورت طبقه بندی بوده و هر فصل به چند بخش تقسیم شده و تست ها به صورت پشت سر هم قرار گرفته شده است ، نکته ای که به چشم میخورد تعداد تست های فراوان کتاب های میکرو گاج میباشد . عمده تست های میکرو گاج به صورت تالیفی اما در سطح کنکور سراسری میباشد . تست های تالیفی ، ترکیبی از خط به خط کتاب درسی ، مسائل ، پاورقی ها باعث شده در کنار تست های کنکور های سال های گذشته ای که در میان تست ها قرار داده شده است . نحوه توزیع و پراکندگی تست ها بر اساس حجم و میزان اهمیت هر فصل میباشد در کل تعداد تست های هر دو کتاب به تعداد کافی میباشد و دانش آموزان با حل تیپ ای مختلف سوالات میتوانند به تسلط کافی رو مطالب هر فصل دست پیدا کنند .

بیشتر مطالعه کنید : بهترین منابع کنکور ریاضی

پاسخنامه تشریحی

آخرین قسمت این کتاب ها پاسخنامه تشریحی میباشد . در این قسمت مولف به کلیه سوالات پاسخ کامل و جامع داده است و نکات تستی و مهم را بیان کرده است . یکی از ویژگی های پاسخنامه این کتاب ها بررسی سایر گزینه ها میباشد . درواقع مولف به بررسی گزینه های غلط پرداخته تا دانش آموزان را وجود دام های آموزشی مطلع کند .

 

جمع بندی نهایی ، فیزیک خیلی سبز یا میکرو گاج ؟

 

ما در این مقاله که توسط بانک کتاب های بوک تهیه شده است به مقایسه همه جانبه کتاب های تست فیزیک خیلی سبز و فیزیک میکرو گاج پرداختیم اما قصد داریم در انتها به یک جمع بندی کلی برسیم و بهترین انتخاب را برای شما معرفی کنیم . اگر به دنبال درسنامه های کامل و تست های متنوع تالیفی هستید از کتاب های فیزیک خیلی سبز استفاده کنید . اما اگر تا حدودی به مطالب فیزیک مسلط هستید ، کتاب های فیزیک میکرو گاج گزینه ای مناسب برای شما میباشد . زیرا تست های متوسط و سخت این کتاب به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

https://www.asianews.ir/u/ab8
اخبار مرتبط
در این مطلب بهترین کتاب‌های کمک درسی کلاس دهم را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری برای یادگیری داشته باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید