صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۳
کد خبر: 14707
گزارشگر: 2
۱۵۷۸
۱
۰
۱
مراقبت از چرم

نکات نگهداری از کیف چرم طبیعی

نکات نگهداری از کیف چرم طبیعی
به گزارش آسیانیوز، کیف‌های چرمی‌ ازجمله عناصر مهم استایل فردی است که زنان و مردان متناسب با پوشش خود انتخاب می‌کنند. اگرچه چرم‌های گاوی، مواد اولیه باکیفیتی هستند که برای تولید کیف‌های چرمی استفاده می‌شوند، اما برای حفظ زیبایی و دوام بیشتر، نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. در این مقاله، به بررسی چند روش کاربردی برای مراقبت از کیف‌های زنانه چرمی می‌پردازیم تا بهتر از لوازمی که دوستشان دارید حفاظت کنید.

استفاده از محصولات مراقبت از چرم

 

استفاده از محصولات مراقبتی، ازجمله اسپری‌ها، کرم‌ها و روغن‌های مخصوص چرم، می‌تواند به شما کمک کند تا کیف چرمی خود را در برابر آسیب‌های جانبی، مانند آب، گرد و خاک و خش، محافظت کنید. البته برندهای معروف تولیدکننده کیف چرم، معمولاً به همراه محصول، دفترچه راهنمای نگهداری و محصولات مراقبتی مجاز را ارائه می‌دهند.

 

شستشوی دوره‌ای و استفاده از کاور

 

اگر کیف چرمی شما در اثر استفاده روزمره دچار آلودگی شده است؛ برای تمیز کردن آن از دستمال نخی مرطوب استفاده کنید. همچنین، برای خشک‌کردن کیف چرمی، از دستگاه‌هایی مانند سشوار و اتو استفاده نکنید و با قرار دادن در فضای آزاد آن را خشک کنید. حتی اگر کیف یا پالتو چرمی شما در اثر بارش باران خیس شده است، بهتر است از خشک‌کردن سریع آن خودداری کرد‌ه و به تدریج این کار را انجام دهید. خشک‌کردن سریع چرم ممکن است باعث شکنندگی و ترک خوردن آن شود.
اگر می‌خواهید از کیف خود برای مدتی استفاده نکنید؛ بهتر است آن را داخل کاور قرار دهید. استفاده از کاور مناسب، به شما کمک می‌کند تا کیف در برابر آسیب‌های جانبی، مانند گرد و خاک و آب، محافظت شود و به خصوص از تغییر شکل آن جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می‌شود برای مراقبت بهتر، داخل کیف را با پارچه یا کاغذ باطله پر کنید تا شکل ظاهری خود را در اثر فشار اجسام خارجی از دست ندهد.

 

جلوگیری از مواد شیمیایی و نور خورشید

 

مواد شیمیایی، از جمله عطر، لوسیون و دیگر محصولات زیبایی، می‌توانند با کیف چرمی شما واکنش دهند و باعث تغییر رنگ و کیفیت چرم شوند. اگر از کیف چرم برای نگهداری لوازم آرایش خود استفاده می‌نمایید، مطمئن شوید که مواد آرایشی با سطح داخلی و خارجی چرم تماس پیدا نکند.
پس دادن جوهر یکی از رایج‌ترین آسیب‌هایی است که به کیف‌ها و کت‌های چرمی وارد می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد لکه جوهر روی کیف چرم، خودکار یا خودنویس خود را درون یک کیف یا جعبه کوچک قرار دهید.
همچنین مواد شوینده قوی مانند مواد شوینده صنعتی، سفیدکننده‌ها و الکل ممکن است باعث آسیب دیدن رویه چرم شوند.

 

نگهداری در جای خشک و خنک

 

کیف‌های چرمی را در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. نور خورشید می‌تواند باعث خشک شدن و ترکیدگی کیف چرمی شما شود، بنابراین در هنگام استفاده از کیف چرمی خود، بهتر است از قرار دادن آن در معرض نور خورشید پرهیز کنید.
رطوبت یکی از جدی‌ترین دشمنان چرم محسوب می‌شود؛ زیرا اگر کیف چرمی به‌طور مداوم در معرض رطوبت قرار دارد، ممکن است رویه آن دچار کپک‌زدگی شود و کیفیت آن از بین برود.

 

نرم کردن چرم با روغن مناسب

 

نرم کردن با روغن یکی از راهکارهای مؤثر برای نگهداری از چرم و بهبود کیفیت آن است. قبل از شروع به نرم کردن چرم با روغن، باید اطمینان حاصل کنید که محصول تمیز و خشک است. برای پاک کردن چرم، می‌توانید از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید و سپس با یک پارچه خشک، چرم را خشک کنید. برای نرم کردن چرم، می‌توانید از روغن بادام، روغن کنجد، روغن زیتون و روغن جوجوبا استفاده کنید. هرکدام از این روغن‌ها خواص مخصوص به خود را دارند و برای نرم کردن چرم بسیار مناسب هستند.
ابتدا یک قاشق روغن را روی یک پارچه نرم قرار دهید و آن را روی سطح چرم بمالید. بعد از چند دقیقه، با یک پارچه نرم دیگر، روغن را به طور کامل در سطح چرم پخش کنید. بهتر است از مقدار کمی روغن شروع کنید و اگر احساس کردید چرم به اندازه کافی نرم نشده است، به تدریج مقدار روغن را افزایش دهید،

 

جلوگیری از وزن بیش از حد

 

بار زیاد بر روی کیف دوشی چرم زنانه می‌تواند باعث تغییر شکل آن شود؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود از قرار دادن اشیای سنگین و بیش از حد در کیف دوشی پرهیز کنید و سعی کنید آن را در جای مناسب آویزان کنید.
در نهایت، مراقبت از کیف چرمی شما، به عنوان یک سرمایه‌گذاری، تضمین می‌کند که آن برای مدت طولانی و به طور مداوم به شکل بهتری حفظ شود. با رعایت این مراحل ساده، می‌توانید از زیبایی و کیفیت کیف چرمی خود برای سال‌ها لذت ببرید.

https://www.asianews.ir/u/acb
اخبار مرتبط
لباسی که به تن میکنید تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت و طرز فکر شما است.اکثر افراد به پوشش خود اهمیت میدهند و تنها بعضی از افراد هستند که میدانند چه چیزهایی برای زیباتر شدن استایلشان لازم است.بیشتر افراد یک جامعه درکی از روشهای انتخاب لباس متناسب با استانداردهای فیزیکی خود ندارند و تنها با الگو برداری از لباسهای پشت ویترین استایل رویایی خود را خلق میکنند.اگر کمی تخصصی تر نگاه کنیم یک استایل خاص وابسته به موارد زیادی خواهد بود.اگر به دنبال یک استایل زیباتر هستید ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
دهقان
۱۴۰۲/۰۲/۲۷
5
0
1

اگر کیف چرم از چرم طبیعی باشه عمرش خوبه اگر از چرممصنوعی باشه زود ترک میخوره


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید