صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
کد خبر: 14786
گزارشگر: 306
۲۲۷
۰
۰
۱
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد

رشد ۲۹ درصدی پذیرش دانشجو / راه اندازی مدرسه عالی مهارت ترمیم بدنه خودرو / اجرای طرح جهت گیری الهی

رشد ۲۹ درصدی پذیرش دانشجو / راه اندازی مدرسه عالی مهارت ترمیم بدنه خودرو / اجرای طرح جهت گیری الهی
یزد - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از اعمال آموزش‌های مهارت‌محور، پذیرش دانشجویان این دانشگاه با رشد ۲۹ درصدی همراه بود که خود بیانگر اعتماد مردم به این دانشگاه است

آسیانیوز / یزد ؛ «محمدرضا دهقانی اشکذری» در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت و تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات با بیان اینکه رسانه ابزار اصلی روابط عمومی است افزود : رسانه ها اعم از مکتوب ، شنیداری ، مجازی و غیره ابزاری قدرتمند در راستای انتقال پیام و کمک به روابط عمومی‌ها هستند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد انتقال امید و انگیزه و ایجاد روحیه خودباوری در مردم و رصد و پایش مستمر رخدادهای سازمانها را از وظائف روابط عمومی ها دانست و اظهار کرد : روابط عمومی ها دیده بان دائمی برای سازمانها هستند

وی  با اشاره به چهل یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد بیان داشت : دانشگاه آزاد مردمی‌ترین دانشگاه در کشور است زیرا تمام منابع مالی آن از سوی مردم تامین می‌شود و متعلق به مردم است.

دهقانی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های دانشگاه آزاد در حوزه‌ها و مقاطع مختلف آموزشی بیان کرد: در استان یزد بیش از 1000دانشجو داریم که ظرفیت ارزشمندی است .

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین شبکه آموزشی در کشور که طیف وسیعی از آموزش را به خود اختصاص داده افزود : بسیاری از پزشکان بنام فارغ التحصیل دانشگاه آزد هستند و پارسال دانشگاه پزشکی یزد در کشور برتر شناخته شد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از چند سال گذشته تغییر رویکرد داده است تا ماموریت‌های خود را با توجه به نیاز جامعه پیش ببرد افزود: حرکت از آموزش حافظه محور به سمت آموزش های کاربردی و مهارت محور از اولویت های اصلی ما است

وی با ابراز امیدواری بر اینکه شرایط برای آموزش دانشجویان علاوه بر علوم نظری در حوزه علوم کاربری نیز فراهم شود اظهار کرد: راه اندازی کارگاه تولید پوشاک، پرورش ماهی و افتتاح نیروگاه خورشیدی از جمله گام های عملی دانشگاه به سمت این ایده است.

دهقانی اشکذری گفت : از طریق تفاهم نامه‌ای که با حوزه هنری استان منعقد شده ، باشگاه هنری در محل این حوزه راه اندازی شده که دانشجویان رشته‌های کارگردانی و هنری کلاس‌های درس خود را در این محل برگزار می‌کنند و همچنین کلاس دانشجویان رشته‌های عکاسی هم در عکاس خانه‌های استان برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از برتر شدن دانشگاه آزاد یزد در حوزه مهارت آموزی خبر داد و گفت : بیش از ۳۲۰ دانشجو بورسیه صنعتی شدند که ضمن تحصیل در دانشگاه در صنایع مرتبط نیز مشغول به کار هستند.

 وی از افزوده شدن ۸۰ رشته جدید به رشته‌های این دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: در سال تحصیلی آینده هم رشته دکتری شیمی دارویی در این دانشگاه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

دهقانی اشکذری نوید راه اندازی مدرسه عالی مهارت ترمیم بدنه خودرو را داد و تصریح کرد : مجوزهای لازم این مدرسه دریافت شده و در شهریورماه سالجاری افتتاح می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت : در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار دانشجو در این واحد آموزشی فارغ‎‌التحصیل شدند و تنها در سال جاری ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۳۵۰ کد رشته در مقاطع مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر رویکرد دانشگاه در حوزه پژوهشی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه پایان نامه‌های دانشجویان کاربردی نبود و خروجی هم نداشت در این زمینه بیش از هزار عنوان پژوهش کاربری در سامانه دانشگاه بارگزاری شده است تا دانشجویان با انجام کارهای پژوهشی در راستای رفع مسائل و مشکلات کشور راهکار ارائه دهند.

وی با معرفی مرکز درمانی خیریه مرحوم "صفار"  که وقف بر دانشگاه آزاد یزد نموده است تصریح داشت : عملیات اجرایی این مرکز 20 سال پیش آغاز شده و چندین سال راکد مانده تا اینکه سال گذشته با هزینه یک میلیارد تومان برای زیر ساختهای عمرانی آن آماده بهره برداری شده است و انتطار داریم هر چه زودتر مجوزهای لازم برای شروع بکار این درمانگاه آماده شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از اجرای طرح جهت گیری الهی در دانشگاه آزاد خبر داد و افزود : این طرح در 23 رشته تعریف شده است به این شکل که استاد طرح را مطالعه می کند و در حاشیه دروس تخصصی نگاه الهی را  به شکل غیر مستقیم به دانشجو منتقل میکند .

گفتنی اینکه در پایان این نشست با ارائه لوح سپاس از خبرنگاران همیار تجلیل بعمل آمد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

رشد ۲۹ درصدی پذیرش دانشجو / راه اندازی مدرسه عالی مهارت ترمیم بدنه خودرو / اجرای طرح جهت گیری الهی ، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد

https://www.asianews.ir/u/aep
اخبار مرتبط
یزد - جلسه هماهنگی برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، با حضور دکتر هادی حیدری نیا معاون فرهنگی دانشجویئ و مدیران بخش های مختلف دانشگاه، در دفتر معاونت فرهنگی دانشجوئی واحد یزد برگزار شد
یزد - رئیس دانشگاه آزاداسلامی در این پیام، با آرزوی قبولی طاعات و عزاداری مومنان در این روزها، فرارسیدن اربعین امام حسین(ع) و یاران صدیقش را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی یزد تسلیت گفت
یزد - رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از کسب موفقیت اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد یزد در چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسرکشور خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید