صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۷
کد خبر: 14820
گزارشگر: 306
۲۷۱
۰
۰
۱
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

برگزاری جشنواره دست پخت های اردکانی

برگزاری جشنواره دست پخت های اردکانی
یزد - جشنواره دستپخت های اردکانی توسط اداره میراث فرهنگی و پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی و مشارکت شهرداری در بافت تاریخی حسینیه چرخاب برگزار شد
آسیانیوز / یزد ؛ مصطفی سپهری اردکانی سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جشنواره دست پخت های اردکانی با حضور تعدادی از فعالین اقامتگاه های سنتی و جامعه ی محلی و با هدف معرفی غذاهای محلی و ترویج فرهنگ غذایی برگزار شد. 
او افزود: در جشنواره فوق، غذاهای مختلفی از جمله آش بی بی سه شنبه، خمیر ته دیگ، نان روغنی، کشک و بادمجان سرو شدند که همگی با طعم و عطر خود، مردم را به خود جذب کردند.
 سپهری اضافه کرد:  علاوه بر غذاهای خوشمزه، برنامه‌های متنوعی برای تفریح و سرگرمی مردم نیز در نظر گرفته شده بود. در این برنامه‌ها، ویدئو مپینگ بافت تاریخی، جشن خیابانی، ورزش زورخانه ای و عروسک خیمه شب بازی اجرا شد که با استقبال بسیاری از مردم همراه بود.
 
 او  افزود: جشنواره دست پخت های اردکانی به عنوان یک رویداد مهم در شهرستان اردکان به یادگار ماند، با توجه به تأثیر مثبت این جشنواره بر فرهنگ غذایی و توریستی شهر، قصد داریم ، این جشنواره را به صورت سالیانه برگزار کنیم تا همچنان ترویج فرهنگ غذایی و معرفی غذاهای محلی در شهر ادامه یابد.
 
 سپهری  از زحمات برقرارکنندگان نظم و امنیت و همچنین مسئولین عفاف و حجاب تقدیر و تشکر کرد.
 جشنواره دست پخت های اردکانی به مدت دو روز چهار شنبه و پنج شنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه ها و هفته‌ میراث فرهنگی برپا شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

اردکان در مسیر گردشگری قرار گرفته است ، مصطفی سپهری رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اردکان

https://www.asianews.ir/u/aff
اخبار مرتبط
یزد - رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اردکان با بیان ظرفیت ها و قابلیت های منحصر به فرد شهرستان گفت: جاذبه های گردشگری هنوز ناشناخته است که اقداماتی برای معرفی این ظرفیت ها در نظر گرفته شده است
یزد - فرمانداراردکان با بیان اینکه برای تحقق مسئله فرزندآوری و جوانی‌ جمعیت از همه امکانات استفاده شود گفت: نشست‌ها در خصوص حمایت از خانواده باید به طور مستمر برگزار و منجر به خروجی‌های مطلوب و عملیاتی شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید