صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۶
کد خبر: 14945
گزارشگر: 306
۲۸۴
۰
۰
۴
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد خبر داد

نانوایی‌های یارانه‌ای هر میزان آرد بخواهند، دریافت خواهند کرد / ۱۶۷ واحد از نانوایی استان جزو ستاد بحران شده‌اند

نانوایی‌های یارانه‌ای هر میزان آرد بخواهند، دریافت خواهند کرد / ۱۶۷ واحد از نانوایی استان جزو ستاد بحران شده‌اند
یزد - مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گفت : نانوایی‌های یارانه‌ای هر میزان آرد بخواهند، دریافت خواهند کرد به این شرط که آن را در داخل نانوایی پخت و در همان نانوایی به مردم عرضه کنند لذا در صورت رعایت این شرایط هیچ محدودیتی در عرضه آرد نداریم

آسیانیوز / یزد ؛ «سید جلال موسوی» در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اهمیت خرید آرد مورد نیاز نانوایی‌ها از سامانه توسط خود نانوایان، گفت: این اقدام باعث شده تا از سوء استفاده واسطه‌هایی که اقدام به خرید آرد می‌کردند، جلوگیری شود.

وی افزود : براساس مصوبه دیماه ۱۴۰۱ کلیه بخشهایی که نیازمند تعداد انبوه نان هستند، نباید نان مورد نیاز خود در سال جاری را از نانوایی‌های سطح شهر تامین کنند چرا که عمدتاً باعث ازدحام و شلوغی صف‌های نان برای شهروندان می‌شوند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد با اشاره به اینکه هیچ منعی برای عرضه نان توسط نانوایی‌ها به هیاتهای مذهبی، مراسم‌های جشن و عزای مردم وجود ندارد گفت :در همین راستا به دستگاه‌ها و بخشهای متقاضی نان انبوه، سهمیه آرد تعلق گرفته است .

موسوی با اشاره به ممنوعیت عرضه نان انبوه در تمام نانوایی‌های استان، از مقاومت برخی دستگاه‌ها به رغم دریافت سهیمه آرد خبر داد و گفت: سهمیه آرد این دستگاه‌ها تا پایان خردادماه قطع خواهد شد.

وی اختصاص اضافه سهیمه به نانوایی‌های جزو ستاد بحران را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان ذکر و تصریح کرد: تاکنون۲۰ درصد نانوایی‌ها یعنی ۱۶۷ واحد از نانوایی استان جزو ستاد بحران شده‌اند و بر همین اساس به هر کدام از این واحدها ۵۰ کیسه آرد با هماهنگی فرمانداری‌ها اضافه آرد تعلق گرفته تا در صورت وقوع بحران، از کمبود نان جهت عرضه به مردم جلوگیری شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد یکی از اقدامات صورت گرفته در استان را ساماندهی حمل و توزیع آرد در استان با هدف توزیع به‌موقع، سالم و کامل آرد به مراکز مورد نظر ذکر کرد و گفت: تا قبل از این اقدام تنها ۵۵۰۰ تن آرد توزیعی یعنی ۵۰ درصد آرد استان از طریق سامانه حمل و توزیع می‌شد ولی از دیماه سال گذشته تمام آرد مورد استفاده در استان را پوشش دادیم.

وی با بیان این که ایجاد کارتکس دریافت آرد یارانه‌ای در ۱۱۸۰ نانوایی سراسر استان دیگر اقدام اداره کل غله استان طی شش ماه گذشته بوده است، گفت: این اقدام مانع هر گونه دخل و تصرف در آرد یارانه‌ای از مرحله توزیع تا پخت شده است.

موسوی اعضای کارگروه آرد و نان استان را بسیار پویا و پرتلاش خواند و گفت: علاوه بر اعلام ممنوعیت عرضه نان انبوه در تمام نانوایی‌های سطح استان، ورود و خروج آرد یارانه‌ای نوع ۲ که در استان حدود ۳۵۰۰ تن است نیز غیرقانونی اعلام شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

نانوایی‌های یارانه‌ای هر میزان آرد بخواهند، دریافت خواهند کرد / ۱۶۷ واحد از نانوایی استان جزو ستاد بحران شده‌اند ، سید جلال موسوی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/ais
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید