صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
کد خبر: 14984
گزارشگر: 213
۱۳۶۳
۰
۰
۱
از امروز در وین آغاز به کار کرد

برگزاری نشست شورای حکام آژانس اتمی/درباره ایران تصمیم گیری می شود

برگزاری نشست شورای حکام آژانس اتمی/درباره ایران تصمیم گیری می شود
نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ کار خود را در وین آغاز و درباره ایران تصمصم گیری خواهد کرد.
به گزارش آسیانیوز، نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی پیش با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا در وین آغاز به‌کار کرد.

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ کار خود را در وین آغاز کرد.

قرار است نشست این شورا از ۱۵ تا ۱۹ خرداد ماه برگزار شود و برخی گمانه‌ها حاکی از این است که احتمالا در این نشست درباره ایران هم تصمیم‌گیری می‌شود.

آنگونه که ایرنا گزارش داده قرار است «راستی‌آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان» از موضوعاتی باشد که در نشست خرداد شورای حکام در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت نیوز، در نشست قبلی شورای حکام که اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم در ایران در دستور کار این شورا بود و این نگرانی وجود داشت که این شورا علیه ایران قطعنامه جدیدی صادر کند که چنسن اتفاقی رخ نداد.

در آستانه این دور از نشست‌های فصلی شورای حکام، دوباره قرار است درباره فعالیت‌های اتمی ایران بحث و بررسی شود. البته از هفته گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که درباره دو مورد از مسائل مورد اختلاف با ایران به نتیجه رسیده است. در کنار این مباحث، این مساله هم مطرح شد که ممکن است ظرف روزهای جاری ایران و آمریکا بالاخره توافق کنند و بسیاری امیدوارند این توافق قبل از پایان شورای حکام به نتیجه برسد. اما هنوز صحت و سقم این خبر مشخص نیست./

این خبر در حال تکمیل است.
https://www.asianews.ir/u/aju
اخبار مرتبط
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برخی اشخاص و مسوولان ایرانی اعمال کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اذعان می‌کند پس از ترک کاخ سفید اسناد محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران را همراه خود برده است.
نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران گفت: آمریکا اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و اگر لازم شد برای ممانعت از این مساله به گزینه نظامی متوسل می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید